För mig är det nog ffa sådant som upplevs alltför modernt (typ revolverman), alltför futuristiskt (robotar typ).Vilka av dessa yrken/klasser/raser tar dig ur känslan eller får dig att känna att vi inte längre befinner oss i en standard fantasy D&D, DoD värld?
Detta :Psion vet jag inte vad det är? Mentalist?
Tack för det, för mig, nya ordet inkongruent... det ska jag försöka komma ihåg (kommer givetvis glömt det om en timme, men ändå)Av någon anledning har jag alltid tyckt att krigarmunken är inkongruent. Det är ju en lika tusenårig tradition som t.ex. riddarskapet, men jag tror att den, i mitt dumma lilla huvud, är så hårt knuten till kung fu-filmer att det känns knäppt.
Vill vara tydlig med att jag förstår att jag har fel i detta överseende, det är bara en känsla jag får varje gång en ninja möter en alv.
Jag har egentligen svårt för såna 10 dollar words, men "inkongruent" har ingen bra ~folklig~ motsvarighet, tycker jag!Tack för det, för mig, nya ordet inkongruent... det ska jag försöka komma ihåg (kommer givetvis glömt det om en timme, men ändå)![]()
Aha, ja men då är ju väl en Psion bara em mentalist helt enkelt. Inget konstigt där.Detta :
Jag tycker det är spännande att du tyckte att Samurajen störde mer än de andra sakerna! Det trodde jag int någon skulle tycka utifrån mina fördomar.
Planescape, bah!Ny challenge:
Skriv en setting till Drakar och Demoner eller något standardfantasyspel och ha listan ovan som valbara yrken/släkten.
Nu är väl Break!! knappast standardfantasy, men så vitt jag kan erfara har det isekai-människa och robot som valbara folkslag, möjlighet att lära sig såväl obeväpnade kamsporter som att skjuta med revolver, en klass som har färgglatt talande djur som en feature, samuraj som en bakgrund, och det mesta andra går nog också att klämma in. Är det kanske antitesen till "standard"?Ny challenge:
Skriv en setting till Drakar och Demoner eller något standardfantasyspel och ha listan ovan som valbara yrken/släkten.