Storfilmer ni vägrar se

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Någon nämnde Transformers vilket påminde mig ... Jag såg den första filmen och tyckte att den var hygglig. Sedan såg jag vid något tillfälle den tredje filmen på bio, men ack vilket skräp. Så därefter har jag undvikit Transformers.
Vill bara passa på att påpeka att Transformers och Bumblebee är två väldigt olika saker.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Titanic. Det är ett SATANS tjat om den hela tiden, men jag fattar liksom inte grejen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
A Man Called Otto - jag tycker verkligen En man som heter Ove är ett mästerverk och har svårt att se den kunna göras bättre och ser den gärna igen när jag vill känna någonting bitterljuvt. Jag har sett amerikaniserade filmer av Låt den rätte komma in och Ringu bara för att se hur det förändras. Kanske, kanske ser jag den amerikanska filmen om tio år när jag är jättesugen att se den svenska, men just nu har jag noll behov att sätta mig i biografen för att se Tom Hanks i denna roll.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Finns nog inget jag vägrar se, men har såklart tappat intresset av att se en del saker. Men det slutar ofta med att jag ser dem när de går att se på någon streamingtjänst. Jag ser nog för mycket film.....
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag "vägrar" i och för sig en del svensk film. Jag hatar ju pinsamhet, och svensk filmproduktion är enormt pinsam. Det här med "jobbiga vardagssituationer" ger mig lite för mycket ångest. Jag kommer sannolikt inte att se varken Ove eller Otto, till exempel…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag "vägrar" i och för sig en del svensk film. Jag hatar ju pinsamhet, och svensk filmproduktion är enormt pinsam. Det här med "jobbiga vardagssituationer" ger mig lite för mycket ångest. Jag kommer sannolikt inte att se varken Ove eller Otto, till exempel…
Jag ser, med mycket få undantag, inte på svensk film eller tv alls.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag råkade under julhelgen se de första 20-25 minuterna av Göta Kanal II på tv. Den första filmen var väldigt långt från något mästerverk, men den framstod som Gudfadern i jämförelse.

Och det här är väl en storfilm med svenska mått mätt, så jag är beredd att vägra att se en Göta Kanal-film med en efterföljande siffra eller undertitel.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Saving Private Ryan har jag fortfarande valt att inte se, krigsfilmer är inte min grej alltså. Många andra har jag inte heller sett, men den känns som en alla gillar.

Den gröna milen har jag inte heller några planer på att se. Nyckeln till Frihet är en av de sämsta filmerna jag har genomlidit och kombon samma regissör, fängelse igen och Stephen King förlaga gör att jag lär avstå den för alltid.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag har tidigare skytt svenska produktioner som pesten, men jag måste säga att det blivit lite bättre den senaste tiden, åtminstone vad gäller tv-produktioner.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Saving Private Ryan har jag fortfarande valt att inte se, krigsfilmer är inte min grej alltså. Många andra har jag inte heller sett, men den känns som en alla gillar.
Inledningen med stormningen av Omaha Beach är fantastisk. Sedan ser resten av filmen tråkig ut i jämförelse.
 
Top