Nekromanti Spelpaketen till Salu?

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Det jag undrar rätta mig om jag har fel men har för mig att jag läste någonstans att ni (helmgast) skulle göra spelpaketen tillgängliga för försäljning för dem som inte var med och crowdfundade Eon
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Hejsan,
Spelpaketet (och den tryckta varianten) var crowdfunder-unika och kommer alltså inte att vara tillgänliga för försäljning. Förhoppningsvis har vi helmgastare råkat påstå det någonstans alternativt att det skulle röra sig om ett missförstånd.
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Ah då förstår jag tack för svaret, jag antar att spelpaketet innehöll bara saker som gjorde det lite mer speciellt och förhoppningsvis inget som anses vara viktigt för själva upplevelsen med regelboken eller själva världen i sig
 

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Gäller detta även eon tärningarna?
Dom var riktigt snygga och jag gillar att ha uniforma tärningar så skulle gärna samla på mig fler.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Nu är jag kanske lite trög, men har Spelpaketen skickats ut, ens i pdf-form? På några låter det som att de kommit, men fanns inte i mitt paket (jag CFade även för Spelpaket).

Fick tärningar, stridskort och styggelse, men ingen Äventyrarens handbok.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Phelan;n53965 said:
Nu är jag kanske lite trög, men har Spelpaketen skickats ut, ens i pdf-form? På några låter det som att de kommit, men fanns inte i mitt paket (jag CFade även för Spelpaket).

Fick tärningar, stridskort och styggelse, men ingen Äventyrarens handbok.
Vi har gjort det lite svårt för oss genom att använda otydliga namn. Äventyrarens handbok ska ha skickats ut - om du inte fick med ett exemplar av denna tillsammans med tärningar, stridskort etc, skicka ett mail till info[snabel-a]helmgast.se.

Det som kommer framöver är pdf:erna till spelpaketet. Efter det kommer den tryckta spelpaketboken.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Kaigon;n53976 said:
Vi har gjort det lite svårt för oss genom att använda otydliga namn. Äventyrarens handbok ska ha skickats ut - om du inte fick med ett exemplar av denna tillsammans med tärningar, stridskort etc, skicka ett mail till info[snabel-a]helmgast.se.

Det som kommer framöver är pdf:erna till spelpaketet. Efter det kommer den tryckta spelpaketboken.
Ok, done, tackar!
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Invinciblebug;n53959 said:
Gäller detta även eon tärningarna?
Dom var riktigt snygga och jag gillar att ha uniforma tärningar så skulle gärna samla på mig fler.
Vi ska göra vårt bästa för att kunna göra det möjligt att köpa fler eon-tärningar. Om inte annat på GothCon eller andra konvent där vi helmgastare hänger.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Minimoni;n54032 said:
När kommer spelpaketet på pdf skickas ut?
Det kommer läggas upp lite i taget om jag hr förstått rätt. Det är mycket att skriva för de stackars halmgastarna. ;)

När allt material som ska vara med i spelpaketsboken är klart så kommer boken att tryckas.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
pingas;n54052 said:
Det kommer läggas upp lite i taget om jag hr förstått rätt. Det är mycket att skriva för de stackars halmgastarna. ;)

När allt material som ska vara med i spelpaketsboken är klart så kommer boken att tryckas.
Det stämmer. De mäktiga artiklarna Nermada, Cermira, Underjorden och Mitheraskogen är först ut, och dem borde ni kunna plocka från Helmgasts ordersida redan nu.
 

Sauna

Veteran
Joined
21 Jan 2015
Messages
2
Kommer de pdf-moduler som ingick i Spelpaketet och Spelpaket-boken att bli tillgängliga för oss som missade crowdfundingen? Exempelvis de båda landsmodulerna känns som något varje EONspelare bör kunna köpa i sinnom tids snarare än att endast vara unnat ett fåtal.

Själv har jag spelat EON sedan 2002 och har köpt alla moduler som kommit sedan dess men missade helt crowdfoundingen, inget stod om den på neogames hemsida som uppdaterades först då EON IV kom ut. Jag såg att en crowdfounding ägt rum först i dag då jag fick min EON IV bok.

Nu är jag orolig att jag helt missar flera spännande moduler!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
I sinom tid och i någon form kommer materialet att finns tillgängligt, tex som delar i andra böcker.
 

Sauna

Veteran
Joined
21 Jan 2015
Messages
2
Härligt att höra, tackar. Då återstår bara att gräva ner sig i den nya regelboken :)
 
Top