Simon
Swashbuckler
Jag fick plötsligt en stark craving efter typ exakt StarCraft (2) fast turn based.
Finns det? Vad kommer närmast annars?
Finns det? Vad kommer närmast annars?
JohanKarlsson;n77002 said:ScarCraft låter Awesome!
Jag gissar att JohanKarlsson syftar på titeln på din tråd ScarCraft låter onekligen tufft.Simon;n77013 said:Eh? Det enda jag hittar på det namnet är typ nåt kopplat till Minecraft.
Snow;n77082 said:warcraft the boardgame om du är ute efter mekaniken. Bygga trupper, bygga baser, erövra, uppgradera, döda. Jag gillar det i rätt sällskap.
Starcraft the boardgame om du är ute efter temat. Zerg, protoss och terran. Har inte spelat detta.
http://boardgamegeek.com/boardgame/7479/warcraft-board-game
http://boardgamegeek.com/boardgame/22827/starcraft-board-game
Kraetyz;n77149 said:Prismata.
Snow;n77632 said:Battle for wesnoth?
Det blir såklart ett helt annat spel. Men strategin med olika enheter som trumfar andra, att positionera sig rätt och att balansera mellan expansion, bygga arme och uppgradera är ändå samma.Vimes;n78517 said:Jag gillar StarCraft, men jag förstår inte riktigt hur ett turnbased StarCraft ska funka. Tänker att StarCrafts huvudsakliga grej är beroende av att det är realtid. Men jag har kanske fel? Vad är det i StarCraft som du vill åt som ett turn based-spel?
Jag önskar att jag kunde gilla den här posten mer än en gång. +10 internet till dig, Snow.Snow;n77632 said:Battle for wesnoth?
WH40K är väl typ så nära Starcraft man kan komma utan att faktiskt vara Starcraft?Max Raven;n78652 said:Warhammer 40 000 Armageddon är ett sånt där turbaserat, vad jag förstått. Panzer Corps plus 40k.
Inte StarCraft ofc.
Oooh! Mer eller mindre precis vad jag letar efter, tack! Tror jag tittade på det för några år sen och då avfärdade det av nån anledning. Men nu så!Max Raven;n78652 said:Warhammer 40 000 Armageddon är ett sånt där turbaserat, vad jag förstått. Panzer Corps plus 40k.
Inte StarCraft ofc.
Ja, det är lite skumt.Simon;n78851 said:Oooh! Mer eller mindre precis vad jag letar efter, tack! Tror jag tittade på det för några år sen och då avfärdade det av nån anledning. Men nu så!
Men visst är det fortfarande skumt att det är så få i den här genren? Även här verkar inte finnas något basbyggande, till exempel.