Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag tar emot tabletten men skakar på huvudet åt erbjudandet om en cigg och kliver vidare upp för trappan med blicken nu fäst på Danne igen.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Ok.. jag berättar. Däruppe har vi säkert femhundra soldater som är redo att meja ner er allihop, precis som jag gjorde med din mes till son.
Mannen börjar skratta smått men snart eskalerar det till ett högt skratt som ekar genom trapphuset.
Bengt

Jag försöker studera pupiller efter tecken på knarkpåverkan, och synlig hud efter nålstick.
Går killen på någonting eller är det hjärntvätt bakom?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Medan de andra pratar så har jag rengjort svärdets blade från blod. Jag har mest använt mig av Julias kläder för att gnugga katanan fri från smuts och träck.

Det är viktigt att det är noggrannt. Jag måste tajma ljusskenet väl för att få hela svärdet rent och glansigt. Mmmm... Lika rent som vasst. Det är verkligen en förlängning av min egen själ, detta vapen, precis som Sensei sagt. "Domigato." ekar jag tyst mot den döda kvinnans oseende ansiktsmask.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

När Nickola närmar sig med katanan mot Julia tar Rutger tag om hennes hand och föser bort den. Han blänger på henne. Rösten är kall men hård och fylld av vrede.
"Du rör inte Julia. Och har inte du en helikoter att passa."

Han puttar undan henne och lyfter upp Julia och tar med sig henne till femtonde våningen och sätter sig med henne där.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Mårten said:
Rutger
När Nickola närmar sig med katanan mot Julia tar Rutger tag om hennes hand och föser bort den. Han blänger på henne. Rösten är kall men hård och fylld av vrede.
"Du rör inte Julia. Och har inte du en helikoter att passa."
Jag lägger instinktivt en hand på Nickys svärdshand, tittar henne rakt i ögonen och håller andan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Mikael/Lollo

Mårten said:
Rutger
När Nickola närmar sig med katanan mot Julia tar Rutger tag om hennes hand och föser bort den. Han blänger på henne. Rösten är kall men hård och fylld av vrede.
"Du rör inte Julia. Och har inte du en helikoter att passa."
Jag lägger instinktivt en hand på Nickys svärdshand, tittar henne rakt i ögonen och håller andan.
Det kan vara det enda som räddar Rutger från att förlora en kroppsdel. Istället tickar uret ned ett steg och Nicky möter Lollos blick. För ett ögonblick är det något djuriskt över blicken men sedan byts den mot gamla vanliga Nicola och jag ler mot Lollo och slappnar av.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag ser förändringen i Nickys ögon och andas ut. Krigarprinsessan vann över Dödsängeln. Den här gången. Jag ler tillbaka och lägger min panna mot hennes huvud. Hennes hår doftar av blod. Tänk att jag lärt mig känna igen den doften. Vågar jag föreslå en dusch? Jag väntar med det. "Jag är så glad att se dig igen! Kom vi går" Jag lägger en arm runt henes axlar och börjar gå uppför trappan. Med Rutger framför oss, bärande på Julia känns det som en begravningsprocession så jag skyndar oss förbi honom. Stackars kille. Jag får prata med honom senare.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Vi kommer upp på våning sexton igen. Jag håller upp dörren och Mohamed och Axel bär in Danne i korridoren och bort mot personalrummet. Steve, Erdan och Jesper står där och... jag vet inte vad de gör men eftersom Lars kropp inte ligger kvar i korridoren så gjorde de nog vad jag bad dem om.

"Felicia... det finns ett personalrum en bit in, där finns kaffe och lite frukt."

Jag föser ömt in Felicia i korridoren och har hela min koncentration på Bengt som sitter bredvid killen på golvet med pistolen i hand. Killen skrattar och ålar omkring på golvet. Det är helt galet.

Jag går fram till Bengt och killen och ställer mig ovanför hans huvud. Tittar ner på honom med båda armarna korsade över bröstet. Tack och lov så blöder det inte så mycket från kinden, det kanske inte ens behöver sys.

"Bengt...?" Säger jag frågande och petar lite på killen med foten. "Har han sagt nått?"
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Bengt

"Bengt...?" Säger Lunde frågande och petar lite på killen med foten. "Har han sagt nått?"

- Först ville han ha en deal att bli frisläppt och sen berätta allt. När inte det gick hem så avslöjade han att det finns 500 soldater en trappa upp som ska döda oss. Frågan är om han är knarkpåverkad eller hjärntvättad...

Jag suckar och skakar lätt på huvudet [och väntar på Anchorman om jag hittar några kroppsliga tecken på det förstnämnda på honom].
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Först ville han ha en deal att bli frisläppt och sen berätta allt. När inte det gick hem så avslöjade han att det finns 500 soldater en trappa upp som ska döda oss. Frågan är om han är knarkpåverkad eller hjärntvättad...
Jag sätter mig på huk och drar av killen masken, fångar hans blick och fnyser.

"Om de har 500 man däruppe är jag drottningen av saba."

Jag tittar på honom, blicken är hård.

"Det blir ingen deal! Vi är på väg härifrån, om du är snäll kanske du får följa med... annars får du ta chansen med Bergsfors' zombies. Kom Bengt."

Jag ställer mig upp och sträcker fram en hand mot Bengt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicky:

Hänger med Lollo upp. Det är skönt med lite mänsklig beröring. Väl uppe på sextonde är saker lite annorlunda. Nytt blod på golvet som ser färskare ut än det som var där förr. Det luktar avföring från en plats invid en stor blodpöl så nån måste ha dött. Lars. Taskigt öde att bli ihågkommen för sin tarmvätska.

