Nekromanti Stockholms spelkonvent 2005

G

Guest

Guest
Re: Vi går väl dit så många som möjligt?

Har du tur kanske du får spelleda "Team Caligula"!
 
G

Guest

Guest
Re: Jag ska definitivt dit …

Amen!

Vi kan ju inte låta lantisarna ha bättre konvent än vi i huvudstaden. Upp till bevis nu grabbar! Nu ska vi visa bönderna hur f*n man lirar rollspel!!

Yihaaaa!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Okej, yeah...

...Det ser ut som om jag kommer dit och spelleder Dungeon of Doom, så det är bara att dyka upp så ska jag slakta er.

Någon som kan betala min anmälning? :gremwink:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Kul, men ...

Kul att du kommer till konventet, men bara för att inte ni ska bli besvikna, så tävlas det inte i Dungeon of Doom, det bara spelas. :gremlaugh:

/M
 
G

Guest

Guest
Re: Kul, men ...

Jaha, ok.

Men da ska vi i varje fall leta upp ledaren for monstren och korsfasta honom vid ingangen till grottan....
 
G

Guest

Guest
Re: Lycka till! [ant]

Jasa?

Har du egna erfarenheter fran Dungeon of Doom?
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Lycka till! [ant]

tja, du får en lv3 gubbe och stöter på lv10 gubbar (om inte värre, vi kom inte så långt :gremgrin:)

Jag ahr spelat det, det går ut på att få spö, men kul är det
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Lycka till! [ant]

Så man fick rollpersoner på level 3, minsann. VIssa fick spela som rollpersoner på level 1. Commoners på level 1! Vars bästa färdighet var Profession (miner)! Som mötte... ja, ska nog inte avslöja... men de var stora och ruttna och dödade oss som små lammungar.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Lycka till! [ant]

Har du egna erfarenheter fran Dungeon of Doom?

Inte mer än att jag dödat ett knippe folk på GothCon & LinCon i det samt själv kommit till näst sista rummet i dungen. Där stendog jag. Hårt. Brutalt hårt. Hårdast. :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Re: Lycka till! [ant]

Du kan ju alltid droppa nagra tips i min email....

Jag ska se till att du hamnas....Sitter nu mest och diskuterar med Robert (RKS) och min kusin Krille (Anor) hur var grupp bor se ut. Jag tror det lutar at Rogue, Cleric och Fighter/Barbarian.

Hur sag er grupp ut?

(kanske bor denna trad snart brytas ut till Dungeon of Doom...?)
 
G

Guest

Guest
Re: Lycka till! [ant]

Ja, det later minsann intressant. Ursakta stavningen sjalv, men jag ar i Kalifornien nu och det finns inga prickar har...

I var spelgrupp motte mina spelare en level 6 Fighter/5 Wizard (levle 11 totalt!) i slutstriden med sina level 3 och 4 karaktarer, men dem tog honom till slut! Sa allt ar mojligt!

Jag antar att det blir avstandsvapen och krigslist som galler for att ta ner en level 10 gubbe med sina level 3?
 
G

Guest

Guest
Re: Lycka till! [ant]

Var det kanske sadana dar som ar med pa John Bauers malningar fran Smalands morkaste platser?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Lycka till! [ant]

Du vet väl att du får välja på en uppsättning rollpersoner i DOD, ocg inte göra egna optade sådana - jag kan säga, eftersom jag har blivit dödad 4x i spelet, att de figurer som finns med inte är speciellt optade alls.

Jag vet inte om rekordet står sig, men jag hade 22 kills på BSK innan jag dog.
 
Top