Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
Jag rör mig inte när han lägger armen om mig. Nickar bara kort och tar en klunk kaffe.
"Tanken är att jag ska åka till Bolivia om två veckor. Jag ska ligga ute med bussarna i sju veckor... Min första resa i Bolivia, tydligen ska det finnas några riktigt svåra bergspass att köra där."
"Jag har varit i Sydamerika. Inte Bolivia, men Brasilien. Det var under andra året av mina präststudier. Vi färdades en bit längs Amazonfloden. Det var så vackert. Storslaget. Men sedan... Sedan hände en grej" En skugga drar över mitt ansikte och jag tystnar medan mina käkar pressas samman av tyngden från smärtfyllda minnen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Iskaral said:
Mikael/Lollo

"Jag har varit i Sydamerika. Inte Bolivia, men Brasilien. Det var under andra året av mina präststudier. Vi färdades en bit längs Amazonfloden. Det var så vackert. Storslaget. Men sedan... Sedan hände en grej" En skugga drar över mitt ansikte och jag tystnar medan mina käkar pressas samman av tyngden från smärtfyllda minnen.
Jag sneglar på Lollo. Tonläget i hans röst går från drömmande till plågat på ett ögonblick. Jag vänder mig emot honom, lutar mig mot fönsterbrädan och tittar på honom med lugn blick. Jag har plockat fram Sam nu. Sam är lugn och sansad, metodisk, säker, trygg i nästan alla situationer som livet lägger framför hennes fötter.
"Man kan råka ut för allt möjligt otyg i Amazonas. Första gången jag var där körde jag fast bussen i en flodbädd och fick inte loss den innan floden kom tillbaka. Busseländet stod där den stod och vi fick gå tillbaka till vår förra checkpoint."
Jag ler.
"Ibland ska man ha lite flax, jag har nog en hel del. Så mycket sattyg jag har gjort genom mina dagar och ändå lever jag." Mitt leende blir ännu bredare.
"Jag är väl duktig på att vrida mina ringar till max..."

Min blick är stadig, jag häller i mig det sista kaffet och suckar förnöjt. Kaffe, drycken som får alla chaffisar att gå och gå och gå.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
[Mattan har gjort mycket bra saker, snacka inte skit om den! :gremsmile: Long live the mattress!]

Rutger

Efter att ha lagt madrassen bra och precis börjat gå hojtar Nicola om att hon redan hittat personen, jaha, det här gick ju bättre än planerat.
"Ja men då åker vi upp igen då, den mest effektiva räddningsaktionen idag." säger han glatt, tittar på mattan och ler lite för sig själv, han har inte haft någon användning alls av några planer han har gjort idag, och de flesta har gått fel tänker han och för en sekund får en ledsen blick samtidigt som han mumlar "Jennie".
Dock tittar han snabbt upp igen, sparkar bort madrassen och ställer sig i hissen och väntar på de andra redo att åka upp.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Lunde: "Ibland ska man ha lite flax, jag har nog en hel del. Så mycket sattyg jag har gjort genom mina dagar och ändå lever jag." Mitt leende blir ännu bredare.
"Jag är väl duktig på att vrida mina ringar till max..."


Jag kan inte låta bli att le trots att bara minnet av min Brasilienresa får det att dunka i den nedre regionerna.
"Jag hade nog snarare maximal otur jag. Ha! Titta på dig! Nu ser man tjejen som kör buss genom afrika! Är det inte så där N'Dorobokrigarna har håret? De snodde det av dig! *skrattar*
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jesper stiger ut ur duschen.

Öm, mörbultad, men trots allt ren.

Han länsar skåpen, och lyckas otroligt nog inte bara hitta någon i sin egen storlek, utan dessutom någon som klär sig väl.

En kostym modell snyggare hänger i ett av skåpen, och chockerande nog passar den honom nästan precis. Ärmarna är lite lite för korta, och byxorna hade suttit lite bättre om Jesper hade vägt något kilo mindre, men under omständigheterna har han vunnit på lotto.

