Nekromanti Spelledartips till en skräcknybörjare?

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Trum-trum?

Nu börjar väl den här tråden dra åt helvete men...

Aphex Twin producerar inte särskilt "sund" musik vilket gör det trevligt att bygga underbara absurda miljöer kring rollpersonerna. En av mina favoritscener från konventscenarion i Kult (det om AIDS som jag nämnt ovan) utspelade sig ombord på en lyxjakt i metropolis dör AIDS-sjuka libertiner kopulerade hej vilt och sköt droger. Med lite mer Burroughs-influenser, läsning av Houellebcq och lite Aphex Twin på stereon skulle detta helvete kunna bli riktigt riktigt mysigt.
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Re: I'm a doctor of journalism!

Jag skulle nog också sätta doktorer inom situationstecken. Säga vad man vill om Thompson men det är inte alltid han framstår som seriös :gremgrin: Därmed inte sagt att jag ogillar honom.

"No! We can't stop here.. This is bat country!"
Okey. Sorry. Kunde bara inte låta bli...
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: I'm a doctor of journalism!

Dr. Hunter S. Thompson ÄR doktor i journalistik. Berkley tror jag, inte säker. Huruvida advokaten är doktor är jag lite mer osäker på (jag utesluter det inte), men han var faktiskt advokat på riktigt.
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Re: I'm a doctor of journalism!

Jag vet. Det enda jag gjorde var att ifrågasätta hur seriös han var, vilket iofs inte gör honom till mindre doktor för det.. Nåväl. Jag tror att även advokaten var doktor, i boken (Fear and Loathing in Las Vegas: a savage journey to the Heart of the America dream, vilken är den enda jag äger.) står det ganska tydligt, om jag inte minns fel.
Kanske dags att lägga ner tråden snart? :gremwink:
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: I'm a doctor of journalism!

Vi kan lägga ner det hela efter att vi kommit fram till att jag åtminstone inser att flera av Thompsons reportage är värda att ta på allvar. "Hell's Angels" tillhör väl något av det bästa som skrivits i ämnet t.ex.? Gonzojournalistiken har sina sidor, men om man jämför med TV3 Direkt och Aftonbladet...
 
Top