Story now på tre

Blood feud funkar bra på tre. Men det vet jag ju att du har och det är tråkigt att tipsa om sina egna spel. Men slaying dragons är ett annat spel som skulle kunna passa. Det finns gratis på Bläckfisk hemsida (det har jag bara korrat ;) )

Finns det något som du har spelat innan och gillat utöver de du nämnt ovan?
 
Håller med om Polaris, bra på tre men inte på 1-3 spelmöten.

MVGU funkar bra på 3 och ett spelmöte, men det är bäst på 4. Har du versionen med tidsresereglerna "A State of Mind" så funkar den varianten bättre på 3 och det blir alla-mot-alla i stället för lagspel som i grundreglerna.

Kanske Witch Quest? På tre deltagare har ni en SL, en häxa och en katt, minsta spelgruppen som det funkar för. Ett äventyrsuppslag bjuder jag på: "Häxan vill ha pannkakor men äggen är slut."
Vad är MVGU?
 
Blood feud funkar bra på tre. Men det vet jag ju att du har och det är tråkigt att tipsa om sina egna spel. Men slaying dragons är ett annat spel som skulle kunna passa. Det finns gratis på Bläckfisk hemsida (det har jag bara korrat ;) )

Finns det något som du har spelat innan och gillat utöver de du nämnt ovan?
Blood feud var faktiskt ett bra tips. Jag har lånat ut mitt ex så jag tänkte inte på det.

Jag har lite en baktanke att få prova något jag inte spelat :)
 
Jag har lite en baktanke att få prova något jag inte spelat :)

Ja jag förstår det, men tänkte att det var lättare att komma med förslag om man visste lite vad för indiespel du gillar i övrigt!
 
Psychodrame funkar utmärkt på tre, men det är ju knappt ens ett spel. Men du gillade ju Spelledarlös friform, så det kan kanske vara värt att prova? :gremwink:


Det är väl massa regler och jox? :) Ganska mycket spel iaf!

Personligen tycker jag att det är apsvårt på tre som enkvällars, kanske funkar bättre som minikampanj. Visst blir det bra oftast men har för oss rätt hög fail rate.
 
Det är väl massa regler och jox? :) Ganska mycket spel iaf!

Personligen tycker jag att det är apsvårt på tre som enkvällars, kanske funkar bättre som minikampanj. Visst blir det bra oftast men har för oss rätt hög fail rate.
Jag pratar om mitt Psychodrame, inte Frédéric Sintes Psychodrame. Mitt Psychodrame är setupregler och sedan friform. Alla stats och konfliktregler är bortplockade. Frédérics spel har jag inte spelat på många år. Har haft riktigt bra enkvällare på tre spelare i min version, men det är inte nödvändigtvis enkelt, och en omgång blev mest okej. Det är nog lättare att få till det bra på fyra, kanske. Mer dynamik i relationerna och fler möjliga dialogscener. Men svårigheten är ju en del av grejen, också! Det ska inte vara lätt att få till bra berättelser. :gremgrin:
 
Jag pratar om mitt Psychodrame, inte Frédéric Sintes Psychodrame. Mitt Psychodrame är setupregler och sedan friform. Alla stats och konfliktregler är bortplockade. Frédérics spel har jag inte spelat på många år. Har haft riktigt bra enkvällare på tre spelare i min version, men det är inte nödvändigtvis enkelt, och en omgång blev mest okej. Det är nog lättare att få till det bra på fyra, kanske. Mer dynamik i relationerna och fler möjliga dialogscener. Men svårigheten är ju en del av grejen, också! Det ska inte vara lätt att få till bra berättelser. :gremgrin:

Då är jag med :) Jag gillar ju Sintes kortspel och vi fick bra flyt i det (tog bar 10 omgångar eller något...) Men hade fortfarande svårt att konsekvent skapa bra drama.

Men ja, vill en ha en utmaning så är det ju sås på hög nivå, särskilt om en har lite skillz med sig. Kan dock lätt sänkas om någon/några inte hajjar galoppen. Så missförstå mig rätt, jag diggar spelet (bara spelat Sintes dock, Google translate ftw) men tycker inbland att det är för svårt
 
Då är jag med :) Jag gillar ju Sintes kortspel och vi fick bra flyt i det (tog bar 10 omgångar eller något...) Men hade fortfarande svårt att konsekvent skapa bra drama.

Men ja, vill en ha en utmaning så är det ju sås på hög nivå, särskilt om en har lite skillz med sig. Kan dock lätt sänkas om någon/några inte hajjar galoppen. Så missförstå mig rätt, jag diggar spelet (bara spelat Sintes dock, Google translate ftw) men tycker inbland att det är för svårt
Jag tror att i praktiken är min version rätt annorlunda än Sintes version. När jag pitchar det trycker jag mycket på att inte låta saker explodera. Att bygga upp spänningen och konflikterna under ytan men sedan trycka undan det precis när det ska brista. Ju mer man låter det ligga där och bygga upp, desto goare blir det. Kanske exploderar alltihop i slutet i en orgasmisk frigörelse, kanske händer det aldrig. Jag inbillar mig att kortsystemet driver på mot ett eskalerande alldeles för tidigt och ofta, men jag vet inte.
 
Jag och @ceruleanfive testade Villagesong tillsammans med @Khan på BSK. Det var ett väldigt trevligt litet spel, men det är kanske inte den typen av spel du är intresserad av? Men jag tyckte det var riktigt snyggt och snyggt designat!
 
Back
Top