Framsynt bakåtsträvare
Kyrkkulle
- Joined
- 31 Aug 2015
- Messages
- 80
Rollpersonerna är agenter som jobbar åt en hemlig organisation. Hur kan man använda organisationen i spel för att ge spelarna fördelar och nackdelar under ett äventyr?
Jag vill helst ha spelregler som ger rollpersonerna bonus/avdrag men hur kan jag motivera att rollpersonerna får bonus/avdrag i äventyren på grund av organisationens utvecklingsnivå?
Varför ska organisationens ekonomi påverka rollpersonerna under äventyren? Varför ska organisationens teknologi påverka rollpersonerna under äventyren? Hur ska jag göra för att skapa en trovärdig koppling mellan organisationens utvecklingsnivåer och rollpersonernas färdigheter under äventyren?
Jag har InSpectres system med en franschise i bakhuvudet. Har ni några kloka idéer på hur det här skulle kunna se ut i spel?
Jag vill helst ha spelregler som ger rollpersonerna bonus/avdrag men hur kan jag motivera att rollpersonerna får bonus/avdrag i äventyren på grund av organisationens utvecklingsnivå?
Varför ska organisationens ekonomi påverka rollpersonerna under äventyren? Varför ska organisationens teknologi påverka rollpersonerna under äventyren? Hur ska jag göra för att skapa en trovärdig koppling mellan organisationens utvecklingsnivåer och rollpersonernas färdigheter under äventyren?
Jag har InSpectres system med en franschise i bakhuvudet. Har ni några kloka idéer på hur det här skulle kunna se ut i spel?