Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Whoops. My bad. :gremblush:

Edit: Har inget att invända mot alls då. sorry sorry. Ta gärna bort ditt inlägg eftersom det klumpar upp tråden mest. Ehehe. Pinsamt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jesper, Jimmy och Lunde

[Cissi är på semester en vecka och kommer antagligen inte posta något, så jag styr Lunde under tiden]

Jonas står och andas tungt och har fortfarande blicken fäst på Jesper, nästan som om han väntar på att något ska ske.
Axel står bara ett par meter bort och närmar sig långsamt, redo att rycka in om det skulle behövas.
Jonas slappnar av lite lätt innan han slänger hammaren i golvet framför Jesper och Lunde och stormar ut ur lokalen och går in till lunchrummet och smäller dörren hårt efter sig.
Axel som nu har sänkt sitt provisoriska svärd säger
Han lugnar sig nog snart, nog bäst vi låter honom vara själv.
Sigurd går förbi Jesper och Lunde och stannar till
Om du känner något, om du känner att något är på väg att hända att nåt är fel, då säger du till direkt!
Sigurd väntar inte på nån respons utan vänder sig mot Jimmy som står lutad mot väggen.
Vi har en hel del att rensa ut, hugg i här nu.
Sigurd kliver in i bakutrymmet i craftern

Jimmy tittar på honom och väntar ett par sekunder, sen kavlar han upp ärmarna på overallen och börjar hugga i. Han säger tyst till Sigud, "Jag fattar att ni känner grabben och att det kan vara svårt att göra det som behövs, om det behövs. Jag kan göra det i såfall, så slipper ni, mitt samvete är inte... Som du kan tänka dig helt rent."
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag tackar också den snälla tanten. En snygg kille som jag och med min kristna uppfostran går i allmänhet hem hos kvinnor i hennes ålder. "Gud välsigne dig" slinker det ur mig. Jag tar mig ett par glas vatten och då slår det mig att vatten från kranen inte är någon självklarhet längre. Jag föreslår att vi fyller upp allt som kan fyllas med vatten. Sedan får jag syn på en liten skål på vardagsrumsbordet och glömmer allt annat. Jag skyndar mig fram och lyfter på locket och...Score! Jag sliter plasten av ett par dumlekolor med ena handen och tänderna och slukar dem i ett nafs. sedan följer hallonbåtar, lakritsbåtar, punchpraliner, Riesen, Riesen. Tanten stirrar. "Shit förlåt".
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Efter att praktiskt taget ha stulit smågodis från en liten tant känner jag att jag inte vill sjunka lägre. Måste skärpa mig. Jag börjar magasinera vatten.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Zombiesarna springer mycket riktigt i en klump, som ett stim som rör sig ifrån ett byte, skillnaden är dock att här verkar det som om Bengt är bytet och stimmet jägarna.

Den relativt stora bilen krockar rätt in i klumpen, kroppar flyger åt flera håll, Bengt kan nästan höra hur skelettben knäcks och krockas, kanske är det bara Bengts medicinkunskap som förstärker "hörseln".

Bengt fick en lätt sladd med bilen när han körde in den i klungan, men kanske har det blivit till det bättre då han hamnade med bilen tvärs över mot tvärgatan som leder bak, bilen har blivit som en vall mot den stora gatan.
Bengt ser i backspeglarna hur flera av de påkörda reser sig igen, fast deras kroppar är förvridna av krocken, endast en verkar ligga kvar och det var nog den som faktiskt hamnade under ena däcket.
Bengt

[Är inte helt med på geografin, men jag tolkar det som att bilen sladdade 90 grader och nu står still i en korsning så att om jag kör rakt fram kommer in bakom restaurangen dit jag ville. Men om jag vreds 90 grader borde jag ju inte kunna se zombisarna i backspegeln. Så du får justera mitt antagande att jag såg hur dom reste sig genom sidorutan istället och står vänd åt önskvärt håll om jag fattat fel]

Bengt ruskar på huvudet och försöker orientera sig efter sladden. Några av hans "vapen" har flugit omkring i framsätet och han försöker lägga tillbaks dem på passagerarstolen. Han noterar hur 4 av de 5 påkörda reser sig och helt verkar ignorera benbrott och drösvis med interna blödningar (blöder zombies? Bengt har ingen aning) som de måste ha efter en sådan smäll. Han ryser av obehag och fokuserar istället på vad som ligger framför honom.