Han hittar även en hårtrimmer i ett av skåpen, och tänker att det kunde ju vara schysst att bli av med lite av allt jävla hår. Han hinner precis ge sig själv en undercut på vänster sida innan han får en idé.

"Komradion. Åh."

Han släpper rakapparaten, och rycker åt sig sina nya kläder och springer ut mot personalrummet, endast iklädd en ytterst liten handduk.

"Hallå!? Vafan är ni!"

Jesper springer runt och ropar tills han får svar eller hittar någon.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

"Jag hade nog snarare maximal otur jag. Ha! Titta på dig! Nu ser man tjejen som kör buss genom afrika! Är det inte så där N'Dorobokrigarna har håret? De snodde det av dig! *skrattar*

Jag skrattar till, smittad av Lollos skratt och drar fingrarna genom det korta håret.

"Ja, du vet vad man säger om tjejer med rakade huvuden..." Jag blinkar med ett öga och blir sedan alldeles röd i ansiktet. Men Gud! Vad säger jag!? Jag viker undan blicken...

"Hallå!? Vafan är ni!"

Jespers röst når mig och när jag tittar upp står han i dörröppningen alldeles... nej inte alldeles men nästan naken, fortfarande fuktig med ett klädbylte över armen och en alldeles för liten handduk om höften... Ehum... Skärpning!
Jag kliver förbi Lollo ut i rummet.

"Jesper? Vad har hänt?"
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Lunde/Sam

"Jag hade nog snarare maximal otur jag. Ha! Titta på dig! Nu ser man tjejen som kör buss genom afrika! Är det inte så där N'Dorobokrigarna har håret? De snodde det av dig! *skrattar*

Jag skrattar till, smittad av Lollos skratt och drar fingrarna genom det korta håret.

"Ja, du vet vad man säger om tjejer med rakade huvuden..." Jag blinkar med ett öga och blir sedan alldeles röd i ansiktet. Men Gud! Vad säger jag!? Jag viker undan blicken...

"Hallå!? Vafan är ni!"

Jespers röst når mig och när jag tittar upp står han i dörröppningen alldeles... nej inte alldeles men nästan naken, fortfarande fuktig med ett klädbylte över armen och en alldeles för liten handduk om höften... Ehum... Skärpning!
Jag kliver förbi Lollo ut i rummet.

"Jesper? Vad har hänt?"
Jesper rycker till när han ser Lunde och Lollo. Han var inte riktigt beredd på att de skulle vara där.

"Ah, shit vad ni skräms."

Han rodnar lite, och inser riktigt hur naken han är.

"Komradion! Vafan kan vi inte använda den och bara anropa typerna där uppe och se om de kan släppa in oss!"

Han försöker ordna till handduken så att den inte är riktigt lika avslöjande.

"Eller?"
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Laowai said:
"Komradion! Vafan kan vi inte använda den och bara anropa typerna där uppe och se om de kan släppa in oss!Eller?"
Komradion? Det tar ett ögonblick innan jag fattar vad han snackar om. Såklart, interkommen vid den andra hissen.

"Har ni inte gjort det?"

Jag ger Jesper en frågande blick.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Laowai said:
"Komradion! Vafan kan vi inte använda den och bara anropa typerna där uppe och se om de kan släppa in oss!Eller?"
Komradion? Det tar ett ögonblick innan jag fattar vad han snackar om. Såklart, interkommen vid den andra hissen.

"Har ni inte gjort det?"

Jag ger Jesper en frågande blick.
Jesper öppnar munnen utan att säga något i en sekund men finner sig snabbt.

"Eh, nej alltså, det blev lite mycket när Jimmy och Lina blev skjutna tror jag. Fokus hamnade liksom på annat." Han kliar sig förläget på sin nya undercut och glömmer att hålla i sin lilla handduk som faller till golvet.

