Stora europeiska rollspel

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Fick för några år sen till mig att franska dark fantasy/horror spelet Shadows of esteren var ganska stort i Frankrike ett tag men vet inte hur det ligger till med sanningshalten i det .
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Precis. Och det verkar ju fr a ha varit insikten att WFRP inte (i motsats till WFB och W40K-böcker) var någon vidare effektiv reklam för figurer som fick GW att ge upp om det.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Hur är det med Brancalonia, förresten? Det har ju kommit en engelskspråkig version som en setting/regelvariant till 5E D&D men det är väl ett självständigt italienskt rollspel från början?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
En kort sejour på portugisiska Wikipedia ger noll och ingenting om portugisiska rollspel. Brasilianska rollspel på portugisiska finns det ju en hel del, men Portugal verkar mest ha gjort ett fåtal översättningar av DnD som inte sålde så väl, och sedan inget. Men jag kanske missar saker.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
En kort sejour på portugisiska Wikipedia ger noll och ingenting om portugisiska rollspel. Brasilianska rollspel på portugisiska finns det ju en hel del, men Portugal verkar mest ha gjort ett fåtal översättningar av DnD som inte sålde så väl, och sedan inget. Men jag kanske missar saker.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Sedan rör min post ovan kanske inte några storsäljande portugisiska rollspel utan mer en vinkning till att det iaf existerar några portugisiska rollspel.
 
Top