Bengt trampar (försiktigare den här gången) på gasen och kör rakt fram in på gatan som leder mot skriket han hörde. Måtte det inte vara för sent för sonen! Bengt spanar förtvivlat åt alla håll för att få syn på honom (eller vem som nu skrek).
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Nicola, Lollo och Rutger

[Vilken dörr är det ni har preppat? Trappuppgångsdörren?]

Linda och Hanna sätter sig utmattade i soffan, tanten som presenterar sig som Berit kommer med en karaff vatten och några glas.
Teven står på, och visar ständigt bilder ifrån Bergsfors, bilderna verkar vara tagna ifrån en helikopter som cirkulerar över staden.
Vi vet fortfarande inget mer om viruset inne i staden, vi vet inte vart det kom ifrån eller om det går att bota. Allt vi vet är att smittade blir extremt våldsamma och får kannibaliska tendenser, smittan verkar sprida sig genom bett av redan smittade.

Berit tittar lite bekymrat på Lollo när han slänger i sig av godiset som står framme.
Ja du, du var allt en hungrig en va, jag kan nog slänga ihop några smörgåsar åt er.
Britta går med ett glas vatten till Nicola som sitter alldeles innanför dörren.

Rutger kollar sin dator, nyhetssidan ser annorlunda ut mot vad den brukar vara, även fast det är en rikssida så står det tvärs över sidan med röd text:
VARNING FÖR ALLA BOENDE I BERGSFORS OCH NÄRLIGGANDE STÄDER
Efter det är det ungefär samma visa som på teven, alla uppmanas hålla sig inne och barrikadera sig.

Berit går mot köket igen, och börjar bre några mackor.
Lägenheten är ganska liten en tvåa, alla är samlade i vardagsrummet där köket ligger i direkt anslutning, Nicola sitter i hallen där även badrummet ligger, Nicola lägger märke till att badrumsdörren är låst.

Berit kommer tillbaka till vardagsrummet med mackor upplagda på en fin bricka, brödet ser hembakat ut och Linda och Hanna hugger direkt varsin skinkmacka.

Sitt inte där nu lilla vän, kom och ta en smörgås ni måste ju vara jättehungriga. säger Berit med ett leende
Det var mig ett vackert kors du har där säger hon och syftar på Lollos hängande krucifix.
Ursäkta mig men jag måste fråga, jag känner igen dig men vet inte vart ifrån, har vi träffats?

Jesper, Jimmy och Lunde

Sigurd stannar upp ett par sekunder och slänger sedan ut det han har i näven genom bakdörrarna på craftern.
Han går fram och ställer sig nästan provocerande nära Jimmy och viskar.
Jag vet inte ett skit om dig, jag vet inte om du satt där du satt för att du har fifflat med skatten eller om du mördat någon eller till och med kanske satt på nån lite unge. Just nu skiter jag i vilket, allt jag vet är att vi måste jobba ihop annars kommer vi bli som dem därute allihop. Ingen skadar nån annan härinne, förstår du det?
Sigurd står kvar nära och väntar på ett svar.

Anders kliver in i craftern för att hjälpa till och rensa ut den, han kollar mot Sigurd och Jimmy och höjer förvånat på ögonbrynen.

Bengt

[Nja nu missförstod vi allt varandra, men det gör egentligen ingenting.]

Försiktigt glider Bengt med sin bil längs med restaurangen, ett lik ligger utanför bakdörren, men det verkar inte som om några zombies är här vid sidan av Abbas.

