Varulv #SpringSmash2023 – anmäl dig Här!!!1!!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Basenanji rycker till när Månstråla och Luxxas plötsligt äntrar hans kontor.
"Vi. Har. En. Totalgrym. Idé!" säger Månstråla självsäkert samtidigt som Luxxas nickar ivrigt.
"Vi ska rejsa spiritsena och ha en Spring Smash!"

"Rejsa spirits?" Basenanji är blank i ansiktet, men svett har börjat samlas på hans överläpp.
Månstråla himlar med ögonen "Ja, alltså en vårfest då. Vi ska ha en superduperfräseligfräsig vårfest för alla som jobbar på Framgångståget! På Handelshögskolan har man Spring Smash hela tiden!"
"Ja" fyller Luxxas på "...till och med på hösten har man Spring Smash! Ironiskt!" Plötsligt skrattar de båda två åt ljuva minnen från festerna på Sveavägen.

"Men så...kul! Är jag bjuden?" svarar Basenanji, plötsligt lättad över att att det inte handlar om någon svindyr idé om racing, Monaco och formel 1-bilar. Styrelsen tog honom ganska hårt i örat efter debaclet med Sandhamn förra sommaren.
"Såklart INTE! Du är ju CHEF!" svarar Månstråla och Luxxas blixtsnabbt i kör. Om snörpta munnar kunde vända på klacken, gjorde de unga framgångstågen precis det.

"Näha, så vilka är inbjudna till er...eh...Spring Smash?"
"Alla som jobbar på Framgångståget förstås. Man får ta med sig mat och dryck utifrån ett tema som vi har hittat på och så kommer vi ha typ pingisturnering, Smash Bros.-turnering och sånt. Just det...a propos det...jag pratade med Briljantina i receptionen och hon sa att det hade börjat jobba nya personer på Framgångståget? Typ gamla stofiler? Stämmer det?"
"Eh, ja, jag har anlitat några seniora rådgivare för att hjälpa mig att skriva ihop årsbokslutet och..."
"Vaddå, är inte vi seniora eller?!"

Basenanji gillar inte utvecklingen av samtalet och rättar sig snabbt:
"Alltså, de här inhyrda rådgivarna kan ju ingenting om framgångsorienterade content providing business-strategier – sånt som ni är så bra på! De har gamla kunskaper som hur man ringer i telefon, fyller i en blankett och slår upp ett ord i SAOB och så...".
"Behöver man kunna sånt?! Finns det ingen app som gör det?" undrar Månstråla och Luxxas och tittar förbryllat på varandra. "Jaja hursomhelst vi tar över kontoret nästa vecka och då får du hålla dig undan!"

* * *

VÄLKOMNA till vårens fräselifräsigaste varulvsspel! I det här spelet samlas Framgångstågare (bybor) och Stofiler (ulvar) i en Kreativ Mash-Up (varulvsspel) där Framgångstågarna vill identifiera och rösta ut Stofiler, medan de senare vill argumentera logiskt med Framgångstågarna (nattmörda dem med andra ord). I det här spelet kommer spelarna på bägge lag behöva vara kreativa på olika sätt samtidigt som de röstar på/nattmördar kandidater som får lämna spelet. Framgångstågarna vinner om de lyckas identifiera och rösta ut Stofilerna. Om Stofilerna är lika många eller fler än Framgångstågarna, vinner de.

Spelets features innehåller:

TEMAFEST (Endast Framgångstågare känner till temat)
Framgångstågarna får ta med sig mat och dryck utifrån ett hemligt tema. Stofilerna vet inget om detta tema, men kan ha viss erfarenhet som hjälper dem.

BIKUPA (Alla spelare)
Två spelare får under en runda prata med varandra i PM. Vilka som får använda bikupan lottas och kan tillhöra samma eller olika lag.

TANKEKARTA (Endast för Framgångstågare, valfritt att använda)
Framgångstågarna får tillgång till några ord/uttryck/meningar (dvs "lingot") som gärna används på Framgångståget. Detta lingo kan (om man vill) användas för att signalera till varandra att man är en Framgångstågare. Orden/uttrycken/meningarna lottas slumpmässigt ut med hjälp av random.org och fler personer kan få samma ord/uttryck/meningar. Stofilerna känner förstås inte till detta lingo, även om de nog är läraktiga (att ha läst Språkvetenskap 40hp hösten 1989 på Uppsala universitet har sina poänger!)

GAMMALDAGS SUNT FÖRNUFT (Endast för stofiler)
Du och din kollega kan lägga fram verklighetsförankrade argument som får en Framgångstågare att helt tappa gnistan, gå hem och sjukskriva sig en vecka. (Fungerar som nattmord).

PINGISTURNERING (Alla)
Genom att rösta i spelet kan ni välja vem som ska smashas ut. Röst skrivs helst på följande sätt (snyggt att använda fetstil och luft före/efter rösten för ökad läsbarhet):

RÖST: @Basenanji

Den som då och då uppdaterar röstlängden med att använda Martins eminenta app får peppiga hejarop och en gratisdrink i baren!

* * *

Ni anmäler er genom att skicka in namn och CV (dvs, slå fram en titel på nedanstående tabeller):

1T6
1 Senior
2 Executive
3 Strategic
4 Leading
5 Vice
6 Chief

1T6
1 Strategy
2 Business
3 Corporate
4 Market
5 Commerce
6 Content

1T6
1 Manager
2 Tactician
3 Strategist
4 Magician
5 Director
6 Officer

Exempel: Basenanji slår tre T6 och får resultatet” ”1”, ”2” och ”4”. Hans titel blir således SENIOR BUSINESS MAGICIAN och det är en titel han är bra stolt över!

