[SPOILER] Slocknad stjärna för spelledare - frågor/diskussion

Mork

Veteran
Har nu spelat klart denna del av serien. Det klart bästa äventyret hittills i Törnetronen, enligt mig. Men så har jag sån tur att spelarna också hunnit involvera sig i rikets intriger och därför hade stort intresse av den utspelade maktkampen mellan drottningen och Förstefadern. Goda möjligheter till improviserat kampanjspel byggt på välgjorda SLP:are och ett stadsäventyr som inte blir för långsamt och tråkigt. Oväntade vändningar och karaktärer som återkommer.

Styrman

Veteran
Har också precis avslutat SS. Blev tyvärr en lite för enkelt slutstrid som avgjordes på några få rundor. Lite mitt egna fel med. Men överlag super bra äventyr och absolut det bästa hittills med lagom mängd olika typer av utmaningar. Har inte lika intrigsökande spelare men blev spännande ändå. Nu ska vi spela ut en variant av Mörkret kallar för att de ska finansiera kommande expedition till Symbars hjärta.

Bifur

Veteran
Nu ska vi spela ut en variant av Mörkret kallar för att de ska finansiera kommande expedition till Symbars hjärta.
Kul. Återkoppla gärna hur det gick. Alltid roligt att höra hur folk använder texten. Har ni tänkt att låta en RP ta huvudrollen eller är de inhyrda?

Styrman

Veteran
Kul. Återkoppla gärna hur det gick. Alltid roligt att höra hur folk använder texten. Har ni tänkt att låta en RP ta huvudrollen eller är de inhyrda?
Ja en av spelarna som tyvärr inte längre är med och spelat har en karaktär som han gör comeback med under äventyret. Han är annars nu mera en SLP. Hans karaktär är en ädling vars familj plundrades och dödades av en annan adlig familj iom den stora flykten till det nya landet. Nu har han vuxit upp och har äntligen fått ett tillfälle att återvända till det gamla godset för att finna de dokument som behövs för att komma in i riksboken. Samt den skatt som inte stals då den är undangömd. När äventyrspaket 4 kom blev jag sjukt överraskad vad bra det äventyret passar in på hans karaktär. Med lite namnbyten och små justeringar så blir det perfekt.

Mork

Veteran
Har också precis avslutat SS. Blev tyvärr en lite för enkelt slutstrid som avgjordes på några få rundor. Lite mitt egna fel med. Men överlag super bra äventyr och absolut det bästa hittills med lagom mängd olika typer av utmaningar. Har inte lika intrigsökande spelare men blev spännande ändå. Nu ska vi spela ut en variant av Mörkret kallar för att de ska finansiera kommande expedition till Symbars hjärta.
I vår slutstrid hade jag gjort det riktigt svårt för gruppen, Mr ”A” (för att inte spoila) hade laddat sitt stavhuvud med bland annat Anatema, som med hans mästarnivå raderade ut all gruppens magi (ingen hade mästarnivå på sin magi och jag har tolkat Anatema som att en högre nivå av den släcker en lägre nivå av annan magi). Det gjorde att gruppen först tvingades slå sig igenom ”besättningen”, vilket var en hård strid. Längst bort, uppe på den upphöjda fören befann sig Mr ”A” med sina två flammande tjänare, som genom Livvakt (mästare) skyddade honom från projektiler. Jag utgick även från att en person som Mr ”A”, som levt så länge, rimligen bör ha lärt sig mer än bara ordensmagi, rimligt (med tanke på hans intresse) är att han även lärt sig svartkonst. Så varje runda skickade staven ut en Anatema och varje runda lät han sina svarta trådblixtar grilla hela gruppen i en fulländad kedja. Några låg nere på dödsslagsnivå, när Mr ”A:s” skalle slutligen singlade från kroppen. Kul och dramatisk slutstrid blev det.

Styrman

Veteran
I vår slutstrid hade jag gjort det riktigt svårt för gruppen, Mr ”A” (för att inte spoila) hade laddat sitt stavhuvud med bland annat Anatema, som med hans mästarnivå raderade ut all gruppens magi (ingen hade mästarnivå på sin magi och jag har tolkat Anatema som att en högre nivå av den släcker en lägre nivå av annan magi). Det gjorde att gruppen först tvingades slå sig igenom ”besättningen”, vilket var en hård strid. Längst bort, uppe på den upphöjda fören befann sig Mr ”A” med sina två flammande tjänare, som genom Livvakt (mästare) skyddade honom från projektiler. Jag utgick även från att en person som Mr ”A”, som levt så länge, rimligen bör ha lärt sig mer än bara ordensmagi, rimligt (med tanke på hans intresse) är att han även lärt sig svartkonst. Så varje runda skickade staven ut en Anatema och varje runda lät han sina svarta trådblixtar grilla hela gruppen i en fulländad kedja. Några låg nere på dödsslagsnivå, när Mr ”A:s” skalle slutligen singlade från kroppen. Kul och dramatisk slutstrid blev det.
ah mäktigt. Jag hade planera striden dåligt och de dödade snabbt styrmannen och då försvann alla hans allierade. Jag gjordetabben att A var inne i akterkastellet med sina två flammande tjänare som vakter för dörren. Detta gjorde att han bara han upp med en eldmur innan barbaren flög på honom och nedgjorde honom på en runda. Hon lyckades ta sig genomtjänarnas livvakt och genom att med sin akrobatik låta del slå ihjäl varandra i princip. Tror allt var över på 3 rundor och endast lite brännskador på ett par av spelarna. Mycket tråkigt tyvärr :/ men så kan det gå när de slår bra.