Och det blir plötsligt extremt uppenbart att den lilla handduken inte var särskilt många centimeter längre än vad som var absolut nödvändigt.

"Helvete!"

Jesper skyler sig med kläderna, högröd i ansiktet.

"Öh, fan. Jag kommer snart."

Jesper lämnar rummet och tar sig in till ett annat rum där han hyperventilerar och skrattar om vartannat.

Han börjar i all hast klä sig, och önskar att han hade gjort det på en gång istället.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Mormor Ganja
Klädd i löst sittande byxor, tröja och kofta, och flera sjalar, och alltihop rejält smutsigt, en tygryggsäck vid sitan och ådrorna i ansiktet har inte blivit mindre notabla av all eskapader. Grått lite stripigt hår. Tittar på ungdomen som står nedanför i trappan, och efter att ha gjort mig beredd för att ress mig upp och springa ifall det var en zombie till så inser jag att den här figuren faktiskt pratar. Kanske inte till mig men ändå. Ställar sig långsamt upp med en liten suck, går ner några steg för trappan, drar sista blosset ur min cigarett och sträcker sedan fram paketet mot Nicola. "Cigarett?"
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Laowai said:
"Eh, nej alltså, det blev lite mycket när Jimmy och Lina blev skjutna tror jag. Fokus hamnade liksom på annat." Han kliar sig förläget på sin nya undercut och glömmer att hålla i sin lilla handduk som faller till golvet.
När Jesper lämnat rummet viskar jag till Lunde: "Jag tror just polis-Anna piggnade till lite. Han är snäll med damerna Jesper" Sedan rycker jag till lite som om jag just sagt något olämpligt. Fast egentligen är jag nöjd. Det kan inte skada att påminna Lunde om Jespers svek.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag flinar lite och vänder bort blicken från Jespers... Från Jesper.
Jag ger Lollo en kort blick på hans kommentar och det hugger till lite i bröstet. Jag tar tag i hans arm och drar med mig honom.
"Kom, Programledarn! Jesper har nog en idé med det där."
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Sextonde våningen

Bengt hänger också på efter Lunde och Lollo.
Han häver ur sig
Jag känner en däruppe Birgit, pratade med henne förut i intercomen. Kanske kan nå fram till henne.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/lollo

För ett ögonblick tror jag att Lunde tänker hitta ett undanskymt ställe för oss att umgås på. Sedan inser jag att hon tänker kontakta 17:e våningen. Jag sväljer förtreten och skyndar efter. Bengt hänger också på. Jag ger honom en irriterad blick. Och får en precis likadan blick tillbaka. Just ja! Bengan är ju någon slags låtsasfarbror till Lunde. Han ska agera förkläde förstås.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag går med Lollo och Bengt genom korridoren bort mot den andra hisshallen. Under tiden pratar jag med Bengt och han berättar om vad som hände med Lina.

"Så... de sköt först och frågade sen... Men du sa att Lina hade sagt att hon skulle döda dom. De visste kanske att hon var ute efter dom."

"Kanske, men Berit skulle aldrig döda någon... Jag vet faktiskt inte vad de håller på med."

Bengt ger Lollo en ilsken blick och Lollo blänger på Bengt. Jag tittar mellan dem men orkar inte fråga. Det rimligaste är att Lollo sagt nått spydigt till Bengt, det skulle inte förvåna mig. Bengt brukar inte ta nån skit så han kan säkert försöka sätta Lollo på plats. Bara det inte blir mer bråk nu... jag orkar inte med det.

"Lollo..." Jag vänder mig mot honom men glömmer vad jag vill säga. Jag ler istället och ser mig omkring efter Jesper. Jag tyckte han sprang åt det här hållet.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Lunde/Sam

Jag går med Lollo och Bengt genom korridoren bort mot den andra hisshallen. Under tiden pratar jag med Bengt och han berättar om vad som hände med Lina.

