Nekromanti Stockholmsforumsöl 19:e oktober?

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Skjuter lite från höften här, men jag ramlar snart tillbaka till Sverige igen och då skadar det inte (inte mer än levern iaf) med lite forumsöl. Låter det som en bra plan? Jag _borde_ kunna då iaf.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Hahaha, jag började skriva på ett forumsölsinlägg tidigare idag, men ångrade mig för att jag inte vet tillräckligt säkert när jag kan och så. har tenta den 22:a... Men lite förumsöl finns det ju alltid tid för! (särskillt om den äger rum i kissrummet på wirströms :gremsmile: )
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Shit man! Då kanske jag rentav är i Stockholm och kan titta in. Jag har alltid sneglat avundsjukt på de där tillställningarna, eftersom det är så kul att träffa folk in the flesh som man bara har nätkontakt med annars... Hmm.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag har alltid sneglat avundsjukt på de där tillställningarna,
Well, om du tar en titt på VildKatt:s tråd lite längre ner så har vi även en forumöl här i Lund. Kom dit vettja ! :gremlaugh:
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Tja, jag har varit o-hemma rätt länge nu så jag tänkte parkera mitt feta arsle på hemmaplan så mycket det går. Kissrummet på Wirströms är i praktiken hemma. -_-

Drar hem om 4 dagar. Helt crazy >_<

..ooh, jag tycker definitivt att :zeppelinare:
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Hahaha, jag började skriva på ett forumsölsinlägg tidigare idag, men ångrade mig för att jag inte vet tillräckligt säkert när jag kan och så. har tenta den 22:a... Men lite förumsöl finns det ju alltid tid för! (särskillt om den äger rum i kissrummet på wirströms )
Jag hann först! Muahahahaha! Sköt lite från höften om datumet, ville mest föra ämnet upp till ytan.

Jag ser fram emot Risings knarkhistorier, Herr Nils blyrörsviftande (och attacksläckande av ljus) och alla ni andra som får rädda mig från dessa två läskiga individer
:tekopp: <--- kaffekask!
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
För min del, så har jag tenta dagen efter, och vore således tacksam, om det gick att skjuta på saken.

Om inte annat, när börjas det?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Mycket bra förslag! Jag vet inte hur jag kunde missa den tråden, men tack vare din upplysning så har jag nu forumsöl i lund den 31a i min kalender!
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Vi brukar köra på Wirströms pub i Gamla Stan. Var med en gång då vi började på ett annat ställe, men det blev Wirströms efter en stund då också.

Några här har uttryckt en önskan om datumändring. Vad tycker ni? Är det många som vill ha ett senare datum? (inte den 24:e=)

Jag ska packa ihop mitt shit och beger mig mot Svea Rike imorgon så jag lär inte kika in här så mycket närmsta dagarna.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Alternativ till Wirströms ...

Jag är jättegärna med och dricker öl på fredag.

Men jag tänkte föreslå ett alternativ till Wirströms (som ju kan vara knökfullt och högljutt emellanåt). Jag har hittat ett ställe i slutet av Hornsgatan, i korsningen Hornsgatan–Långholmsgatan, ner mot Hornstullstrand. Stället heter Black Sea och påminner en del om Tre Backar där vi brukade forumsöla fordom.

Jag har varit där på fredagar förut, och det är sällan speciellt mycket folk, ljudnivån är lagom för samtal och ölen är något billigare än på Wirströms (dessvärre är utbudet något sämre).

Så mitt förslag är alltså: Black Sea, fredag 19 oktober, från kl. 18.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Alternativ till Wirströms ...

Jag har hittat ett ställe i slutet av Hornsgatan, i korsningen Hornsgatan–Långholmsgatan, ner mot Hornstullstrand. Stället heter Black Sea...
Är det det stället som nästan ligger vägg i vägg med Källaren Moldau?

/Anders, schnitzel med tjeckisk potatissallad + kall staropramen
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Alternativ till Wirströms ...

Så länge det finns några vettiga öl-alternativ, och inte bara Pripps blå på fat eller Budweiser i flaska så är det lungt för mig.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Re: Alternativ till Wirströms ...

Anders Åstrand said:
Så länge det finns några vettiga öl-alternativ, och inte bara Pripps blå på fat eller Budweiser i flaska så är det lungt för mig.
Närå, riktigt illa är det inte.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
I'll be there

Har tom kollat med chefen nu. Min sambo alltså.

Är hemma i Sverige och stuff nu tom.

Stötte på Anders Åstrand som hastigast igår och han tyckte att han skulle placera sitt arsle på forumsölen också. Verkar som vi blir några glada iaf.

Själv släpar jag nog med mig mitt fruntimmer också, så jag kan hålla ordning på henne och hon kan skjutsa hem mig i en kundvagn framåt småtimmarna.
 
Top