Varulv Spionchefens hemlighet, spelet slut! Bybovinst!

Jo, jag tycker att den teoriposten från dig om att inte noja över spelbalans var rätt förlösande för mig, både som spelare men särskilt nu när jag ska arra nästa månad. Det är rätt befriande för en ibland överanalytisk hjärna att inse att det kan vara roligt och underhållande även om balansen är lite off och man kämpar i motlut.
Jag tänker på ett citat som handlar om Leauge of legends och synen på balans i spel.

Det finns balans genom balans, sen finns det balans genom obalans. Båda är helt OK vägar att köra, de ger bara upphov till väldigt olika spel med olika grader av kreativitet från spelarna :)

Där var ett bra exempel: det finns tre skumma claims och det är inte uppenbart att någon är spionchef bara för att de röstar på mig, Octa eller Isaac. Och det drevet BM följde med kunde vi ju veta var det rätta.
Men jag visste inte vilka som var ulvar mer än Antrox.

Jag trodde tex Sömnige Isaac var MU och hade ni inte felpostat 2 ggr!?!?!?! så hade ni väl egentligen snackat hem det här😇
Du förstod inte att Antrox var MU när jag låg med röst på honom hela första två dagarna och sen också tredje dagen? Med meganfon.

För mig blev det en lång kedja som börjar med att jag bestämmer mig för att BM markerar Anthrox som MU redan i R1.

Alltså är du ulv som är på väg att åka ut i R2. Alltså försöker du dreva ut Vimes om du inte fejkbråkar med honom. Alltså är Octas claim som första sisrclaim sannolikt en ulvmove för att påverka resultatet att du ser ut att ryka i R2. Alltså är sannolikt Isaacs claim legit eller en dubbelbluff från ulvarna.

Sen får vi ju vila lite R3 och R4 men i R5 landar jag först i att Isac är legit siare, lägger mig på Rasmus (för jag trodde att ni inte lagt alla ulvarna på Vimes när Anthrox åker utan att en låg på Anthrox). Sen när Isac hävdar att han siat Häger så har han väldigt lite anledning som ulv att rocka båten nu när Rasmus är på väg ut med två röster från mig och Häger. Sen blir det lite svårt igen när Rasmus kommer in och röstar Isac, mest för att jag inte fattar hur vi ska kunna prata om det utan att ge mer info till Häger och ulvarna. Men det reder ju ut sig fint där, både Rasmus, BM och Isaac spelar fint och försiktigt mot slutet av R5, tror inte ni fick ut så mycket mer info där?

Jag är hyfsat nöjd med mitt spel den här gången, jag var värdelös på att försöka låtsas som att jag kunde vara spionchefen men det kändes som att lugnt och sansat spel kunde ge resten av byn möjlighet att kaosa loss och att BM hade lättare rygg att ta istället för att behöva leda när hennes gamble i R1 med att peka på Anthrox gick hem.
Jag valde tidigt att följa dig Sysp. Nu beskriver du tydligt steg för steg vad du såg. Jag hade mer en känsla utan att vara helt konkret av att du var på de godas sida så jag hakade på.

Det sista som hände var Isaacs siande av Hägern som ulv som jag valde att lita på.

Riktigt bra samarbete mellan oss tre måste jag säga.

Jag gillade att det här upplägget också gav alla en chans att vara så fruktansvärt roliga. Det här är det spel där jag skrattat rakt ut absolut flest gånger, både i ulvchatten (”Det kallas KULTUR”) och i speltrådarna. Fan vad roliga alla är.

Men jag är fortfarande på riktigt provocerad av de orimliga kontrakt som undertecknas på @RasmusL s jobb. Jag släppte aldrig riktigt att det MÅSTE vara ljug och Rasmus borde vara spionchef eftersom byborna köpte den bullshithistorien.
Ja, @RasmusL finns en del att utforska i hans spännande person på och utanför spelplanen. För framtiden.

Du förstod inte att Antrox var MU när jag låg med röst på honom hela första två dagarna och sen också tredje dagen? Med meganfon.
Man kan väl ha två MU i huvudet samtidigt…sneglar mot kantarellstuvningen å kollar om det är Vimes som står där å rör om med kockmössan på…paranoian florerade kanske…

Ruskigt nöjd med att ha blivit måltavla :D Tack byn för att ni satte måltavlan försiktigt på mig!

Jag hade ärligt talat noll kolla detta spel, sjukt mycket privat och på jobbet som dök upp väldigt oväntat.

Vill tacka alla för bra spel!

Det var mycket smart av @Big Mama att likea Vimes poster och liknande när denne gav sig på Anthrox. Det var tillräckligt för att bybor skulle förstå att Vimes hade träffat MU med sin röst samtidigt som det var svårt för oss ulvar att spåra.

Med det sagt var vår mästerdetektiv @Anthrox dig på spåren.
Tisdag 13:53, ”Bms snea röst på mig när hon kom in i spel, och Vimes asskumma beteende gentemot henne gör att hon nog ligger högst på min misstankelista för tillfället.”

Brynolf senare på kvällen, ”Jag tyckte fö att jag kunde se ett par små chef-tells från BM. Typ att hon i nåt argument tog för givet att Anth var ulv. Hittar det inte nu menne. Vimes var ju i luven på henne lite också, vilket vore typiskt honon.”

När jag läser tillbaka i ulvchatten var Anthrox väldigt inne på BM tidigt. Sen var det lite som att det glömdes bort. Tror nästan vårat problem var att allt analyserades och gavs lika mycket vikt på något sätt. Då BM deltog sparsamt försvann hon i periferin medan spelare som skrev mycket fick väldigt mycket uppmärksamhet. Så vi dribblade bort oss själva lite. Vi försökte reda ut och förstå kaoset istället för att se spelet innan det flippa fullständigt med outnignar, filosoferande sillar, skrivande i fel trådar osv.

Det var mycket smart av @Big Mama att likea Vimes poster och liknande när denne gav sig på Anthrox. Det var tillräckligt för att bybor skulle förstå att Vimes hade träffat MU med sin röst samtidigt som det var svårt för oss ulvar att spåra.

Med det sagt var vår mästerdetektiv @Anthrox dig på spåren.
Tisdag 13:53, ”Bms snea röst på mig när hon kom in i spel, och Vimes asskumma beteende gentemot henne gör att hon nog ligger högst på min misstankelista för tillfället.”

Brynolf senare på kvällen, ”Jag tyckte fö att jag kunde se ett par små chef-tells från BM. Typ att hon i nåt argument tog för givet att Anth var ulv. Hittar det inte nu menne. Vimes var ju i luven på henne lite också, vilket vore typiskt honon.”

När jag läser tillbaka i ulvchatten var Anthrox väldigt inne på BM tidigt. Sen var det lite som att det glömdes bort. Tror nästan vårat problem var att allt analyserades och gavs lika mycket vikt på något sätt. Då BM deltog sparsamt försvann hon i periferin medan spelare som skrev mycket fick väldigt mycket uppmärksamhet. Så vi dribblade bort oss själva lite. Vi försökte reda ut och förstå kaoset istället för att se spelet innan det flippa fullständigt med outnignar, filosoferande sillar, skrivande i fel trådar osv.
Ja, det är fan sant. Hade vi haft ett nattmord R1 hade det nog prickat bättre än alla andra tillsammans.

Back