Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Lunde, Jimmy och Jesper

Alla har nu kommit ner till verkstaden och samlats i lunchrummet.
Jag sätter på lite kaffe säger Axel lojt

Sigurd reser sig upp och kollar mot dem andra.
Jag vet inte hur ni känner, men jag vill fan inte sitta här och ruttna, vi har kompisar därute, familjer folk som behöver våran hjälp, vi kan inte bara lämna dem i sticket och sitta här och vänta på att allt ska bli bra.
Sigurd kollar runt på gänget som sitter samlade runt bordet.
Eller vad tycker ni?

Lunde skakar på huvudet.
"Till fots är vi döda. Den där killen vid containern jagade mig från stan och inte en tillsymmelse till trötthet syntes när han kom i fatt mig. Om de är många så kommer vi inte ha en chans."
Hon lyssnar på signalerna på telefonen.
"Fan!" Svär hon och stoppar ner telefonen i fickan igen när ingen svarar.
"Vi behöver en stor bil. En STOR bil."

Jesper står mot en vägg och dricker sitt kaffe och lyssnar på de andra när de pratar. När Lunde nämner att de behöver en bil tar han till orda.

"Tja, storleken på bilen blir nog inget större problem. Vi har en Volkswagen crafter på gården utanför. Problemet är att den är full av grejjer som skulle ha monterats i helgen. Och den har bara två sittplatser."

Jesper dricker lite av kaffet.

"Tömd skulle den nog rymma oss allihop, och vi skulle dessutom ha plats att ta med lite grejjer. Det svåra blir då istället att tömma den utan att föra något oväsen så vi lockar hit fler."

Axel nickar.

"Jo, craftern skulle allt klara oss. Men om vi ska ta den härifrån skulle jag nog vilja ta in den på Karlssons först och åtminstone svetsa fast en regel på insidan så att de därbak sitter säkert. Eller vad tror du Sigurd?"

Sigurd går och tar en kopp ur skåpet, häller upp en kopp och sätter sig runt det stora rektangulära bordet.

"Kanske skulle man ta och dra fast några enkla bänkar på sidorna av lastutrymmet. Jag tror inte att det är säkert att stå och åka om vi måste ramma något."

Jesper dricker ur det sista.

"Vad tror ni andra? Jimmy och Anders och, förlåt, jag uppfattade inte ditt namn? Jag heter Jesper för övrigt. Trevligt att ni alla kunde komma hit, även om jag önskar att omständigheterna vore bättre."

Hen ler snett, och höjer sin tomma kopp i en låtsas-skål.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:

"Hon kan va vart som helst..." muttrar jag, sen lyssnar jag bara på om polisen har mer att säga för att övertyga oss.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Laowai said:
Jesper står mot en vägg och dricker sitt kaffe och lyssnar på de andra när de pratar. När Lunde nämner att de behöver en bil tar han till orda.

"Tja, storleken på bilen blir nog inget större problem. Vi har en Volkswagen crafter på gården utanför. Problemet är att den är full av grejjer som skulle ha monterats i helgen. Och den har bara två sittplatser."

Jesper dricker lite av kaffet.

"Tömd skulle den nog rymma oss allihop, och vi skulle dessutom ha plats att ta med lite grejjer. Det svåra blir då istället att tömma den utan att föra något oväsen så vi lockar hit fler."

Axel nickar.

"Jo, craftern skulle allt klara oss. Men om vi ska ta den härifrån skulle jag nog vilja ta in den på Karlssons först och åtminstone svetsa fast en regel på insidan så att de därbak sitter säkert. Eller vad tror du Sigurd?"

Sigurd går och tar en kopp ur skåpet, häller upp en kopp och sätter sig runt det stora rektangulära bordet.

"Kanske skulle man ta och dra fast några enkla bänkar på sidorna av lastutrymmet. Jag tror inte att det är säkert att stå och åka om vi måste ramma något."

Jesper dricker ur det sista.

"Vad tror ni andra? Jimmy och Anders och, förlåt, jag uppfattade inte ditt namn? Jag heter Jesper för övrigt. Trevligt att ni alla kunde komma hit, även om jag önskar att omständigheterna vore bättre."

Hen ler snett, och höjer sin tomma kopp i en låtsas-skål.