Lunde sätter sig vid Bengt vid någon bunden vakt. Allt är väldigt surrealistiskt men jag lyssnar på samtalet medan jag går mot ...duscharna, verkar det som jag satt sikte på. 15 minuter kvar till helikoptern kommer. Räddningen. Friheten. Varför känns det så ihåligt?

När jag och Lollo kommer till duschrummen så drar jag snabbt in honom med mig. "Helikoptern kommer snart. Den har plats för två personer."
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,828
Bengt

Mannen visar inga synliga tecken på drogpåverkan eller tidigare drogmissbruk.

[Sitter på bussen blir rejälare uppdatering ikväll]
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Recca said:
Nicky:
När jag och Lollo kommer till duschrummen så drar jag snabbt in honom med mig. "Helikoptern kommer snart. Den har plats för två personer."
Jag stirrar på Nicky. Det är klart jag vill bort från Bergsfors, men kan jag lämna de andra? Jag säger:
"Duschen har plats för två personer"
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Erdan frågar Mohammed; Är det verkligen möjligt med 500 på nästa plan? Borde vi inte hört de klampa runt eller sitter de stilla hela jävla tiden?
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Nicky: Jag stirrar på honom, kopplar inte.

Ja vad menar jag egentligen? Bengt har förlorat sin son och Rutger verkar ha tagit Julias död hårt och hur gick det med Lunde? Och vi... Jag drar ett djup andetag: "Vi måste hur som helst upp på 17 innan vi når taket. Kom vi går till de andra"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Mikael/Lollo

Nicky: Jag stirrar på honom, kopplar inte.

Ja vad menar jag egentligen? Bengt har förlorat sin son och Rutger verkar ha tagit Julias död hårt och hur gick det med Lunde? Och vi... Jag drar ett djup andetag: "Vi måste hur som helst upp på 17 innan vi når taket. Kom vi går till de andra"
Nicky:
"Vi kan klättra förbi sjutton. Bara ta hisschaktet."
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,828
Sextonde våningen, allihop

Mohammad och Axel har lagt ner Daniel på en bår i korridoren, Mohammad har tänt sin ficklampa för att ge lite lyse åt rummet.
Erdan som följt upp de två bärande frågar ifall det verkligen kan vara femhundra zombies däruppe.
Nej, det är självklart bs, antingen försöker han skrämma oss för att det inte finns några kvar däruppe eller så är det många kvar, men femhundra är det garanterat inte hahaha

Daniel stönar lite grann när han ligger på båren, kanske är han på väg tillbaka till medvetandet.

Den fastbundna mannen ropar högt så att alla på våningen hör.
Hej du, bruden, du med tuppkammen! Är det sånt här du tänder på eller, binda fast mig? Jag kan jobba med det, kom över hit och ge mig det jag vill ha.

Hans mun bildar ett brett leende.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Den fastbundna mannen ropar högt så att alla på våningen hör.
Hej du, bruden, du med tuppkammen! Är det sånt här du tänder på eller, binda fast mig? Jag kan jobba med det, kom över hit och ge mig det jag vill ha.

Hans mun bildar ett brett leende.


Jag och Bengt har precis klivit innanför dörren till avdelningen när killen börjar skrika och gorma. Jag låter dörren falla igen bakom Bengt och går sedan tillbaka till killen. Under tystnad börjar jag gå igenom hans fickor och tar sedan av honom den skottsäkra västen. Tack och lov är det av den modellen som bara träs över huvudet för att sedan fästas runt midjan så jag behöver inte lossa på hans händer. Hela tiden flinar han och eggar mig genom att fråga om jag gillar att klä av honom och påpekar att mina händer är så mjuka fast ändå bestämda. Jag svarar inte och möter inte hans blick.

I hans fickor och bälte hittar jag en ficklampa, en nyckelknippa och en flaska tårgas.

"Shit." mumlar jag. "ni hade verkligen problem däruppe."

Tillslut så drar jag masken över huvudet på honom igen, vrider den så han inte ser något. Jag går fram till trappräcket och släcker strålkastaren och trapphuset blir becksvart. Med min ficklampa som ledljus hittar jag tillbaka till killen igen. Jag lutar mig över honom, lägger min kind mot hans, mitt blod väter masken, och viskar.

"De lockas av blodet... säg förlåt, annars kommer det sista du hör vara när de släpar sig upp för trappan... i mörkret... Ingen. Kommer. Höra. Dig. skrika."

Jag reser mig upp och går in på avdelningen, ivrig att komma ifrån trappen och mörkret. Jag har med mig hans väst och alla hans grejer. Jag tänker inte lämna honom att dö... men det vet inte han.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Bengt

Den bundne verkar inte vara påverkad. Nä, jag orkar inte med honom. Är ingen förhörsledare och är inte så sugen på att ha ihjäl honom just nu heller, när mitt logiska tänkande har övermannat reptilhjärnans rop på hämnd.

Jag går tillbaka till Jesper, Anna och Steve och sjunker ner på en stol. Det verkar som att de som återvände nerifrån nu var ordentligt beväpnade, och vi har ju vapen sedan tidigare, och en skithög att använda som mänsklig sköld... Clint Eastwood skulle stormat plan 17 och skjutit varenda en.

Men jag är inte Clint Eastwood, utan bara ett fan av hans filmer. Jag tittar ner i marken.

- Du kan få tillbaka pistolen Jesper, säger jag halvtyst utan att med kroppsspråket visa att jag menar det.
 
Top