Nekromanti Stormbringer på listan?

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Hej på er! =) Jag hade tänk att man kanske skulle kunna ha antingen Stormbringer, eller Elric som ett nytt forum...! Det verkar vara 2 rollspel som hyfsat många spelar, men inte har tillgång till att tycka till om i ett enskildt forum... !
Jaja, må väl!
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Varför?

"Jag hade tänk att man kanske skulle kunna ha antingen Stormbringer, eller Elric som ett nytt forum...! Det verkar vara 2 rollspel som hyfsat många spelar, men inte har tillgång till att tycka till om i ett enskildt forum..."

Det finns nog rätt många spel som spelas av "hyfsat många". Vad är det för speciellt med just Stormbringer och Elric? o_O Jag har bara hört/sett dem nämnas någon gång då och då, så det verkar knappast behövas ett helt forum. Fast jag kanske inte har varit tillräckligt uppmärksam; det är ett vanligt fel jag gör :gremgrin:
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Fantasyspelsforum mer motiverat

Stormbringer är ett trevligt spel men såvitt jag kunnat se på forumet så är det inget spel som så många lirar. Jag tror i så fall det är mer motiverat med ett generellt forum för fantasyrollspel. Folk som spelar Warhammer, Harnmaster, Kheelatar, Stormbringer, Pendragon, hemmagjorda fantasyspel m m borde det finnas en del av. Visserligen har ju de tre största fantasyspelen (DoD, Eon och D&D) egna forum men ett fantasyforum skulle nog kunna bli hyfsat välbesökt i a f.

Arcana
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Fantasyspelsforum mer motiverat

Vi har redan ett forum för sf-rollspel, och ett för skräckrollspel. Om vi dessutom separerar ut fantasy till ett eget forum, vad blir då kvar i det allmänna rollspelsforat?

Jag tycker gott att fantasyspel kan fortsätta diskuteras i rollspelsforumet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Rollspel inte kultur? :)

Om rollspel är kultur borde det gå att diskutera kulturmakande på rollspelsmakarforumet... :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Åh huga !

Brrr !!
Det låter lite väl kallt för min smak, om jag ska vara ärlig. Fast därimot så kan jag nogtänka mig att spela ute i modernatur på sommaren.
Sen så låter et lite väl mastigt att öppna ett forum till. Vi har ju redan fått ett nytt ju & tycker att vi kan låta det sätta sig först.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Redovisning av Nya forum [Larv]

Nae, vi ska ha ett forum för spelledare (igen...) där man behöver ett speciellt spelledarlösenord för att komma in.

Ett forum för Eldar till Warhammer 40000...

Osv...

Osv...

Givetvis ett forum för c***c*****r. :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nä tack... :)

Ja just det ja..
Vi hade ju ett SL-forum.. Hade glömt det.. :gremconfused:
Fast som sagt, just nu känns det jäkligt lagom med dessa forum. Inte för få & deffinitint inte för många.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Nu ska jag var opersonlig... :gremsmile:

Kan ni öppna ett nytt forum till mitt favoritrollspel?

De forum som vi har täcker upp det mesta inom rollspelshobbyn och i regel öppnar vi inte nya forum till specifika rollspel. Skulle något specifikt rollspel diskuteras extra mycket och därmed upptar en betydande del av ett allmänt forum så kan vi dock att överväga att öppna ett eget forum för just det rollspelet. Vi har denna policy eftersom det inte är någon mening att öppna ett forum som det ändå inte kommer att diskuteras något i och vi har redan tillräckligt med forum. Detta hindrar dock naturligtvis inte att du diskuterar ditt favoritrollspel i det mest passande forumet, Call of Cthulhu i Skräckforumet, Trinity i SF-forumet och Khelataar i det allmänna rollspelsforumet osv.
Det står i Hjälp/Frågor.

