Nekromanti Starchallenge Saga II

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Minns ni Sagan? Den historia som under 20 kapitel målade upp bakgrunden till Starchallenge? Efter att tittat lite åt Fading Suns' håll så kände jag att den spelvärlden passade mitt upplägg bättre. Dessutom blir det mer koncentrerat , mindre spret och framförallt en mindre värld. Vi håller oss till _en_ galax med riken, övergivna världar, monster som tagit över delar, glömda civilisationer, ett upptornande krig, interna rasfejder... Helheten känns klarare. Jag närmar mig mer mit scififantasy tänk och bort från Star Wars vilket känns mer och mer främmande.

Känslan av att glida fram över en planet och se stadskärnorna lysa upp natthimlen och nå gryningen på andra sidan ska finnas där blandad med jätterymdstationer byggda av den civilisation som lämnade galaxen. Den mörka magin - kaosenergin - är närvarande. Oraklen som kan veta varför kriget är dödfött. De övergivna borgarna som ruvar på hemligheter. Jättespindlar som krossas med automatvapen och granater istället för tvåhandssvärd.

Jag ser en kärna - och en omarbetning av Sagan. Däremot är jag osäker på om jag gör det i en novellform som sist. Möjligen som någon form av berättelse. Att slänga en massa namn och historia i ansiktet på folk är apa. Jag orkar inte ens läsa. Jag använder manusdevisen: Why do we care? Jo vi bryr oss om anslaget är intresseväckande. Därav kan novellformen komma till användning. Vi får se. Men det ser ut att bli en omarbetsning, dock i en mindre skala än den förra. Tror jag!
 
Top