PROMOTION Stötta rollspel.nu ekonomiskt på Ko-fi

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Hm, verkar som att Ko-Fi inte vill godkänna mitt kort. Märkligt då det rör sig om ett vanligt Swedbank-kort. Ska höra av mig till banken och se vad som är galet. Donerar så fort allt är löst 🙂
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
47 månadsbackare/donatorer ombord nu efter knappt ett dygn! Men det behövs fler, så nu klappar vi in resten.
Kollade upp det där och tydligen är det så att det är summan som doneras som omvandlas till kaffekoppar! Alltså, hur många kaffekoppar skulle jag kunna köpa för donationerna. Men det är verkligen dyra kaffekoppar de räknar med tycker jag ... :) Å andra sidan dricker jag ju aldrig kaffe så jag vet inte. Ska se om jag kan justera det något.

Så även om stödet är fantastiskt är vi inte helt uppe i 47 backar/donatorer ännu! :D

Men 26 är vi uppe i!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Kollade upp det där och tydligen är det så att det är summan som doneras som omvandlas till kaffekoppar! Alltså, hur många kaffekoppar skulle jag kunna köpa för donationerna. Men det är verkligen dyra kaffekoppar de räknar med tycker jag ... :) Å andra sidan dricker jag ju aldrig kaffe så jag vet inte. Ska se om jag kan justera det något.

Så även om stödet är fantastiskt är vi inte helt uppe i 47 backar/donatorer ännu! :D

Men 26 är vi uppe i!
Det här får mig som dricker kaffe att fundera på vad de räknar med att en kaffe kostar egentligen o_O
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
Kollade upp det där och tydligen är det så att det är summan som doneras som omvandlas till kaffekoppar! Alltså, hur många kaffekoppar skulle jag kunna köpa för donationerna. Men det är verkligen dyra kaffekoppar de räknar med tycker jag ... :) Å andra sidan dricker jag ju aldrig kaffe så jag vet inte. Ska se om jag kan justera det något.

Så även om stödet är fantastiskt är vi inte helt uppe i 47 backar/donatorer ännu! :D

Men 26 är vi uppe i!
Kaffekoppar? De borde väl räkna om till något vi alla förstår direkt, som dolkekvivalenter, lembas, tärningsset eller liknande.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Så även om stödet är fantastiskt är vi inte helt uppe i 47 backar/donatorer ännu! :D

Men 26 är vi uppe i!
För den som är nyfiken i en strut är det alltså vad jag förstår så att de räknar med att "en kaffe" är lika med den billigaste nivån man satt, så om de säger 47 kaffe så blir det alltså totalt 47 gånger lägsta föreslagna donationen.

Vilket blir en och annan krona, om min matte är korrekt. Jag hoppas att redaktionen festar upp alla pengar som blir över efter att den där månatliga femhundringen dragits. Eller gör något annat kul eller bra.

EDIT: Men jag kan 100% vara ute och cykla här.
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
För den som undrar, förresten.

De direkta utgifterna som är förknippade med driften är eller kommer att bli:

- Domänavgift
- Hosting
- Xenforo-licens
- Eventuella plugins som kommer att tillkomma vid bättre ekonomi

Det är väl det jag kommer på på rak arm. Så det finns lite hål att hälla bidragen i! :)

Tack alla som bidragit hittills.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
För den som undrar, förresten.

De direkta utgifterna som är förknippade med driften är eller kommer att bli:

- Domänavgift
- Hosting
- Xenforo-licens
- Eventuella plugins som kommer att tillkomma vid bättre ekonomi

Det är väl det jag kommer på på rak arm. Så det finns lite hål att hälla bidragen i! :)

Tack alla som bidragit hittills.
Tack för öppenheten :) Och jag stämmer väl in i det andra sagt, finns pengar över så tveka inte att lägga överskottet på er själva också.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
För den som är nyfiken i en strut är det alltså vad jag förstår så att de räknar med att "en kaffe" är lika med den billigaste nivån man satt, så om de säger 47 kaffe så blir det alltså totalt 47 gånger lägsta föreslagna donationen.

Vilket blir en och annan krona, om min matte är korrekt. Jag hoppas att redaktionen festar upp alla pengar som blir över efter att den där månatliga femhundringen dragits. Eller gör något annat kul eller bra.

EDIT: Men jag kan 100% vara ute och cykla här.
Det finns en mångårig utläggspost som bör betas av retroaktivt också, inte bara täckning framåt. Men en fest för eldsjälarna bakom också bör prioriteras såklart!

PS @God45 s underbara Rutlandspel kanske kan användas som modell för fördelningen av resurserna? :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,312
Location
Göteborg
Men det är verkligen dyra kaffekoppar de räknar med tycker jag ... :) Å andra sidan dricker jag ju aldrig kaffe så jag vet inte. Ska se om jag kan justera det något.
En Cappuccino på Espresso house* går på 57kr och en bryggkaffe på 37kr, om jag förstod det rätt så gillar dom mer cappucino men så långt från verkligheten är dom inte. Då ska vi inte prata om vad en Salted Caramel Latte med tre extra shots espresso går på :)

*Det finns förstås många andra svindyra ställen att köpa kaffe från.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
55 koppar nu och 29 backare efter 7 dagar.

Något lågt kan jag tycka, när 1K har sett den här tråden hittills och det t ex är 132 pers inne just nu och interagerar med forumet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Något lågt kan jag tycka, när 1K har sett den här tråden hittills och det t ex är 132 pers inne just nu och interagerar med forumet.
Jag är jätteglad och nöjd över summan som samlats in hittills. Jag vet ju också att det finns de som vill vänta tills jag kör Swish-drajven efter GothCon.

Tack alla som bidragit! :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Något lågt kan jag tycka, när 1K har sett den här tråden hittills och det t ex är 132 pers inne just nu och interagerar med forumet.
Nej. Forumet för bok över _visningar_ inte antalet _läsare_. Går du in och kollar flera gånger i timmen kan du själv utgöra en stor del av de där tusentalet.
 
Top