Nekromanti Starchallenge i tryck

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Myling har koll på när det kommer till er fantastiska Crowdfundre som gjorde det möjligt.
Magnus: Tack!
Dante: Hehe tack. Ja det är en era som går i graven på så sätt.
Han: Sen i september har jag arbetat med mitt romanprojekt som VERKLIGEN fyller ut livet (återkommer i med det här faktiskt). Sen har jag en del app-samarbeten, en företagsidé, en ny digital plattform med mera som bubblar på så något tomrum finns inte. Plus attjag sänder podcast på themoonbarking.com två gånger i veckan.
Arfert: Jag bävar. Men kul att det blir en recenssion. Skitläskigt. Tänk om jag gjort skit? Men JAG tycker det är kul i alla fall. Hör av dig då det går i tryck :)
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Dante: Hehe tack. Ja det är en era som går i graven på så sätt.
Tvärtom, det är nu det börjar. Moduler och äventyr ska skrivas.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Snow: Jag suger på äventyr so far. Jag vill se vad folk tycker om det i boken. Moduler kanske. Men just nu är jag i slutskedet av Den Femte Världens Skymmning = min roman = villtroattdetblirenbestseller = ska bli klar. Men jag arbetar på att komma ner i arbetstid och mer upp i fritid så vem vet men det måste ju finnas en efterfrågan så vi får väl se. Sen har jag ju börjat podda 2 ggr i veckan (themoonbarking.com) vilket tar en del tid. Men vill folk ha så visst. Är dock osäker på att SC kommer tilltala så många beroende på att det är aningen annorlunda än andra spel. Men kolla in hemsidan. www.mylingspel.se/sc.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag har börjat läsa, och hittills tycker jag spelet är himla charmigt,

Jag blir varje gång jag öppnar boken bara glad för din skull Niklas, att du fått klart det.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Grattis igen!
Om du vill komma till Göteborg och dema SC så kan du vara på mitt skepp (med tillhörande forumgrill?)!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Niklas73;n84173 said:
Snow: Jag suger på äventyr so far. Jag vill se vad folk tycker om det i boken. Moduler kanske. Men just nu är jag i slutskedet av Den Femte Världens Skymmning = min roman = villtroattdetblirenbestseller = ska bli klar. Men jag arbetar på att komma ner i arbetstid och mer upp i fritid så vem vet men det måste ju finnas en efterfrågan så vi får väl se. Sen har jag ju börjat podda 2 ggr i veckan (themoonbarking.com) vilket tar en del tid. Men vill folk ha så visst. Är dock osäker på att SC kommer tilltala så många beroende på att det är aningen annorlunda än andra spel. Men kolla in hemsidan. www.mylingspel.se/sc.
Om du skrivit ett helt spel (med vad jag tror massa kampanjinfo) tror jag inte du suger på äventyr. :)
Allvarligt, ofta ser jag introäventyr som en lång förklaring till vad för slags spel konstruktören tänkt sig. Det är bra.
Om det finns ett par stycken kan jag läsa dem och hitta inspiration, klippa och klistra lite. Det är bra.
Om det finns många eller väldigt bra eller som råkar passa mig så kan jag använda dem direkt. Det är jättebra.

Så, jag tycker det behövs några äventyr. Det kan ju vara fel (eftersom jag inte läst Starchallenge).
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Om du skrivit ett helt spel (med vad jag tror massa kampanjinfo) tror jag inte du suger på äventyr. :)
Du behöver ju inte skriva hela äventyr. Du kan ju ge ut kampanjmoduler med äventyrstips, spelledarpersoner, Starchallenge-fisktank mm. Men Starchallenge kanske är så maffigt att allt sådant redan ingår i grundboken.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Snow: Det är möjligt att det är så. Jag är inte alls oäven att skriva men just nu behöver jag ett annat fokus :)
Caligo: Tack! Vad kul. Det ska jag komma ihåg verkligen!
Mutanten: Det ingår en hel del men inte mycket sådant dock. Däremot kommer man inte ha problem att inspireras att bygga eget. Och som sagt. Jag skriver gärna men just nu är det inte riktigt rätt tid.
 
Top