Bengt kommer fram till bäcken och tittar runt omkring, några zombies går en bit bort, men verkar inte ha märkt Bengt och hans bil när han har smugit sig fram.
Ingen verkar heller se ut som Lars vilket givetvis är en lättnad.
Bengt kastar ett öga mot bäcken och ser där Lars ligga flytande med ansiktet upp, om han är död eller bara avsvimmad går inte att avgöra, men han driver relativt snabbt nedströms.
Bäcken är ungefär 6-7 meter bred och ett staket hindrar folk från att ramla i, efter staketet är det ungefär tre meter ner till bäcken.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

Sigurd stannar upp ett par sekunder och slänger sedan ut det han har i näven genom bakdörrarna på craftern.
Han går fram och ställer sig nästan provocerande nära Jimmy och viskar.
Jag vet inte ett skit om dig, jag vet inte om du satt där du satt för att du har fifflat med skatten eller om du mördat någon eller till och med kanske satt på nån lite unge. Just nu skiter jag i vilket, allt jag vet är att vi måste jobba ihop annars kommer vi bli som dem därute allihop. Ingen skadar nån annan härinne, förstår du det?
Sigurd står kvar nära och väntar på ett svar.

Anders kliver in i craftern för att hjälpa till och rensa ut den, han kollar mot Sigurd och Jimmy och höjer förvånat på ögonbrynen.
Anchorman said:
Jimmy ger honom en knuff i bröstet med syfte att flytta honom ifrån sig, sedan säger han.
"Snubben som sitter där nere, kan när som helst bli ett sånt där jävla monster där ute. Då riskerar du och jag att också bli till det. Det var med all jävla medlidande som jag sa det där. Jag fattar om ni inte pallar göra det som vi kanske måste göra, i de läget finns jag." Jimmy vänder sig om och lyfter upp något skit som ska ut ur craftern och säger utan att titta på Sigurd: "Ifall du kallar mig peddo en gång till begraver jag min mora i ögat på dig, oavsett om du blivit biten eller inte."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

SL said:
Nicola, Lollo och Rutger

[Vilken dörr är det ni har preppat? Trappuppgångsdörren?]

Linda och Hanna sätter sig utmattade i soffan, tanten som presenterar sig som Berit kommer med en karaff vatten och några glas.
Teven står på, och visar ständigt bilder ifrån Bergsfors, bilderna verkar vara tagna ifrån en helikopter som cirkulerar över staden.
Vi vet fortfarande inget mer om viruset inne i staden, vi vet inte vart det kom ifrån eller om det går att bota. Allt vi vet är att smittade blir extremt våldsamma och får kannibaliska tendenser, smittan verkar sprida sig genom bett av redan smittade.

Berit tittar lite bekymrat på Lollo när han slänger i sig av godiset som står framme.
Ja du, du var allt en hungrig en va, jag kan nog slänga ihop några smörgåsar åt er.
Britta går med ett glas vatten till Nicola som sitter alldeles innanför dörren.

Rutger kollar sin dator, nyhetssidan ser annorlunda ut mot vad den brukar vara, även fast det är en rikssida så står det tvärs över sidan med röd text:
VARNING FÖR ALLA BOENDE I BERGSFORS OCH NÄRLIGGANDE STÄDER
Efter det är det ungefär samma visa som på teven, alla uppmanas hålla sig inne och barrikadera sig.

Berit går mot köket igen, och börjar bre några mackor.
Lägenheten är ganska liten en tvåa, alla är samlade i vardagsrummet där köket ligger i direkt anslutning, Nicola sitter i hallen där även badrummet ligger, Nicola lägger märke till att badrumsdörren är låst.

Berit kommer tillbaka till vardagsrummet med mackor upplagda på en fin bricka, brödet ser hembakat ut och Linda och Hanna hugger direkt varsin skinkmacka.

