Och att det mer eller mindre legit ledde till att vi mördade Vimes out of spite (gällde åtminstone för mig, jag trodde aldrig på riktigt att han var spionchef).@Vimes ska ha en eloge för hur mycket dust han rörde upp i R1-2, tror det var bra för byn. Svårt för oss att koncentrera sig på något annat där.
Eftersom jag hela livet haft svårt för stavning så undrade jag faktiskt där vad jag gjort för felstavningJa, jag våndades över vad jag skulle göra där. Men att redigera hade ju haft en lika rödande effekt på mig själv (om jag inte diskats rentav). Det syndaste var ju att jag i princip grönade alla utom Häger i det inlägget (men vi lyckades vinbäga till det så att det blev lite spel kvar av det ändå). Jag var ju körd hur som helst.
Och det ALLRA suraste var ju att det där inlägget var HELT onödigt att posta över huvud taget. Jag hade grävt ner mig i en jättesmart teori att byn winkade till varandra med hämlig kåd, nämligen att ni felstavat "chiffer".
Sen att chiffer faktiskt stavas sådär insåg jag långt senare...
Det här skickade jag till Basse under valhelgen:Min fråga till MästerUlven @Anthrox: är du nöjd med ditt val av kompanjoner? Tycker du de skötte sig? Skulle du välja dem igen?
![]()
Anth svarade på den frågan tror jag i spel.Min fråga till MästerUlven @Anthrox: är du nöjd med ditt val av kompanjoner? Tycker du de skötte sig? Skulle du välja dem igen?
![]()
Ja det där var ju förstås alldeles för ulvigt för att vara sant, det fattade ni väl?samtidigt som byn röstar på Anth så lägger sig ALLA ulvar på en annan,
Nästa år då jävlar!Vad står det nu @Octagonal ? Jag börjar tappa räkningen.
Tycker royal-upplägget var spännande att få prova på. Tyckte Vimes bevisade att det gick att inte behövdes hållas igenSka man vara lite kritisk så var det synd att upplägget gav byn incitament att sitta och hålla truten.
En annan grej som är både rolig och lite synd är att ulvarna inte behöver vara lika försiktiga som vanligt. Det gör ju inte så mycket om nån blir hängd, ibland är det till och med önskvärt. I just det här partiet funkade det jättebra, men i teorin blir det svårt för byn att läsa av ulvrationalitet, röstmönster etc när ulvarna har andra incitament än vanligt.