Nekromanti Staiway to heaven!

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Anti-Rock

<I>dock beror det bara på slumpen</I>


Ooh it's my sweet Satan <öoo its maj soiit säjtan>
.....
<natjäs tiios jam sti ooö>

Ok, om StH råkar inkludera textraden "not just thieves jam stew" kan jag väl tänka mig det... (-:

--
Åke
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Anti-Rock

"Ok, om StH råkar inkludera textraden "not just thieves jam stew" kan jag väl tänka mig det... (-:"

Vilket den inte gör. :)



Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Anti-Rock

Hmm.. Konstigt egentligen, eftersom det inte finns något ställe i låten där han ens sjunger nått i stil med "Natas teews ym sti ho"... (Vad jag vet)... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,494
Location
En mälarö
Re: Va bra... [OT]

>Glass är ju mycket trevligare än marijuana.

Vad jag förstått finns det glass med marijuana-smak.

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,494
Location
En mälarö
En annan väldigt stämningshöjande kompositör är Estländaren Arvo Pärt. Han är lite modernare och kan i egentlig mening inte kallas en "klassisk" kompositör, men är väl värd att prova. Info kan hittas på http://www.allmusic.com/cg/amg.dll

/Anders
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Anti-Rock

"Hmm.. Konstigt egentligen, eftersom det inte finns något ställe i låten där han ens sjunger nått i stil med "Natas teews ym sti ho"..."

Nä precis, det är det jag har försökt säga hela tiden, att det inte någonstans i låten om man spelar den baklänges är meningen att man skall höra "oh its my sweet satan".

De som som trots allt gör detta gör det enbart där för att de vill det, de tolkar in eller inbillar sig att den frasen hörs därför att de redan från början har bestämt sig för att de som framför låten är satanister och därför lagt in sådan hemliga baklängesmeddelande i låten. Vilket inte är sant. Bara det att man får för sig att spela låten baklänges på jakt efter dylika meddelande visar att man är partisk så att säga.

Ett annat alternativ för att man hör meddelandet är för att man vet att man skall kunna höra, någon kompis har sagt att om man spelar låten baklänges på det stället så skall man kunna höra den frasen och då är det troligt att hör det därför att man vet vad man skall kunna höra det. Detta har jag iofs nämnt tidigare men det tål att nämns igen.

För de som inte tillhör någon av ovan nämnda kategorier krävs det minst ett ton vaselin per öra för att den diskuterade frasen om låten spelas baklänges.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-04 22:53.</EM></FONT></P>
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Sista ordet

Jag håller med dig fullständigt!
Men även om det inte bildar meningen "oh it's my sweet satan" så kan man inte komma ifrån att det inte där helt olikt. Även om det inte är likt så är det inte helt "cyklande-nattmösse"-fel! Det är ändå i en ganska avlägsen närhet. Men på ett annat språk så kanske det är närmare, och då kanske det betyder "maten är så god", eller nått? Ja ni fattar!

*Denna diskussion borde kanske avslutas nu*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Top