Sitt inte där nu lilla vän, kom och ta en smörgås ni måste ju vara jättehungriga. säger Berit med ett leende
Det var mig ett vackert kors du har där säger hon och syftar på Lollos hängande krucifix.
Ursäkta mig men jag måste fråga, jag känner igen dig men vet inte vart ifrån, har vi träffats?

[Jag tror det var trapphusdörren, men det låter jag Recca berätta :gremsmile: ]

Rutger sträcker sig också efter en macka men har väldigt svårt att få bort blicken ifrån datorskärmen samtidigt som han mumlar "Det verkar i alla fall bara vara lokalt.". Han skriver ett snabbt mail till föräldrarna där han skriver att han lever men troligen har begränsat internet och av förståliga själ har mobilen på ljudlöst för att inte bli upptäckt men han är tillfälligt säker.

Han tackar igen Berit för mackorna och hennes gästfrihet samtidigt som han funderar på vad han kan göra.
Han försöker få kontakt med polisen igen om en uppdatering från deras håll, kommer det komma någon hjälp utifrån? Frågar även om ett fullständigt namn på Lina och berättar att han har internetuppkoppling nu och tänker att en bra bild kan vara bra om man ska leta efter någon. Dock säger han att det troligen blir ett tag innan någon kan röra sig härifrån just nu.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde
Jonas står och andas tungt och har fortfarande blicken fäst på Jesper, nästan som om han väntar på att något ska ske.
Axel står bara ett par meter bort och närmar sig långsamt, redo att rycka in om det skulle behövas.
Jonas slappnar av lite lätt innan han slänger hammaren i golvet framför Jesper och Lunde och stormar ut ur lokalen och går in till lunchrummet och smäller dörren hårt efter sig.
Axel som nu har sänkt sitt provisoriska svärd säger
Han lugnar sig nog snart, nog bäst vi låter honom vara själv.
Sigurd går förbi Jesper och Lunde och stannar till
Om du känner något, om du känner att något är på väg att hända att nåt är fel, då säger du till direkt!
Sigurd väntar inte på nån respons utan vänder sig mot Jimmy som står lutad mot väggen.
Vi har en hel del att rensa ut, hugg i här nu.
Sigurd kliver in i bakutrymmet i craftern

Jesper sitter kvar bredvid Lunde en stund, och bara andas.
Att bli på ett väldigt konkret sätt hotad till livet har skakat honom till hans innersta, och adrenalinet spyr genom hans ådror.
Varje muskel i hans kropp darrar i respons, och han vet inte riktigt var han ska göra av den våldsamma flod av energi han just fått. En del vill springa efter Jesper och knacka ihjäl det lilla kräket.
En annan vill dyka ut genom fönstret och ta sig ut i de stora skogarna utanför Bergfors.

Jesper beslutar att båda alternativen är jävligt dumma och bestämmer sig för en om inte gyllene, så iallafall stålgrå medelväg.

Han andas ut ett stort, skälvande andetag, kramar Lundes hand lite snabbt och ställer sig upp.

"Jag eh, jag kommer tillbaks om ett tag."

Han går sedan raskt ner till verkstaden på bottenplan igen. Han tar en liten snickaryxa av märke hultafors, och ställer sig och hugger ner i huggkubben bredvid den pyttelilla ässjan tills han inte orkar hålla i yxan längre, och de värsta darrningarna har lagt sig.

Hans arm har under tiden blött igenom bandaget, och gör nu när adrenalinet är slut, oerhört ont.

"Helvetes piss." Han petar tillbaks yxan i sitt eggskydd, och hänger den i verktygsbältet.

'Hur i helvete ska vi ta oss ur detta? Han lutar sig mot rullbandet till sågen och huttrar till lite. Han tänker lite snabbt på Lunde, och en varmare känsla slår över honom, men han viftar snabbt bort det.
"Det här är fan inte rätt tillfälle ditt jävla ollon." Säger han högt till sig själv.

