Nekromanti Stämmer detta? :(

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Profit?

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>NeoGames supplement är däremot sprängfyllda med användbar information och regler<p><hr></blockquote><p>Om man nu anser att regler är användbart...

/Horus - RIP Blümchen
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Profit?

För att inte tala om att du alldrig får fullständiga regler, utan måste köpa en till bok för att få andra halvan av regler, och när du har den boken så är det ändå liten del av reglerna som saknas och du måste köpa en till bok.

Hmm, börjar jag se ett mönster här ? ;)

Inget illa om Neogames, men "se nästa bok" fenomenet är tyvärr något som drabbat dem hårt.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Betydelsen av regler

Betydelsen av regler skall givetvis inte överskattas, men det är bra om företaget som har gjort spelet släpper regler om något istället för att spelare sitter och hittar på ett tiotal olika varianter på egen hand....

/Odd
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Va?

Varför behöver ni ett tio-tal varianter av reglerna? Poängen med regler är ju att när A gör B händer C, inte när A gör B händer C, eller D. Kanske E, F eller G. Möjligtvis H. Det blir ju en smula märkligt. Jag kanske bara har missförstått dig?

Självklart ska man modifiera reglerna som inte passar spelgruppen och/eller hitta på egna regler. Den stora nyttan med moduler är ju att man får inspiration och djupare insikt gällande spelvärlden.

Det skönaste sättet är ändå att spela friform. Många spelsystem gör ju detta lite jobbigt (strid i Eon) medans andra är som gjorda för det (WoD).

Nu har jag inkräktat nog, jag skyndar tillbaka till skräckspelsavdelningen...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 
Top