Nekromanti Star Wars 7 [SPOILERS!]

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Om vi ska vara sånna så ser vi faktiskt inte hur Jabba får Han Solos frysta kropp, så hela return of the jedi behöver göras om från grunden.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Det kanske räcker med att dom gör en spinoff-film som visar hur Luke tar ner Vaders kropp till Endor?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Vimes;n140231 said:
Fan heller. Det där med masken är inte bara ett hål utan en jävla nattsvatt avgrund i storyn. Har inte Abrams eller vad karln heter sett originalfilmerna eller? Vader bränns UTAN MASKEN!!!! KANSKE NI HADE SETT OM NI KOLLAT PÅ DOM RIKTIGA FILMERNA! på Endor. Luke släpar in Vaders kropp, UTAN MASKEN, på skytteln när han ska fly från den kollapsande andra dödsstjärnan. Vaders mask exploderar med dödsstjärnan. Så båda dina första punkter är sänkta. Och punkt tre är så jävla mycket fan patching att jag vet inte inte vad. Varför skulle han göra en kopia som var förvriden och såg ut som ett fossil? Nä, det här är det största plot holet i filmens moderna historia, det fick mig att nästan lämna salongen (hade jag ätit upp mina popcorn hade jag nog gjort det faktiskt!).
Okej, även om han inte bränns med den (vilket folk vissar att han gör redan) så kan han väll hittat den flygandes omkring i rymden med sina magiska krafter? Han är ju en space wizard med sorcerous ways liksom.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Toman;n138560 said:
Jag gillade filmen, lite väl snabb men det börjar man bli van med nu för tiden.
Det var en grej som faktiskt störde mig mer än allt annat: Efter slutfighten när hjältarna återvänder till basen så går Leia rakt förbi Chewbacka som förlorat sin bästa vän som han hängt med i närmare 40 år (och som hon känt i ca 30 år) och kramar om Rey!! Visst har Rey haft en rough ride men fan så kall hon är mot stackars Chewie, han får inte ens andrakramen!!

Jag vill krama Chewie!
Leia har alltid hatat Chewbacka. Han får ju inte någon medalj av henne vid slutet av Episode 4 när alla andra får det heller. Han får bara stå där uppe som någon sorts sidekick.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
God45;n140250 said:
Leia har alltid hatat Chewbacka. Han får ju inte någon medalj av henne vid slutet av Episode 4 när alla andra får det heller. Han får bara stå där uppe som någon sorts sidekick.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Krille;n140245 said:
Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden[/URL].
Är det inte det som Rogue One ska förklara?
Disney patchar alla plot holes! :)

Nästa film kommer handla om hur ewokerna i hemlighet tränats till mordiska dödskommandos av avhoppade stormtroopers strax innan ROTJ.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Paal;n140257 said:
Är det inte det som Rogue One ska förklara?
Disney patchar alla plot holes! :)

Nästa film kommer handla om hur ewokerna i hemlighet tränats till mordiska dödskommandos av avhoppade stormtroopers strax innan ROTJ.
NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
God45;n140258 said:
NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Expanded Universe, vilket av ovan är EU?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
God45;n140258 said:
NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Förutom då att de redan har annonserat filmen. EU är på väg tillbaka.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Rymdhamster;n140271 said:
Förutom då att de redan har annonserat filmen. EU är på väg tillbaka.
Precis. Allt nytt är canon. Filmer, tv-serier, böcker och serier. På gott och ont.

För övrigt gödslas det med EU-saker i både Rebels och serierna, även en del från nya filmen är ju plockat från EU.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
God45;n140258 said:
NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Om man går tillbaks och tittar på vad som faktiskt sagts så förbehåller sig Disney rätten till nekromantik i urval.

De vill inte vara bundna av hela EU-kanon eftersom den inte hänger ihop och är fylld med väldigt mycket dum skit.

Men de kommer att cherrypicka enstaka idéer som de gillar och byta namn på dem. Så att de slipper betala upphovsmännen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Krille;n140245 said:
Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden.

