Nekromanti StarCraft, turn based?

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag fick plötsligt en stark craving efter typ exakt StarCraft (2) fast turn based.

Finns det? Vad kommer närmast annars?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Simon;n77013 said:
Eh? Det enda jag hittar på det namnet är typ nåt kopplat till Minecraft.
Jag gissar att JohanKarlsson syftar på titeln på din tråd ;) ScarCraft låter onekligen tufft.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med att hitta det du egentligen söker.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Ahaaa, tack!
Trodde först att det var nåt sånt, men kollade bara brödtexten i mitt inlägg och ba, näää, där har jag ju inte skrivit fel.
:)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Jag tog mig friheten att rätta till titeln. I övrigt har jag tyvärr inget att bidra med.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Kraetyz;n77149 said:
Prismata.

Avfärdade det först, eftersom det inte har det visuella narrativet som SC (och Civ, och AoE, osv) har, men nu tittade jag igen och det kanske kan vara nåt. Minus i min smak är tidspressen (vilket är anledningen till att jag aldrig kan gå helt in i SC), och att det verkar helt gjort för pvp. Men jag ska kolla, tack!
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Snow;n77632 said:
Battle for wesnoth?

Visst ja, den gamle. Nu söker jag ju nåt närmare StarCraft-flavour, men tack för påminnelsen!

Är det inte märkligt att det finns så lite TBS som inte är på Civ-skala?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jag gillar StarCraft, men jag förstår inte riktigt hur ett turnbased StarCraft ska funka. Tänker att StarCrafts huvudsakliga grej är beroende av att det är realtid. Men jag har kanske fel? Vad är det i StarCraft som du vill åt som ett turn based-spel?
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Vimes;n78517 said:
Jag gillar StarCraft, men jag förstår inte riktigt hur ett turnbased StarCraft ska funka. Tänker att StarCrafts huvudsakliga grej är beroende av att det är realtid. Men jag har kanske fel? Vad är det i StarCraft som du vill åt som ett turn based-spel?
Det blir såklart ett helt annat spel. Men strategin med olika enheter som trumfar andra, att positionera sig rätt och att balansera mellan expansion, bygga arme och uppgradera är ändå samma.

Rites of war är ett spel i 40k-världen där man i kampanjen spelar eldar är rätt kul. Det är om jag kommer ihåg rätt en förenklad panzer general 2-klon... ?
Man har fast arme från början, men kan köpa mellan uppdragen. Sen bollar man runt med artefakter mellan olika trupper och väljer hur ens trupper ska uppgraderas.

Sen kan du kolla på olika kloner av UFO xcom. Finns en drös varav några gratis. Striderna där är turn-based och det är skjutvapen.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Warhammer 40 000 Armageddon är ett sånt där turbaserat, vad jag förstått. Panzer Corps plus 40k.

Inte StarCraft ofc.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Snow;n77632 said:
Battle for wesnoth?
Jag önskar att jag kunde gilla den här posten mer än en gång. +10 internet till dig, Snow.

Max Raven;n78652 said:
Warhammer 40 000 Armageddon är ett sånt där turbaserat, vad jag förstått. Panzer Corps plus 40k.

Inte StarCraft ofc.
WH40K är väl typ så nära Starcraft man kan komma utan att faktiskt vara Starcraft?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Max Raven;n78652 said:
Warhammer 40 000 Armageddon är ett sånt där turbaserat, vad jag förstått. Panzer Corps plus 40k.

Inte StarCraft ofc.
Oooh! Mer eller mindre precis vad jag letar efter, tack! Tror jag tittade på det för några år sen och då avfärdade det av nån anledning. Men nu så! :)

Men visst är det fortfarande skumt att det är så få i den här genren? Även här verkar inte finnas något basbyggande, till exempel.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Att det inte är så mycket basbyggande i 40k spel är väl för att de mest, storymässigt, agerar som anfallande trupper.. Möjligen skulle det passa som imperial guard som nyss kommit på en planet, men i övrigt är det inte så mycket basbyggande som försiggår ;)

Att det inte finns till starcraft är väl pga blizzard på något sätt gissar jag. Lite trist iaf, för vore helt klart kul
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Simon;n78851 said:
Oooh! Mer eller mindre precis vad jag letar efter, tack! Tror jag tittade på det för några år sen och då avfärdade det av nån anledning. Men nu så! :)

Men visst är det fortfarande skumt att det är så få i den här genren? Även här verkar inte finnas något basbyggande, till exempel.
Ja, det är lite skumt.

Armageddon är för övrigt nytt, så det finns en möjlighet att du tittat på Rites of War (baserat på Panzer General 2). Så kanske ett spel till i möjligen-listan. :)
 
Top