Han drar på sig en tjock svetsjacka med dubbla lager bomull med ett sandwichat lager glasfiber mellan, och beger sig med nyfunnet lugn, yxa och jacka upp till de andra igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nicola, Lollo och Rutger

[Vilken dörr är det ni har preppat? Trappuppgångsdörren?]
Recca said:
Anchorman said:
Efter att ha ringt på de första två dörrarna inser Nicola att det här är sista dörren som är stängd på den här våningen, försiktigt går hon fram, bredvid dörren är dörren som är på glänt, en försiktig blick in visar lägenheten som tom.
Dessförinnan har jag dock hunnit gripa något från hallen i lägenheten med den öppna dörren - en halsduk som jag tryckt in delar av i låskolven och tryckt igen dörren, på det viset kan dörren öppnas om man drar upp den med lite kraft men den har ändå gått igen såpass att den är trög att öppna.
[Jag kan ha missförstått något här men jag såg det som att det var en lägenhetsdörr som stod på glänt som jag tittade in i men gick förbi trots att jag såg att den var tom och sen ringde på dörrn med tanten som kom och öppnade. Därför tryckte alltså Nicola in en halsduk i dörrn som stod på glänt, dvs till en annan lägenhet än den med tanten som de gått in i nu. Men har jag helt förstått fel får du jättegärna reda ut det här.]

Nicola:
Jag tar tacksamt emot glaset med vatten och tömmer det på två sekunder. Sedan griper jag en macka från tantens bricka och börjar äta girigt. Jag sneglar mot den låsta dörren men säger ingenting just nu. Tänker att jag måste vila lite och jag vill inte göra mig till ovän med tanten. Ändå reser sig nackhåren oroväckande på mig. Jag tittar mot skohyllan på golvet där ett par gubbskor förstås står. Jag leder blicken uppåt och bredvid tantens kavaj hänger en grå gubbkavaj. Smörgåsen känns plötsligt torr och mödosam att tugga.

[Ursäkta om jag tog mig lite friheter här men jag inbillar mig att jag spelar spelledaren i händerna och inte tvärtom. I annat fall funkar det ju att ändra.]
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Jesper, Jimmy och Lunde

Då vet vi i alla fall vart vi står...
säger Sigurd med en lätt känsla av underlägsenhet
Nog läge att byta om till lite bättre skor och lite mer neutrala kläder kanske? Det finns arbetsskor och kläder i omklädningsrummet, det ligger i anslutning till lunchrummet.
Sigurd väntar en stund innan han säger.
Fast det vet väl du Jimmy?

Jesper kommer upp efter sitt utbrott mot kubben. Lunde står och dricker vatten vid ett handfat i verkstan, några river ut craftern och Axel står och hamrar plattjärn.

Nicola, Rutger och Lollo

Polisradion svarar:
Vi har inga resurser för att hämta folk, det är allt för riskfyllt, vi hoppas på militärunderstöd men risken för smittan gör att dem avvaktar.
Håll er inlåsta och vänta, det är allt vi kan säga.

Tjejen heter Lina Gulldén...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:

Mitt hjärta gör ett hopp och jag stirrar plötsligt mot polisradion. När inget mer hörs kommer jag på fötter och skyndar ut i köket. Jag häller upp ett glas vatten åt mig själv och dricker djupt och snabbt. Fyller ett till och häver i mig det också. När jag till slut stillat törsten ställer jag ner glaset med en smäll. När jag korsar rummet mot balkongen, är det som att jag inte ens ser övriga i lägenheten, så fördjupad är jag i tankar. Jag öppnar upp och går ut på balkongen. Jag tar några djupa andetag och funderar på hur mycket tid vi har till kvällning. Sen kikar jag över till grannbalkongerna och undrar lite snabbt hur man bäst bör gå till väga för att klättra över till dem.

Ser jag några zombies under balkongen när jag lutar mig ut och spanar?