Hmh, en film om hur dödsstjärnans planer stjäls? Jag som hade hoppats på att få se Kyle Katarn överföras till nya kanon... Å andra sidan klarar jag mig rätt bra utan "dark troopers".
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Jag gillar Kylo Ren, och tycker han är en av de bättre skurkarna i Star Wars.

Det som en del stör sig på är att han inte är Darth Vader, men det tycker jag är hela poängen. En Vader-klon hade varit skittråkig. Vad som gör Kylo Ren intressant är att han är svag, på gränsen till patetisk.

Först och främst; som jag uppfattar det så är han inte en Sith, och det är rätt viktigt för narrativet. En Sith hade troligtvis gjort processen väldigt kort med Finn och Rey, trots att Chewbacka prickat honom i bröstet med sin jävla laserkanon till armborst (det skottet skulle allena förklara varför Rey vinner över Kylo i slutfighten).

Hur som helst är det patetiskt att en snubbe med Kylos genetiska förutsättningar, som tränats av Luke fucking Skywalker, och som vill falla till den mörka sidan inte ens kvalar in som en sith-lärjunge. Han är på sin höjd en sith-prao, om ens det. Han har liksom inte ens lyckats bygga en vettig ljussabel. Jag tolkar sprakandet som att det är en rätt primitiv historia han lyckats snickra ihop, och han blir avundsjuk när han ser Reys/Lukes ljussabel.

Kylo möter aldrig något riktigt motstånd, och han använder bara kraften mot folk som är svagare än honom. Han är en mobbare som försöker skrämmas. Enda gången han använder kraften mot en person med många midi-kloriner (när han förhör Rey) så går det åt helvete, och då blir han rädd. Det säger mycket om vilket motstånd han är van att möta. Jämför med Vader/Anakin som genom sin karriär spöar upp så många mäktiga snubbar att man tappar räkningen. Vader har spöat Count Dooku, Mace Windu, Obi-Wan Kenobi, Luke Skywalker och Darth Sidious, för att nämna några. Kylo Rens största kraftmätningar har bestått av att force-pusha Rey och avrätta sin egen farsa.

På tal om att försöka skrämmas; snubben har en mask med röstförvrängare utan någon uppenbar anledning till detta, annat än möjligtvis att han försöker vara lika läskig som sin idol.

Kylo Ren är längst ned i skurkhierarkin (bortsett vanliga troopers), och till och med officerarna säger emot honom öppet. Ni kommer ihåg vad som hände när man körde det stuket mot Vader. Den enda som kunde käfta med honom var typ Grand Moff Tarkin.

Han är dessutom svag psykiskt, och kan inte hantera sin egen kluvenhet. När han inte får som han vill så blir han antingen skraj, eller går bärsärk på inredningen som en trulig tonåring. Jämför med Anakin som var minst lika kluven men som trots det klarade av behålla kontrollen, åtminstone i viss mån. När skiten rämnar för Anakin så blir han snarare mer fokuserad än tidigare, medan Kylo inte har en jävla aning vad han ska göra.

Kylo Ren är en tönt, och därför älskar jag honom.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Gurgeh;n140222 said:
Det mesta på den där listan är ju inte ens plot holes, utan bara saker som antingen inte förklaras alls (oftast för att det inte behövs, eller för att det ska vara ett mysterium tills det förklaras i nästa film) eller saker som faktiskt förklaras, men den som skrev artikeln orkade inte förstå det.

Som till exempel: Hur fick Kylo Ren tag på Darth Vaders mask? Är det ett plot hole?
Nej, det mesta på den listan är inte plot holes. Men även flera av dem som "förklaras" är det. Speciellt de som förklaras med "dude, det kommer fler filmer. Vi får veta mer då" :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Måns;n140289 said:
Speciellt de som förklaras med "dude, det kommer fler filmer. Vi får veta mer då" :)
Nej,de är bara saknad information och inte plotthål. Plotthål är när handlingen är inkonsekvent, inte när den är oifylld. Om Han hade dykt upp i sista scenen, vid liv och oskadd, hade det varit ett plotthål.
 
Top