Jimmy dricker lite av kaffet, sen tar han tillorda:

Har ni någon gök till de här? Axel tar fram en flaska renat från skafferiet och Jimmy slår i en ordentlig flabb. Sen fortsätter Jimmy.

Det fixar vi, jag och du Axel borde klara av att hålla några sådana dära borta. Har ni något ordentligt att veva med så tror jag inte att det är några större problem. Men en sak är viktig vi måste förbi anderstorpsvägen 34. Har en tjej att plocka upp där.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag googlar min pistol:
Sigsauer P226 9mm 15 patroner.

"Den där tjejen är säkert patient zero. Vi hittar ett säkert ställe för Linda och Hanna. Sedan åker vi in och röjer"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Jag himlar med ögonen åt Lollos kommentar, sneglar på honom i sidospegeln och funderar på vart jag sett honom förr. För han ser jäkligt bekant ut. Vet inte riktigt varför han irriterar mig, men nåt är det. Han är snygg, konstaterar jag och noterar att jag nog kollat in honom ett par gånger på gymmet. Men han är lite för medveten om att han ser bra ut, lite för noggrann med sitt utseende på det där utstuderat självupptagna viset som bara vissa manliga våp klarar av. Fan, hoppas han kan skjuta med den där pistolen också för hittills har han inte varit så jävla het.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jesper står mot en vägg och dricker sitt kaffe och lyssnar på de andra när de pratar. När Lunde nämner att de behöver en bil tar han till orda.

"Tja, storleken på bilen blir nog inget större problem. Vi har en Volkswagen crafter på gården utanför. Problemet är att den är full av grejjer som skulle ha monterats i helgen. Och den har bara två sittplatser."

Jesper dricker lite av kaffet.

"Tömd skulle den nog rymma oss allihop, och vi skulle dessutom ha plats att ta med lite grejjer. Det svåra blir då istället att tömma den utan att föra något oväsen så vi lockar hit fler."

Axel nickar.

"Jo, craftern skulle allt klara oss. Men om vi ska ta den härifrån skulle jag nog vilja ta in den på Karlssons först och åtminstone svetsa fast en regel på insidan så att de därbak sitter säkert. Eller vad tror du Sigurd?"

Sigurd går och tar en kopp ur skåpet, häller upp en kopp och sätter sig runt det stora rektangulära bordet.

"Kanske skulle man ta och dra fast några enkla bänkar på sidorna av lastutrymmet. Jag tror inte att det är säkert att stå och åka om vi måste ramma något."

Jesper dricker ur det sista.

"Vad tror ni andra? Jimmy och Anders och, förlåt, jag uppfattade inte ditt namn? Jag heter Jesper för övrigt. Trevligt att ni alla kunde komma hit, även om jag önskar att omständigheterna vore bättre."

Hen ler snett, och höjer sin tomma kopp i en låtsas-skål.

-----

Jimmy dricker lite av kaffet, sen tar han tillorda:

Har ni någon gök till de här? Axel tar fram en flaska renat från skafferiet och Jimmy slår i en ordentlig flabb. Sen fortsätter Jimmy.

Det fixar vi, jag och du Axel borde klara av att hålla några sådana dära borta. Har ni något ordentligt att veva med så tror jag inte att det är några större problem. Men en sak är viktig vi måste förbi anderstorpsvägen 34. Har en tjej att plocka upp där.


Lunde ler mot Jesper.
"Lunde."
Vänder sig sedan mot de övriga i rummet.
"Fint, vi bygger om Craftern till en stridsvagn och sedan hämtar vi upp våra anhöriga! Det är en plan." Lunde sneglar på Jimmy som dricker sprit.
"Jag kör!"
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Nicola, Lollo och Rutger

Rösten i radion suckar lätt och fortsätter.
Ok, ni har rätt, ni ska inte ta onödiga risker.
Lollo säger vart dem är påväg ifall det skulle kunna gå att evakuera dem.
Linda börjar köra mot verkstaden, medveten tar hon en omväg för att undvika att åka rätt genom centrum och håller ganska låg hastighet, då man inte vet vad som kan hända på vägen.
Vägen mot verkstaden är rätt så öde, krockade bilar står överallt, lik ligger på marken, och zombies springer runt. Dock lyckas Linda ganska bra med att hålla sig borta ifrån att dra till sig deras uppmärksamhet, vissa följer efter bilen en bit men viker sedan av då de märker att de inte kommer ikapp.

