Nekromanti Spindelgetter jätteläbbigt ju

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Coolt som fan och creepy as hell! Kommer det ut som trådar då? Låter som ganska otrevligt om man skulle råka dricka den mjölken...

/Edit: Skulle bli rätt läbbig ost också...
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Nej, det kommer ut som getmjölk, där man sen tar bort allt utom silkesproteinet (fråga mig inte hur, även om det var intressant hade jag annat för mig så det var lite fram och tillbaks) som sen sträcks ut och snurras upp på rullar.

Och ja, det är fortfarande på experimentstadiet, men de trodde att om ett par år kanske man kunde vara igång i större skala.
Edit;
spindelgetter och annat
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
anth said:
Spidergoats är ju ballaste monstret i Mutant Future
haha- om detta vet jag intet- men här är vi mitt i verkligheten och pratar om spindelgetter, även ALLT utom EN liten sak är som hos vanliga getter... Fast man vet ju inte vad som kan ske med annat
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Fy fan vad äckligt! Men inte äckligare än spindlar i sig, eller för den delen moderkakor eller valfri annan fullt naturlig delikatess.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Det är dom getterna som amerikaska soldater försökte stirra ihjäl under en lång tid också. Eller både stirrgetterna och spindelgetterna kom från goatlab i alla fall.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Jon Ronson skrev en lysande reportagebok om det, som av någon anledning filmatiserades som en usel komedi. Båda heter The men who stare at goats.

Jon gjorde också fyra tvprogram som tar upp samma saker som boken (men inte lika utförligt), jag vet att de finns upplgada på hans youtube, men det är blockerat från jobbet så jag akn inte hitta länken just nu.

Som jag mins det heter tv-serien Crazy rulers of the world, men här kan jag ha fel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Jocke Kofot said:
Jon Ronson skrev en lysande reportagebok om det, som av någon anledning filmatiserades som en usel komedi. Båda heter The men who stare at goats.
Usel och usel... Tyckte den var rätt OK, får jag väl säga. Inget mästerverk, men helt klart en jag kan tänka mig rekommendera. =)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Usel och usel... Tyckte den var rätt OK, får jag väl säga. Inget mästerverk, men helt klart en jag kan tänka mig rekommendera. =)
Som jag minns filmen var den mest pajig och inte så kul.
Det kan såklart handla om att jag tyckete att källmaterialet behandlades dåligt, det finns så mycket fantastiska saker i det, både allvarkliga och komiska.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Jocke Kofot said:
Usel och usel... Tyckte den var rätt OK, får jag väl säga. Inget mästerverk, men helt klart en jag kan tänka mig rekommendera. =)
Som jag minns filmen var den mest pajig och inte så kul.
Det kan såklart handla om att jag tyckete att källmaterialet behandlades dåligt, det finns så mycket fantastiska saker i det, både allvarkliga och komiska.
Jag såg filmen, och den var i alla fall bra nog för att jag skulle kunna tänka mig att läsa boken (fast jag har inte gjort det). Så kanske kan du finna det i ditt hjärta att förlåta den.
 
Top