Nekromanti Stormbringer på listan?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Skogen.. (OT)

Jovisst så är det ju bra att ha med sig skydd & lägga på sina formulär & sånt. En skriv platta är väll nästan ett måste om man ska sitta ute i naturen tror jag.
Men de där problemen tror jag vinns upp av avsakndaen av gammal pzzalukt, chipslukten & de andra "ångor" som uppstår när man sitter inomhus, då oftas i ett rum med taskig kvadratmeteryta....... :gremgrin:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Rollspel inte kultur? :)

Fast det är ju specifikt för just rollspel. Annan kultur får ju inte plats inom "rollspelsmakarforum" sedeså!!!

Hade de velat prata om kultur mer i allmänhet på det forumet hade de väl kankse döpt det till just kulturmakarforumet?

Men ja, rollspel är kultur.

/Herr Balderk
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Rollspel inte kultur? :)

Det är förstås sant... :gremsmile: Larvade mig bara lite...

Men frågan kvarstår, var kan man (om man kan) diskutera kulturmakeri?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fantasyspelsforum mer motiverat

Håller med! Jag skulle nog använda ett fantasyforum rätt mycket.

Och kom inte och säg att allt man skulle diskutera där också kan diskuteras på rollspelsforumet, så funkar det helt enkelt inte. Jag tror knappast att det uppkom nya trådar som behandlade samma ämnen som behandlas nu på sf-forumet innan dess uppkomst. Ett specifiktforum lockar fram diskussioner rörande ämnet, så är det helt enkelt.

Jag tror inte heller att det skulle komma lika många trådar om Eon utan ett Eon forum...

Det behöver ju inte öppnas ett sådant på stubben, men nästa gång det börjar pratas om nya forum tycker jag att det borde vara ett alternativ, vilket inte var fallet förra gången.

/Herr Balderk, har redan haft en diskussion om detta med Herr Gardener
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Rollspel inte kultur? :)

Kulturforumet kanske? Nä, det går det kankse inte... I alla fall inte om man går efter beskrivningen. Det kankse helt enkelt är ett ämne som bör diskuteras på andra ställen?
Jag vet inte om jag själv skulle använda det iaf, jag är mer intresserad av att använda kultur än att göra den.

/Herr Balderk, tycker iaf det var en intressant idé
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Kuliga turer

"Men frågan kvarstår, var kan man (om man kan) diskutera kulturmakeri? "

Fråga snarare när vi diskuterar andra kulturella saker än rollspel eller rollspelsrelaterade ting? Dessutom är det här ett rollspelsforum och därmed främst avsett för att diskutera rollspel. Känner du en obetvinglig lust att diskutera något annat så finns alltid vrålrutan eller så kan du skicka ett litet meddelande till mig. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Välkommen till vår enkla grotta

Först vill jag bara ta tillfället i akt att hälsa ett nytt ansikte välkommet till forumet. Trevligt att du vågar visa näsan utanför Eon-forumet.
När det gäller din förfrågan om nya forum så tror jag inte att du kommer att få igenom det. Rollspelen är antagligen inte tillräckligt stora ibland svenska spelare för att det ska motiverat att ge dem egna forum.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Välkommen till vår enkla grotta

Nej, det är de inte. det finns spel som är betydligt mer utbredda som inte har egna forum. Spel som vampire och resten av WoD spelen t ex och inte att förglömma WFRP... jag tror istället att det borde funka med ett fantasyforum... Men det har ju diskuterats längre ned i tråden också.

/Balderk, önskar alla en god Jul!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Rollspel inte kultur? :)

Men frågan kvarstår, var kan man (om man kan) diskutera kulturmakeri?

Måleri på målerisajter, musik på musiksajter och stuckatur på stuckatursajter.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Allmäna spelforumet, kansek ??

Kan man inte disskutera kultur där åxå, eller rollspelsforumet..
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Välkommen till vår enkla grotta

Sadaigh har tre gånger innan visat nosen på rollspel.nu-forum: här, här och här. På rollspelsforum har han spökat cirka 100 gånger, så han är inte direkt ny där heller...

/Mogge, analytiker
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Varför?

Det är mest att det har varit en del folk som velat fått rollspel rekommenderade, och då har vi Stormbringer-spelare varit framme och viftat som små Jehovas Vittnen, varpå vi fått blodad tand och "i förbifarten" nämnt det på några andra ställen. Tror jag åtminstone.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Vad räknas som hyffsat många och hur många forum vill vi ha här?

Om vi tar, säg de 10 vanligaste rollspelen skulle det innebära typ 5-6 forum till och det i sig tycker jag personligen är för många. Nu kan du dock glädja dig med att varje gång jag sagt nej till ett nytt forum av något slag så har ett sådant dykt upp här på forumet så snart kommer nog det där Stormbringerforumet.

Låt mig då tillägga att jag även säger nej till forum för:
World of Darkness
Star Trek
Superhjälterollspel
Köp och sälj
AD&D
OriginalD&D
 
Top