Nekromanti Speltimmen v5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Re: Hearthstone

Brynolf said:
Jag har fastnat i Hearthstone-träsket den senaste månaden. Har inte betalat en spänn och det är ändå skitkul.
Ja. Jag håller inte alls med OBD:s kritik mot att Hearthstone skulle vara tungt "pay-to-win"-belastat. Med tanke på hur lätt man får kort genom att bara spela (utföra quests och levla) och med tanke på att man matchas mot likvärdiga motståndare tycker jag att det här med att betala verkligen känns som ett helt fritt val snarare än ett måste.

(Men visst, vill man bli bäst så behöver man antagligen pröjsa. Men det är lite som att man måste avsäga sig arbete, vänner och allt för att bli bäst i något helt skillbaserat spel (som Starcraft t.ex.)).

Det ska dock sägas att Hearthstone är ett rätt simpelt spel. Med tanke på att det är ett renodlat "spela mot folk online"-spel är det löjligt casual. Vilket förstås, tillsammans med de snabba belöningarna, gör det löjligt beroendeframkallande.

Men, Lukas et al, kan man verkligen spela mot varandra? Om man addar någon, kan man utmana denne? Det hade jag ingen aning om i så fall.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hearthstone

Brynolf said:
Jag har fastnat i Hearthstone-träsket den senaste månaden. Har inte betalat en spänn och det är ändå skitkul.
Jo, det är rätt beroendeframkallande.

Jag misstänker att man kan komma undan de ekonomiska begränsningarna om man är bättre än mig på arenan. (Har vunnit 2/5 två gånger och fick 1 booster + 40 guld första gången och 1 booster och nåt bra rare andra gången).

Nån anmärkte på mitt påstående om pay-to-win, så jag kan väl revidera det lite. Man möter lagom motstånd, vilket kan vara normala spelare eller usla spelare med dyra kort. Problemet är väl snarare att man inte kan bygga så mkt på lekarna som jag skulle önska. Nåt enstaka rare här och där är ju gör ju inte så mkt för lekbyggandet egentligen.

Men det kanske bara är jag som är kass på spelet också.
 
Top