Bilen har nu kommit en tredjedel av vägen, och har saktat in vid en korsning, en brandbil står med stegen upp mot ett brinnande fönster, två brandmän ligger döda på marken och en tredje som verkar har blivit konverterad till zombie står med ett armeringsjärn rätt genom bröstkorgen.
Till vänster i korsningen ett par hundra meter ner, vid centrum, står bokstavligen talat ett hundratal zombies.


[måste låta det ta ett par uppdateringar innan ni är framme, så att tidslinjen inte blir allt för skev.]

Lunde, Jimmy och Jesper

[det är en sån här ni menar va? crafter

Innan folk bli allt för påverkade av spriten de dricker reser sig Sigurd upp och går ut ur lunchrummet.
Vi har ingen tid att förlora, vi sätter igång genast.
Lunde du verkar ju självsäker i dina köregenskaper, så visst kör du.
Jag rekommenderar alla att plocka på sig nåt vapen, vi har det mesta inom verktyg här så bara att välja och vraka.


Anders (andra fången) reser sig upp och plockar upp ett stort spett som står lutad mot väggen.
Den nylige räddade praktikanten Jonas tar en hammare i näven och sätter även en kniv i bältet.

Sigurd kollar ut genom källarfönstret, han blickar bort mot Craftern som står en bit bort.
Jag tror det är ganska lugnt, det är väl ingen mening att springa ut allihop, vi får ju inte plats i bilen tillbaka ändå, och jag har en känsla av att det kan bli bråttom.
Lunde, du och jag springer, ni andra stannar här och gör er redo att rycka in om det behövs?


Anders vrider huvudet mot Jimmy och viskar
Vem fan gjorde han till ledare?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
"Åh herrejävlar.." Jag stirrar ut genom fönstret på zombiesarna vid centrum. "Om nån är fången där... Kan du ta dig förbi, Linda?" Det sista säger jag med anledning av brandbilen som gör att gatan smalnar av oroväckande.

[Nästa spelare som beskriver nåt kan ju ta tillfället i akt och beskriva att vi tar oss vidare på vägen. ^^ ]
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Anchorman said:
Nicola, Lollo och Rutger

Rösten i radion suckar lätt och fortsätter.
Ok, ni har rätt, ni ska inte ta onödiga risker.
Lollo säger vart dem är påväg ifall det skulle kunna gå att evakuera dem.
Linda börjar köra mot verkstaden, medveten tar hon en omväg för att undvika att åka rätt genom centrum och håller ganska låg hastighet, då man inte vet vad som kan hända på vägen.
Vägen mot verkstaden är rätt så öde, krockade bilar står överallt, lik ligger på marken, och zombies springer runt. Dock lyckas Linda ganska bra med att hålla sig borta ifrån att dra till sig deras uppmärksamhet, vissa följer efter bilen en bit men viker sedan av då de märker att de inte kommer ikapp.

Bilen har nu kommit en tredjedel av vägen, och har saktat in vid en korsning, en brandbil står med stegen upp mot ett brinnande fönster, två brandmän ligger döda på marken och en tredje som verkar har blivit konverterad till zombie står med ett armeringsjärn rätt genom bröstkorgen.
Till vänster i korsningen ett par hundra meter ner, vid centrum, står bokstavligen talat ett hundratal zombies.


[måste låta det ta ett par uppdateringar innan ni är framme, så att tidslinjen inte blir allt för skev.]

Lunde, Jimmy och Jesper

[det är en sån här ni menar va? crafter

Innan folk bli allt för påverkade av spriten de dricker reser sig Sigurd upp och går ut ur lunchrummet.
Vi har ingen tid att förlora, vi sätter igång genast.
Lunde du verkar ju självsäker i dina köregenskaper, så visst kör du.
Jag rekommenderar alla att plocka på sig nåt vapen, vi har det mesta inom verktyg här så bara att välja och vraka.


Anders (andra fången) reser sig upp och plockar upp ett stort spett som står lutad mot väggen.
Den nylige räddade praktikanten Jonas tar en hammare i näven och sätter även en kniv i bältet.

