Ställ frågor om min fantasy värld så svarar jag på dem!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Jag har en fantasy värld som jag spelledit en del äventyrar fantasy i som heter Inchijua. Det är också världen som min roman ”Det du blev lovad” äger rum i. Jag håller just nu på att skriva ett rollspel och en barnbok som utspelar sig i världen.

Ställ frågor om Inchijua så svarar jag! Om jag inte vet svaret så säger jag det. Eller så hittar jag på ett svar som jag kan använda i världen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Finns det ost? Vem gör godast ost?

Var hittar jag någon som kan ta mig över havet?

Vad är det med min klädsel som gör det uppenbart att jag är rik?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Finns det ost? Vem gör godast ost?

Var hittar jag någon som kan ta mig över havet?

Vad är det med min klädsel som gör det uppenbart att jag är rik?
Den godaste osten görs av lantbrukshäxor.

Det beror på vilken tidsperiod det är. Men den gömda ön Janna är de enda som tillverkar skepp drivna med motorer.

Du har något magiskr på dig bara som prydnad eller så har du kläder med material från en annan värld/era.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Vilken är den populäraste idrotten hos barn i åldrarna 8-14 i spelvärldens östligaste civilisation?
Shit, längst i öster bor rousseaunska kråkmän vars grej är att så fort de får ett organiserat samhälle på något sätt så blir de crazy extremister. Så får de organiserad religion har de en inkvisition dag 3. Får de en militär folkmördar de sina grannar dag 3. Så... Fotboll? Det känns som det är idrotten man kan vara värst med. Vi har liksom haft ett fotbollskrig på Jorden.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Vad är det populäraste spelet? Det som spelas nästan överallt. Och vad är det för speciellt med det?
Jag har inte någon exakt träff. Men folk spelar sten, sax och påse för att avgöra saker och resultatet är nästan religöst bindande.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,323
Vilket land (eller region) har bäst vin?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Vilket skällsord använder folk för äventyrare, av de som mest tycker att de ställer till problem?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Finns gud?

Hur långt tillbaka i tiden sträcker sig (skriven) historia?

Finns ångnaskiner?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Vilket land (eller region) har bäst vin?
Vampyrstäderna har bäst vin. Eftersom det inte finns någon skatt på att odla, tillverka eller exportera det delvis. Men också för att man använder magisk genmanipulation på druvorna och man kan lagra det i områden där tiden rör sig i annorlunda hastighet. (Innan hela regionen förvandlas till aska i alla fall.)

Egentligen kommer det bästa vinet från de Djupa skogarna. Men då är det inte gjort från druvor och du måste deala med en druid eller skogshäxa för att köpa det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Vilket skällsord använder folk för äventyrare, av de som mest tycker att de ställer till problem?
Rövare eller lönnmördare. Med tiden blir ”Äventyrare” i sig skällsordet. Äventyrare man tycker om är ”Hjältar”.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Finns gud?

Hur långt tillbaka i tiden sträcker sig (skriven) historia?

Finns ångnaskiner?
Det finns en världssjäl, en kollektivt tankeform, gudomliga djur (Enhörningen är mest känd), främmande varelser som kallar sig gudar, uppstigna profeter (där Hjulets herre är den vanligaste) och demoner. Men allt det där är bara aningen mäktigare varelser. Egentligen är universum kallt, nihilistiskt och ingenting betyder något.

Det finns en känd historia om vissa begränsade områden i tiotusen år ungefär (för det finns odödliga alver som minns saker och vissa föremål som visar det förflutna). Men den historien är dåligt spridd till folk i allmänhet och alltihop går förlorat till slut.

Det finns inte ångmaskiner. Men den gömda ön Janna och lite andra platser har maskiner drivna av magi. Enskild teknologi kommer också över från vår värld men inga ångmaskiner.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
Vilka är de 7 viktigaste kvinnorna i världens historia, och vad gjorde de?
Vet inte. Ingenting jag gör i världen fokuserar på de stora viktiga händelserna på det sättet. Även om de flesta karaktärerna som har dykt upp i romanen (och än så länge i barnboken) är kvinnor så är de inte viktiga i världens historia. De sju viktigaste kvinnorna som dyker upp i det som böckerna och spelsessionerna fokuserar på är:

1: Hanna Elken. Gjorde sig själv till diktator över världen (så är väll globalt viktig I guess.).

2: Dräperskan. (Grundade familjen Elken under den första ålderna. Dräpte en massa folk).

3: Sandra. (Orsakar Vindåldern efter att hon ramlat igenom från vår värld.)

4: Vampyrdrottningen. (Skapar vampyrerna)

5: Huradora Elken. (Dödar en massa gudar, demoner, kungar och liknande löst folk.)

6: Benkvinnan (Den mäktigaste häxan i världshistorien (kanske). Erövrar den Svarta pyramiden och enade de fem rikena mot henne.)

7: Rina (Leder den Svarta enhörningsordern medan deras agerande förstör Acad).
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
210
1. Hur skapades Inchijua?

2. Vem är den nu levande mest kände personen?

3. Vilken är din favoritplats i världen?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Vilket är det säkraste fängelset i världen?
Vem är den farligaste fången som sitter här?
Vem sitter här som är oskyldigt dömd?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,496
1. Hur skapades Inchijua?

2. Vem är den nu levande mest kände personen?

3. Vilken är din favoritplats i världen?
1. Den skapades som världar skapas. Genom kosmisk slump mest. Att det inte finns någon sann skapelseberättelse är medvetet.

2. Jag har inte någon fast punkt i tidslinjen jag skriver från. Under boken jag skriver just nu är Hanna Elken den mest kända personen i världen.

3. Jag gillar att skriva om Yelak. Det är Paris/Rom/Konstantinopel viktigaste staden i världen för folket som bor där. Men för alla andra är det bara stället som är lättast att erövra/erövra från. Det är också där min Gånge Rolf inspirerade barbar Armagon gör stuff.
 
Top