* * *

Deadline för anmälningar är fredag 14/4 och jag delar ut roller på lördag/söndag 15-16/4. Spelet startar måndag 17/4 och har 48h-rundor för R1 och R2, därefter 24h-rundor.

Ställ gärna frågor i den här anmälningstråden!
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
VICE MARKET MANAGER VIMES anmäler sig!

(Låter som någon slaskig säljassistent... Nå, kul tema! Jag är hyfsad på pingis!)
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Strategic Commerce Tactician Sidd anmäler sig.

Pingis är kul, spelstil rätt aktivt defensiv med chansartade smashar 🏓

Röstställningen verkar vara 1 röst på @Basenanji för tillfället.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
TEMAFEST (Endast Framgångstågare känner till temat)
Framgångstågarna får ta med sig mat och dryck utifrån ett hemligt tema. Stofilerna vet inget om detta tema, men kan ha viss erfarenhet som hjälper dem.

/.../

TANKEKARTA (Endast för Framgångstågare, valfritt att använda)
Framgångstågarna får tillgång till några ord/uttryck/meningar (dvs "lingot") som gärna används på Framgångståget. Detta lingo kan (om man vill) användas för att signalera till varandra att man är en Framgångstågare. Orden/uttrycken/meningarna lottas slumpmässigt ut med hjälp av random.org och fler personer kan få samma ord/uttryck/meningar. Stofilerna känner förstås inte till detta lingo, även om de nog är läraktiga (att ha läst Språkvetenskap 40hp hösten 1989 på Uppsala universitet har sina poänger!)
Det här känns som klassiska varulvs-WRNU (d.v.s. tidigt 2010-tal)!

@Xyas , @Empiricus , @Hellzon , @LJSLarsson , @Recca , @Konrad Konvalj , @Stövelkatten , @Korpa , @Lukas , @Yem_86 , @Alla andra som som var med när det begav sig
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag bumpar upp den här festliga inbjudan! Sidd och Vimes är med men visst finns det plats för fler? 🙂
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Yes, nu är påskhelgen och GothCon över, dags att hoppa på nästa event!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Strategic Commerce Tactician Sidd har just hällt upp en till bredden kall skummande och småspringer med glaset skvalpande mot pingisbordet.

Vem står småleende väntande å trixar nonchalant med pingisbollen om inte självaste…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
VICE MARKET MANAGER VIMES går självsäkert direkt till attack och pangar på en smash men Sidd plockar strategiskt upp den och smashar taktiskt tillbaka Röst: @Vimes !
Vilken spännande Commerce de båda förfestarna bjuder upp till då de graciöst dansar runt bordet: Hur ska detta sluta tro?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Då så! Tre hugade Frangångstågare! Men det finns plats för fler! I morgon kväll drar jag dock gränsen för anmälan och hoppas på fler managers, directors och strategists!

😀
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Med väldigt lite erfarenhet och lång tid av lurkande så fattar Leading Strategy Magician Majk mod till sig och anmäler sig.
Du är så välkommen! "Magician" är min personliga favorit-titel!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Får en vara med på sånt här även om en är helt grön (i princip) vad gäller varulvsspel? Vill ju inte crampa någons stil med att vara så nybörjig att en automagiskt blir misstänkt, men bunkergrejen gjorde mig pepp. (Jag har spelat social deduction-brädspel som one night ultimate werewolf, secret hitler och betrayal, men aldrig som forumsspel)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Får en vara med på sånt här även om en är helt grön (i princip) vad gäller varulvsspel? Vill ju inte crampa någons stil med att vara så nybörjig att en automagiskt blir misstänkt, men bunkergrejen gjorde mig pepp. (Jag har spelat social deduction-brädspel som one night ultimate werewolf, secret hitler och betrayal, men aldrig som forumsspel)
Såklart du ska vara med! Yay! Det här är mest på skoj! Får vi till och med se @Skarpskytten göra sin (sedan länge) utlovade debut i varulvsspel?!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,997
Location
Ett häxkräl
Såklart du ska vara med! Yay! Det här är mest på skoj! Får vi till och med se @Skarpskytten göra sin (sedan länge) utlovade debut i varulvsspel?!
Nej, jag får fega ur den här. För mycket just nu.

Plus att jag försökt höja färdigheten Ljuga (från 3%) och köpa bort Egenskapen ”Tycker alltid som den siste personen som hen pratade med” utan att lyckas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Får en vara med på sånt här även om en är helt grön (i princip) vad gäller varulvsspel? Vill ju inte crampa någons stil med att vara så nybörjig att en automagiskt blir misstänkt, men bunkergrejen gjorde mig pepp. (Jag har spelat social deduction-brädspel som one night ultimate werewolf, secret hitler och betrayal, men aldrig som forumsspel)
Välkommen! Jag tror alla bara tycker det är superkul med nya spelare (däremot är ju alla som fjäskar för nybörjarna förstås jäkligt misstänkta!)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Executive Content Strategist Anthrox ansluter sig då! Vill bara innan vi börjar påpeka att jag ännu inte är 40 år fyllda, och stofil helt klart är en åldersgrej. Dessutom är content helt klart något som bara yngre sysslar med och jag kommer garanterat beskylla er andra för att spela padel.
 
Top