"Så... de sköt först och frågade sen... Men du sa att Lina hade sagt att hon skulle döda dom. De visste kanske att hon var ute efter dom."

"Kanske, men Berit skulle aldrig döda någon... Jag vet faktiskt inte vad de håller på med."

Bengt ger Lollo en ilsken blick och Lollo blänger på Bengt. Jag tittar mellan dem men orkar inte fråga. Det rimligaste är att Lollo sagt nått spydigt till Bengt, det skulle inte förvåna mig. Bengt brukar inte ta nån skit så han kan säkert försöka sätta Lollo på plats. Bara det inte blir mer bråk nu... jag orkar inte med det.

"Lollo..." Jag vänder mig mot honom men glömmer vad jag vill säga. Jag ler istället och ser mig omkring efter Jesper. Jag tyckte han sprang åt det här hållet.

Jesper, som nu har återhämtat sig från den tidigare... situationen, kommer ut från ett undersökningsrum, ombytt och fixad.

Kostymen sitter som en smäck, och hans nya undercut är nu när Jesper har dragit en kam genom den, skitsnygg.

Han har fortfarande sina arbetskängor, för att typen med kostymen hade lite mindre fötter, men stilen funkar.

Jesper kliver ut i korridoren och får syn på Lunde. Han rättar till sin kostym och tar ett djupt andetag.

"Puh. Keep it together nu Jesper."

[ Jesper ser ut typ exakt såhär nu ]
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:

När tanten räcker fram ciggen rynkar jag på näsan och skakar lätt på huvudet. "Nej."

Sen är det som att jag bara inte orkar mer. All lust att göra nåt pyser liksom ur mig och jag sjunker ner på golvet med ryggen mot dörren. "Kan jag ta en sån där?"

När jag fått ciggen och fått den tänd så drar jag ett försiktigt bloss, håller ciggen mellan pekfinger och tumme. Knäna mina är uppdragna mot kroppen och jag vilar armarna på dem. Medan jag lutar huvudet bakåt mot dörren så pustar jag ut ett grått moln. Jag tar direkt ett till bloss, vågar mig djärvt på ett halsbloss, känner hur det bränner i lungorna. Har inte rökt sen jag var femton.

"Ibland vill jag bara somna in... Tror du att man glömmer allt ont skit när man blir zombie?"
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jesper kliver ut ur ett rum några dörrar bort och kommer emot oss. Jag tittar mellan honom och Lollo och ett styng av osäkerthet kommer över mig. Osäkertheten jag alltid känt omkring snygga män, speciellt män som visat mig uppskattning. Jag tvingar tillbaka obehaget och tittar ner i golvet så att inte Jesper, eller Lollo, ska se mina kinder och leder väg mot interkommen vid den andra hissen. Tittar mellan Bengt, Lollo och Jesper.
"Nå? Vem vill snacka med de galna vetanskapsmännen?"
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Cissi said:
Tittar mellan Bengt, Lollo och Jesper.
"Nå? Vem vill snacka med de galna vetanskapsmännen?"
Jag lägger en hand på Lundes axel och vänder henne mot hissen. "Du verkar ju vara ledare för den här lilla expeditionen så kör du. Lyssnar de inte hotar vi med att paja nödgeneratorn"

Jag sneglar mot Jesper och önskar att jag hade klippt sönder den där kostymen när jag insåg att den var för stor för mig. När jag är säker på att Lunde inte kan höra säger jag till Jesper med mjuk och vänskaplig ton "Det här är uppenbarligen news för dig mannen, men det är skillnad på att bära en kostym och att bära upp den. Du ser lite ut som en cirkusbjörn faktiskt. Jag avslutar med en lätt grabbig armbåge i sidan på Jesper som mellan kompisar.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag sväljer och tar ett steg mot interkommen. Lyfter på handen och trycker in knappen. Det surrar till i kommen.
 
Top