I mitt stilla sinne blickar jag mot stan och dojon. Lina skulle känna till att vapen förvaras där. Dojon delas av flera klubbar i stan, bland annat min kendo-klubb, vilket innebär Katana. Jag drar lite på munnen vid tanken.

Sedan sticker hon nog hem... Jag kommer att tänka på att hon har flickvän, så hon kommer nog vilja söka upp henne. Sara Knutsen, en norska hon träffade när hon vandrade i trakterna kring Narvik och Lofoten. Jag skulle förstås kunna uppge Saras namn till polisen, men nej. De måste ha fel om Lina, inte en chans att hon ligger bakom det här. Så galet!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
[från ett internetcafé långt borta från snö och kyla!]

LUNDE

Lunde håller sig undan karlarna när de bråkar, inget gott kan komma av att gå emellan i en sån strid. Hon samlar ihop sig, tar ett glas vatten och svär tyst.
"Jesper är biten och de andra bråkar." tänker hon. "hur fan ska vi ta oss ur det här?"
Hon ställer glaset på diskbänken när Jesper kommer tillbaka. Hänger av sig jackan och scarfen på en stol, sätter upp håret och kavlar upp ärmarna. Är det nått hon kan är det att jobba hårt och tugnt. En lastbil lossar och lassar inte sig självt. Hon går bort till craftern och lägget en hand på Jimmys axel.
"skit i dom." viskar hon. "du räddade mitt liv därute. Nu gör vi klart det hät och så hämtar vi din tjej."
Hon tar emot en kabellinda av Sigurd och firar av ett uppmuntrande leende åt honom. Ler mot Jesper också när han närmar sig och bär iväg kabelrullen.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

Då vet vi i alla fall vart vi står...
säger Sigurd med en lätt känsla av underlägsenhet
Nog läge att byta om till lite bättre skor och lite mer neutrala kläder kanske? Det finns arbetsskor och kläder i omklädningsrummet, det ligger i anslutning till lunchrummet.
Sigurd väntar en stund innan han säger.
Fast det vet väl du Jimmy?

Jesper kommer upp efter sitt utbrott mot kubben. Lunde står och dricker vatten vid ett handfat i verkstan, några river ut craftern och Axel står och hamrar plattjärn.

Jimmy svarar inte Sigurd utan fortsätter arbeta, när Lunde kommer fram och tackar honom, så svarar han bara "Det är lugnt, du räddade väl mig också?". Han slänger ut den sista högen armeringsjärn och går mot omkläddningsrummet och börjar byta om. Anders kommer efter och börjar också byta om. Jimmy dricker lite vatten ur handfatet. "Tjejen" tänker han, och sen tittar han på Anders, då slår det honom vem han måste vara...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Rutger tar det lugnt, verkar ändå inte finnas så mycket de kan göra nu utan säkerställer att de är på ett hyfsat säkert ställe och kollar lite hur det är med alla i gruppen. Bekantar sig lite med Berit bara för att få igång lite "small-talk" så att efter allt detta galna upptåg folk kanske kan få lugna ner sig lite granna.

Efter ett tag slår han upp Lina Gulldén och försöker se vem hon är. Gulldén känns inte så vanligt men kollar de vanligaste sätten för att få ner vem det är, hitta.se, kollar om det finns någon forskare med det namnet och om det kan relateras till någon facebook eller liknande för att försöka få en bild.
Sedan lånar han ut datorn ifall någon vill försöka skicka mail eller liknande om de känner några utanför Bergfors då vi nu vet att detta verkar vara en lokal händelse. Dock privata saker först säger han med ironiskt leende och tittar på Lollo som verkar vara intresserad av att sälja en story då han höll på att filma en del tidigare.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Eftersom Berit frågade berättar jag att jag är programledare för Gnuttjakten varpå hon glatt ropar "Vrid ringarna till Max så de bildar ordet flax!" och skrattar gott, men lite återhållet då jag och flera andra oroligt höjer pekfingrar och sjuschar. Berits kommentar för åter mina tankar till krucifixet. Jag kan inte för mitt liv komma på att jag tog på det imorse. En rysning går genom kroppen på mig när jag sätter det i relation till vad som hänt i Bergfors idag. "Berit, har du en bibel hemma?"
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Nicola, Lollo och Berit

