Nekromanti Stockholms spelkonvent 2005

Wille Raab

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
56
Location
Stockholm
Stockholms spelkonvent har en hemsida!

http://stockholms.spelkonvent.se

Efter mycket om och men körs ett spelkonvent igång i Stockholm igen. Den 23-25 september går Stockholms spelkonvent av stapeln på Cybergymnasiet i Nacka. Senaste nytt är att en hemsida är uppe där du bland annat kan anmäla dig som deltagare. Dessutom finns det möjlighet att anmäla intresse av att hjälpa till på konventet. Vi behöver fortfarande folk.

Då hemsidan nyligen lanserades finns det fortfarande en del att lägga till på den. Därför kommer det att kontinuerligt komma upp ny information om vad som kommer hända. Ta det därför som vana att titta in.

För de som betalar inträdet innan september kostar det 150:-. Är man senare ute kostar det 250:-. Utöver detta är nästan alla arrangemang gratis. Mer information om detta finns på hemsidan.

Välkomna!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Någon som ska hit? Åtminstone det konvent som går av stapeln nästa år verkar vara intressant. Låg inte SM i Magic på ett annat konvent tidigare?
 

Wille Raab

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
56
Location
Stockholm
Till att börja med så finns det flera typer av SM i Magic, om jag har förstått det hela rätt. Men just kortspel (mer än Pirates.. :gremsmile: ) är inte ngt jag har koll på ...
... däremot så har SM legat på LinCon i flera år, dock inte i år (vilket var bestämt redan innan vi började arbeta med sthlm spelkonvent).
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Någon från Linköping?

Mycket hänger på om det går att ta sig dit smidigt och om det passar bra med skolan. Om det är någon som redan vet att de ska dit och kan ta med mig, gör ju det saken lite lättare. Vilka är fyrkanter av er?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Vi går väl dit så många som möjligt?

Jag ska i alla fall vara där och spelleda något, troligen Dungeon of Doom, eller kanske WFRP.

/M
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ballt, men jag är än så länge formlös

Jag kanske kan ta mig dit, mucho thingies to do, och alldeles för lite tid. Och som Snigel sa, det har lite med transport att göra, och mailkorrespondansen, hrmm... ( :gremwink: )

Men jag är formlös, inte fyrkantig än. :gremsmile:
 

Wille Raab

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
56
Location
Stockholm
Buss från mitten?

Tjo igen.

Om tillräckligt många är intresserade av att åka från en eller ett par städer mellan tex Gbg eller Lkpg och Sthlm, så kommer det gå att ordna en bussresa tor.

Om ni är intresserade av detta så antingen anmäl er till konventet och hoppas på det bästa (klart ni ska! :) ), alternativt hör av er till arrangörsgruppen per mail och säg att ni är intresserade. Vi måste få en bild av hur många som skulle vilja resa på det här sättet och varifrån, om vi ska kunna fixa en bussresa.

Som allt annat i årets uppsättning så lider ju även detta av tidspressen och att det är ett helt nytt konvent med allt vad det innebär av svårigheter att förutsäga ... det mesta.

Så - gör er hörda till konventsledningen! :)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vi kan inte övertala Han att låna husbilen? [NT]

Jag skulle kunna tänka mig att bege mig dit, mest för skojs skull. Men hade nog iofs prioriterat nästa års upplaga högre.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag ska definitivt dit …

Just nu undersöker jag möjligheterna att hålla i någon form av WotC-sanktionerad turnering/demonstration av D&D Miniatures.

Om inte det blir av kommer jag i alla händelser att köra lite Dungeon of Doom.

Så kom igen alla wrnu:are! Dyk upp och visa att det går att hålla ett spelkonvent i Stockholm.

Att alla tidigare försök brunnit, fallit omkull och sjunkit i träsket betyder inte ett smack. Nu ska vi bygga ett nytt konvent, ett som ska bestå i all evinnerlighet!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Kommer tyvärr vara för nyflyttad för att komma

Snygg logga!

Bra för att försöka undvika att det snabbt börjar kallas StoCon... eller ska det vara SS inspererat av BSK :gremlaugh:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Instinktivt …

… vill jag använda förkortningen SSK¹.

SS har som bekant en del negativa konnotationer².

Hoppas bara inte Södertälje sportklubb, Stockholms sportvagnsklubb eller Svenska setterklubben³ börjar bråka. :gremwink:

<font size="1">1. Inte på något vis officiellt, bara min egen åsikt.
2. Stockholms spårvägar – vilka jävla as!
3. För engelsk setter.
</font size>
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag kommer!

Äntligen ett konvent i min stad!

Hoppas att så många som möjligt kommer nu!

Förresten, föräldradagis, så himla bra! Jag älskar grejjen! Föräldradagis... :gremgrin:
/Basse
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
DCI-sanktionerad turnering i D&D Miniatures! …

Nu är det klart att vi, i samarbete med Enigma Distribution, kommer att arrangera Sveriges första DCI-sanktionerade turnering i D&D Miniatures under konventet!

Formatet är inte spikat än men det lutar åt 200 poäng constructed, swiss rounds, 60 min tidsbegränsning.

Återkommer med mer information när allting är bestämt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fan, då måste man nästan komma[NT]

Undrar hur många deltagare en sådan turnering hade lockat för övrigt? Jag kanske hade kunnat kvalificera in mig i Sverigeeliten? :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag ÄR faktiskt ledig den helgen, men det är så jävla kackigt att ta sig från Kalmar till Stockholm, antingen åker man svindyrt tåg i 4.5 timmar, eller hyfsat billig buss i 5.5 timmar, eller så flyger man för snäppet dyrare än bussen på 45 minuter men måste ändå lägga en hundring på att ta sig från Arlanda (och kommer då upp i tågpriset och antagligen lite till).

Kan jag snylta rätt på ett resestöd nånstans ifrån eller typ catcha en konventsbuss från någonstans lätt nåbart med tåg från Kalmar (Typ, Alvesta eller Växö eller söder ut i Skåne eller västerut mot Göteborg med tåg, men inte ända till Malmö eller Göteborg) kan ni fethaja att jag är med, dock.
 
Top