Sigurd kollar ut genom källarfönstret, han blickar bort mot Craftern som står en bit bort.
Jag tror det är ganska lugnt, det är väl ingen mening att springa ut allihop, vi får ju inte plats i bilen tillbaka ändå, och jag har en känsla av att det kan bli bråttom.
Lunde, du och jag springer, ni andra stannar här och gör er redo att rycka in om det behövs?


Anders vrider huvudet mot Jimmy och viskar
Vem fan gjorde han till ledare?

Jimmy svarar Anders snabbt, "Känner vi varandra?, bevisa vad du går för så kan vi snacka sen.".

Jimmy tar upp en ordentlig kulhammare och stoppar en ordentlig mora i fickan. Ställer sig vid ett av fönstrena och tar en cigg från arbetsbänken och tänder den. Röken ringlar ut ur näsan när han intensivt stirrar ut genom fönstret samtidigt som han dricker ur spriten.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rurger

Rutger tittar också ner mot centrum.
"Ja, det är ju tur att vi kör runt och inte igenom. Känns som man måste ha en tank om man ska hitta någon där inne. Kunde man köra brandbil skulle nog den vara bra om man vill bana väg."

Rutger ser uppgiven ut när han tänker på att den som troligen kan fixa detta gömmer sig där inne.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde, Jimmy och Jesper

[det är en sån här ni menar va? crafter

Innan folk bli allt för påverkade av spriten de dricker reser sig Sigurd upp och går ut ur lunchrummet.
Vi har ingen tid att förlora, vi sätter igång genast.
Lunde du verkar ju självsäker i dina köregenskaper, så visst kör du.
Jag rekommenderar alla att plocka på sig nåt vapen, vi har det mesta inom verktyg här så bara att välja och vraka.

Anders (andra fången) reser sig upp och plockar upp ett stort spett som står lutad mot väggen.
Den nylige räddade praktikanten Jonas tar en hammare i näven och sätter även en kniv i bältet.

Sigurd kollar ut genom källarfönstret, han blickar bort mot Craftern som står en bit bort.
Jag tror det är ganska lugnt, det är väl ingen mening att springa ut allihop, vi får ju inte plats i bilen tillbaka ändå, och jag har en känsla av att det kan bli bråttom.
Lunde, du och jag springer, ni andra stannar här och gör er redo att rycka in om det behövs?

Anders vrider huvudet mot Jimmy och viskar
Vem fan gjorde han till ledare?

Jimmy svarar Anders snabbt, "Känner vi varandra?, bevisa vad du går för så kan vi snacka sen.".

Jimmy tar upp en ordentlig kulhammare och stoppar en ordentlig mora i fickan. Ställer sig vid ett av fönstrena och tar en cigg från arbetsbänken och tänder den. Röken ringlar ut ur näsan när han intensivt stirrar ut genom fönstret samtidigt som han dricker ur spriten.

Lunde ler lite åt den hätska tonen mellan internerna. Nåja, de har ju inte gett sig på oss än och vi sitter ju i samma båt.
"Jupp är det något jag kan är det att köra, jag tar förarsidan då. Under tiden kanske någon av er kan fundera ut en bra rutt genom stan, vi skulle ju till... Jimmy? Var det så? Kanske något annat ligger på vägen eller i anslutning till din adress."
Lunde ser över Sigurd lite, han ser ganska blåslagen ut och hon frågar lite försynt.
"Pallar du det? Du ser inte helt okej ut? Kanske jag och Jesper ska springa?" Hon tittar på Jesper som också ser lite blåslagen ut.
"Inte för att du ser mycket snyggare ut just nu." Hon flinar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Återigen förvånas jag över Rutgers lugn. Som bara ännu en dag på jobbet.