Nicola blickar ut ifrån balkongen, parkeringen ligger här bakom huset, det är ungefär ett tjugotal parkeringsplatser men endast fyra bilar står här, en av bilarna har en zombie i sig som inte verkar förstår hur man tar sig ur bilen. Ytterligare tre zombies står utspridda var för sig på parkeringen, en bit bort ligger en lekplats där ytterligare två står.
Balkongerna ligger ganska nära och det borde inte vara allt för krångligt att ta sig över till dem, med lite hjälp kan det nog gå att ta sig uppåt också om man behöver det.
Det är några meter ner och asfalt nedanför, med lite skicklighet kan man nog klara att droppa ner härifrån utan skador men helt säkert är det inte.

Berit svarar Lollo:
En bibel har vi självklart, flera stycken. Hon plockar ner en bibel ifrån bokhyllan och ger den till Lollo.
Du kan behålla den här du, vi kan alla behöva Guds hjälp en tid som denna.

Rutger googlar efter Lina Gulldén och hittar lite grann. Det mesta som kommer fram är om Linas thaiboxningsmatcher där hon verkar ha fått flera vinster, att hon är tränare i en thaiboxningsklubb inne i stan kommer också fram. Bildsökning visar en atletisk kvinna med mörkt hår, många bilder är ifrån matcher där hon har så kalla cornrows antagligen för att undvika att få hår i ögonen.
Hennes Facebook konto kommer också fram men den är dock stängd för alla som inte är hennes vänner.

Hanna reser sig och går mot toaletten, Berit stoppar henne.
Du får ursäkta men min man är därinne och han mår inte så bra just nu, du kanske kan kissa i diskhon säger hon förvånansvärt seriöst


Lunde, Jesper och Jimmy


Sigurd säger till Lunde samtidigt som de gemensamt lastar av en stor kompressor.
Det är ju du som ska köra den här, har du några idéer om hur vi kan göra den mer stötsäker? Vi kanske kan sätta på en stor plog längs fram, eller blir den för fram tung då?
Det känns ju som vi kan krocka i en del...


Jimmy och Anders börjar byta om, samtal hörs ifrån en av toaletterna, Anders går djärvt fram och lägger örat mot dörren strax därefter vinkar han mot Jimmy som också kommer och lyssnar.
Rösten på andra sidan tillhör Jonas och det verkar som om han pratar i telefon:
Jag har två brottslingar här, och ingen av dem är drabbade hur fan förklarar du det?!

Jag skiter i vad du säger, det här var inte vad vi kom överens om, vi måste stoppa det här nu!

Vänta, tyst, vänta


Plötsligt trycks dörren upp och Jonas står i öppningen med en telefon i handen.
Han ser arg ut och blicken byts mellan Jimmy och Anders
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Anchorman said:
Lunde, Jesper och Jimmy


Sigurd säger till Lunde samtidigt som de gemensamt lastar av en stor kompressor.
Det är ju du som ska köra den här, har du några idéer om hur vi kan göra den mer stötsäker? Vi kanske kan sätta på en stor plog längs fram, eller blir den för fram tung då?
Det känns ju som vi kan krocka i en del...


Jimmy och Anders börjar byta om, samtal hörs ifrån en av toaletterna, Anders går djärvt fram och lägger örat mot dörren strax därefter vinkar han mot Jimmy som också kommer och lyssnar.
Rösten på andra sidan tillhör Jonas och det verkar som om han pratar i telefon:
Jag har två brottslingar här, och ingen av dem är drabbade hur fan förklarar du det?!

Jag skiter i vad du säger, det här var inte vad vi kom överens om, vi måste stoppa det här nu!