En annan sak jag tänkte på. Hade Gemini och Gondica fått ett forum i dagens läge med tanke på bristen på diskussion där? :gremsmile:
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Det var ju bara grisodlare som skulle kramas [ant]

Så du gör helt rätt i att vara kall och opersonlig mot någon som är Krigare :)


Och sedan kommer vi on topic igen:

En annan sak jag tänkte på. Hade Gemini och Gondica fått ett forum i dagens läge med tanke på bristen på diskussion där?
Jag vet ju inte hur det fungerade på den gamla goda tiden, men i dagens läge tror jag nog inte att det skulle fungera.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Det var ju bara grisodlare som skulle kramas [ant]

Anledningen att jag var kall och opersonlig var att jag hade skrivit ett långt personligt inlägg så la min uppkoppling av och allt försvann... Hmmpf... :gremfrown:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Åh huga !

Fast därimot så kan jag nogtänka mig att spela ute i modernatur på sommaren.
Bry dig inte om det. Det är aldrig vindstilla utomhus, hur vindstilla det än verkar. Alltihop blir ett ändlöst fångande av rymmande papper.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: Fantasyspelsforum mer motiverat

"Vi har redan ett forum för sf-rollspel, och ett för skräckrollspel. Om vi dessutom separerar ut fantasy till ett eget forum, vad blir då kvar i det allmänna rollspelsforat?"

Vad som blir kvar? Tja, cirka 90% av det som idag diskuteras på rollspelsforumet... I a f kunde jag med en snabbkoll uppskatta att antalet trådar som hade med fantasy att göra är cirka 10% av totala antalet trådar på rollspelsforumet. Så att rollspelsforumet klarar sig fint ändå kan man nog lugnt anta. Det vore nog snarast en fördel om rollspelsforumet blev avlastat; ibland tycker jag trådarna blir bortglömda på andrasidan lite väl snabbt.

"Jag tycker gott att fantasyspel kan fortsätta diskuteras i rollspelsforumet."

Jo, jag tycker nog också att det känns OK. Det jag skrev är att det vore mer motiverat med ett fantasyforum än ett Stormbringerforum. Jag skrev också att det åtminstone borde bli en hyfsad trafik där och det håller jag fast vid. Warhammer, Stormbringer, Rolemaster m fl fantasyspel borde rimligtvis tillsammans ha fler spelare än t ex Gondica eller Gemini. Men man behöver inte ha nya forum för allt; jag har personligen inte saknat något fantasyforum hittills.

Arcana
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Fantasyspelsforum mer motiverat

Eftersom det finns ett forum för Science-Fictionrollspel så är det ju inte orimligt med ett för fantasyrollspel...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skogen.. (OT)

För att specificera mig lite bättre..
Min tanke var att man kasnek vet nån bra & fin liten glända ute i skogen. Där så brukar det ju inte vara så förbaksat blåsigt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Skogen.. (OT)

Min tanke var att man kasnek vet nån bra & fin liten glända ute i skogen. Där så brukar det ju inte vara så förbaksat blåsigt.
Det är vad du tror. Jag har försökt spela utomhus en helt vindstilla dag på en uteplats som var inhägnad från tre sidor... Det slutade med att vi plockade en packe glidsänken ur fiskelådan och knöt fast dem med en kort linstump i ett gem som vi satte i pappret...

Det är aldrig vindstilla. Tänk på hur ofta du ser en helt spegelblank sjö, speciellt om det inte är tidig morgon eller sen kväll.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Skogen.. (OT)

Jag har också spelat utomhus vid ett flertal tillfällen (till mina ljusskygga spelares förtret) och jag har inte haft problem med vinden annat än någon enstaka gång och då har jag fräckt nog förpassat mig inomhus.

Det man bör tänka på är antingen ett bra vindskydd, för som troberg säger är det sällan helt vindstilla, eller nåt som håller fast lösa papper (tunga regelböcker funkar fint och så blir de en bra plan yta för tärningarna också) och håller uppe spelledarskärmen (drickaflaskor/termosar/tillbringare fungerar av erfarenhet).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Skogen.. (OT)

Såna där anteckningsplattor med en pappersklämma upptill är också bra (även inomhus).
 
Top