Linda har förstås under tiden krånglat sig förbi brandbilen...
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo:

Jag lägger mina händer lätt mot Lindas axlar medan hon svänger förbi brandbilen.
"Varför attackerar de inte varandra?"
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy tittar upp under en sup och tittar med sina genomträngande ögon, "vad fnissar du åt? Tror du jag är något jävla skämt?"
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Cassius said:
Jimmy tittar upp under en sup och tittar med sina genomträngande ögon, "vad fnissar du åt? Tror du jag är något jävla skämt?"
Lunde vänder blicken från, Jesper. Den person hon faktiskt pratade med.
"Du Jimmy, droppa attityden okej. Jag pratade inte med dig."
Hon vänder sig mot Sigurd igen.
"Ska vi sätta igång då?"
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
"Det kanske du inte gjorde, men vad flabbade du åt? Det var därför jag frågade! Tycker du att jag är ett skämt?"
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
"Pallar du det? Du ser inte helt okej ut? Kanske jag och Jesper ska springa?"

Lunde vänder sig mot Jesper

"Inte för att du ser mycket snyggare ut just nu."

Sigurd verkar först bli lite stött, men ler sedan, och nickar.
"Jo, du har väl rätt. Och Jeppe har ju så förbaskat långa ben, så om något händer så springer han fort."

Jesper flinar lite och kliar sig i bakhuvudet.

"Ja, jag har väl haft bättre dagar antar jag. Men sure, jag kan springa och hämta bilen med dig.

Jimmy tänder sin cigarett, och börjar tjafsa med Lunde.

Jesper, Axel och Sigurd vänder sig simultant mot den före detta fängelsekunden.

"Fimpa den där omedel-fucking-bums." Sigurd pekar på cigaretten.
"Jag har inget emot rökare, eller rök heller för den delen. Men cigaretter luktar rätt kraftigt, och om lukten kan locka hit några fler sånadär zombier så måste jag be dig att låta bli."
Sigurd tittar mot Axel och får en nick som i princip låter gubben veta att 'Jorå, jag har din rygg.'

Jesper ställer in sin kopp i diskmaskinen, och vänder sig tillbaka till Jimmy.

"Ja, det, eller så kan du ju gå ut om du så gärna vill röka." Säger han med en rätt vass ton.

"Och ni kan gärna sluta tjafsa också. Det är jävligt kontraproduktivt till vår" Han gör kaninöron i luften "'Hålla ihop gruppen' plan."

Han öppnar trädörren ut till verkstaden och börjar gå ut. Han hejdar sig mitt i steget. Går till bordet och tar flaskan med sprit.

"Ni kom till OSS, inte tvärtom. Om ni inte vill bete er som oss, och följa våra regler är ni välkomna att hitta någon annan som vill rädda era skinn." Han tömmer spritflaskan i vasken och ställer sedan in den i glasinsamlingen.

"Och låt gärna bli spriten i fortsättningen. Om vi ska klara det här behöver vi vara skärpta. Tror inte att någon här gör särskilt mycket nytta när de är redlösa."

Jesper rycker åt sig en jacka och går ut i verkstaden för att samla ihop verktygen till när bilen ska byggas om.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy fimpar tyst cigaretten på golvet, det ser nästan ut som att han studerar cigaretten där den ligger som ett just brinnande kadaver. Han tittar sedan upp på Jesper, "För det första har inte någon av er "räddat vårat skinn", för det andra så är det inte du som bestämmer här. Vi råkade springa hit för att vi hörde smällen och vill se vad det var som händer."

Jimmy leker med kulhammaren i handen och har den andra handen som tidigare rökte en cigarett har han nu i fickan, hårt knuten runt skaftet på moran.

"För det andra, Lukt? Ha, du vet precis lika väl som jag att det inte luktar ett skit genom en stängd dörr, inte fan ser vi några av dom där döingarna. Du försöker bara bestämma, vill du vara alfa-hane för dom där små vaplar, go ahead, men mig bestämmer du inte över, fattar du? Eller ska du fortsätta vara en fitta?

Är det så att ni vill jag ska gå, eller "vi", så är det inte inga problem säger han och börjar öppna dörren."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde suckar på en lång utandning och tittar lite nervöst på kulhammaren Jimmy har i handen.
"Seriöst, vi är inte varandras fiender. Kan vi låta bli att slå ihjäl varandra? Jag har också familj därute, så snälla kan vi försöööka jobba ihop. För deras skull?"
Lunde klappar Sigurd på armen när hon går förbi honom för att följa med Jesper ut i verkstan. Slänger en blick på Jimmy igen.
"Snälla Jimmy?"
 
Top