Vänta, tyst, vänta


Plötsligt trycks dörren upp och Jonas står i öppningen med en telefon i handen.
Han ser arg ut och blicken byts mellan Jimmy och Anders

Jimmy stirrar djupt in i Jonas ögon och säger "Vem fan snackade du med...?" orden nästan trycks ut genom munnen på honom, vilket får det att nästan låta viskande. Den ena handen har han i fickan medans den andra hänger löst vid hans sida.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Nicola, Lollo och Berit

Nicola blickar ut ifrån balkongen, parkeringen ligger här bakom huset, det är ungefär ett tjugotal parkeringsplatser men endast fyra bilar står här, en av bilarna har en zombie i sig som inte verkar förstår hur man tar sig ur bilen. Ytterligare tre zombies står utspridda var för sig på parkeringen, en bit bort ligger en lekplats där ytterligare två står.
Balkongerna ligger ganska nära och det borde inte vara allt för krångligt att ta sig över till dem, med lite hjälp kan det nog gå att ta sig uppåt också om man behöver det.
Det är några meter ner och asfalt nedanför, med lite skicklighet kan man nog klara att droppa ner härifrån utan skador men helt säkert är det inte.

Berit svarar Lollo:
En bibel har vi självklart, flera stycken. Hon plockar ner en bibel ifrån bokhyllan och ger den till Lollo.
Du kan behålla den här du, vi kan alla behöva Guds hjälp en tid som denna.

Rutger googlar efter Lina Gulldén och hittar lite grann. Det mesta som kommer fram är om Linas thaiboxningsmatcher där hon verkar ha fått flera vinster, att hon är tränare i en thaiboxningsklubb inne i stan kommer också fram. Bildsökning visar en atletisk kvinna med mörkt hår, många bilder är ifrån matcher där hon har så kalla cornrows antagligen för att undvika att få hår i ögonen.
Hennes Facebook konto kommer också fram men den är dock stängd för alla som inte är hennes vänner.

Hanna reser sig och går mot toaletten, Berit stoppar henne.
Du får ursäkta men min man är därinne och han mår inte så bra just nu, du kanske kan kissa i diskhon säger hon förvånansvärtseriöst

This makes no sence tänker rutger för sig själv. Han stänger ner det han hittade och säger att datorn är fri att surfa på om någon vill. Sedan går han ut till Nicola på balkongen. Han står så att han ser ut att speja runt och kolla läget men pratar sedan lite tyst till Nicola.
"En liten fråga bara men du verkar ju vara lite fighter eller hur? Du råkar inte känna denna Lina? Jag tänker att vi måste snacka med henne för det jag får reda på om henne skriker inte galen vetenskapskvinna utan en vanlig atletisk person. Hon kanske vet något men jag tror inte hon verkar vara den som ligger bakom allt. Jag vet inte, jag tänkte bara om du rör dig i samma kretsar kanske du vet något. Försöker bara få rätsida på all den här skiten."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Jag hoppar till lite när dörren öppnas bakom mig, tittar över axeln och makar mig lite så att Rutger kan ställa sig bredvid mig där jag vilar mina armbågar på balkongräcket. När han börjar prata om Lina vänder jag blicken mot stan, vill undvika att se honom i ögonen för jag ljuger inte så jävla bra. Tankarna rusar, men så suckar jag lite bara. "Jo, jag känner henne. Hon är instruktör. Har tränat mycket med henne." Jag sneglar mot Rutger för att kolla hur han reagerar på informationen, sen fortsätter jag med plötslig skärpa i rösten. "Hon kan inte ha gjort det-.. Här." Ett ögonblicks tvekan på hur jag ska omnämna det, sedan slår jag bara ut med armarna mot parkeringen. Jag tystnar dock ganska snabbt igen, vill inte väcka nån uppmärksamhet från zombiesarna. "Jag har en idé om vart hon kan tagit vägen..."
 
Top