Nekromanti Spelledarskärm 24 mars

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Det får du tåla.

Jag tänker inte kommentera någons bilder. Men när du blir publicerad i kommersiella produkter så får du helt enkelt acceptera att vissa personer kommer att kritisera (mer eller mindre begåvat) ditt arbete. Det gagnar ingen (allra minst dig själv) att skriva sura saker tillbaka.

Live with it.

/Kalil
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
rekommenderat utpris är 99 kr

Vi kommer eventuellt att ta emot förhandsbeställning av spelledarskärmen på Legend Spelbutik: <A HREF="http://www.hobbyspel.com/butik" target="_new">http://www.hobbyspel.com/butik</A>. Då gissar jag att vi tar 95 kr + 55 kr i porto och postförskottsavgift, med reservation för ändringar. Finns det intresse för att förhandsbeställa spelledarskärmen?

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Instämmer fullt

ville bara säga att Peter Bergtings teckning på "Lärd" i Grundboken rullar så jävla fett, den e så as coolt snygg.

Det är den verkligen, men den klår ändå inte halvlängdsmannen!

Tänkte bara säga att munken (SOM JAG HAR ORGINALET PÅ!*skryt*)tar både halvlängdsmannen, den lärde och deras mammor! Och hör sen=)

OBS ta inget i detta inlägg för seriöst


"Mångsidig som en plattfisk"
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Instämmer fullt

Wow, du har bytt alias! Har du ramat in den än då?

/Peter
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Instämmer fullt

Ramat in? Jag har byggt ett jävla altare runt den! Jag sitter och tittar på den med tårfyllda ögon och då och då tar mina föräldrar mig till hjärn-skrynklare för något dom kallar "fanatisk-person-dyrkan".
Fin fylle bild förresten!

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,498
Location
Stockholm
Varför då?

Den kritik som framförs anser jag att bör ligga på en sådan nivå att man skulle kunna framföra den personligen till tecknaren om man träffas ansikte mot ansikte.

Ofta är detta inte fallet, som jag misstänker att fallet är med kommentaren "Tror jag hittade 2-3 snygga bilder i D&D6".

Varför ska man tåla att nån säger så om ens arbete, bara för att man råkar vara proffesionell?

Jag tycker att man kan kräva ett visst mått av artighet, även på Internet.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Mera godis!

Jag kan bara svara för mig själv men jag tror att många håller med.
Jag vill förhandsbeställa!! Priset var ju inte farligt alls. Dessutom så vet man att man får det direkt när det kommer ut om man förhandsbeställer. Så det tycker jag absolut att ni ska satsa på.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Han syftade nog på Nerosfeuroths inlägg... n/t

Japp så var det =).

Bergting
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Varför då?

Men det är trots allt inte omöjligt att någon endast finner "2-3 bilder i DoD6" som man tycker är snygga. Om detta nu var min personliga uppfattning så är det ju ingenting som hindrar mig från att säga den, på internet eller "i ansiktet på tecknaren".

Sedan går det givetvis att formulera sig på bra och dåliga sätt, tyvärr tenderar många dåliga metoder cirkulera på internet, vilket är synd.

Men faktum kvarstår, publicerar man någonting offentligt så kan man räkna med att man inte enbart kommer få ryggdunkar för det. Det är helt enkelt omöjligt att få alla nöjda med det man gör. Visst, "orättvis" kritik kan vara tung att svälja, men sådant får man räkna med. Vi inom redaktionen för Codex hemsida får då och då in mail som tycker sidan är "skitdålig". Ingen kul läsning, men man får leva med det.

Givetvis bör alla sträva efter en viss mängd artighet, men om man faktiskt tycker någonting är dåligt så skall man få säga det utan att man får stora pekpinnen på sig. Detta förutsätter att man håller sig på en god ton, "bilderna är fula och du är sämst" är ju ett väldigt dåligt sätt att ge kritik, "jag föredrar tecknare X skuggtecknande (kan inget om tecknande själv, har för mig att den termen finns...) framför tecknare Y, därför att..." är ett bättre sätt.

Alltså, ska det kritiseras, gör det med en "god stil".

/Azagthoth
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Ok.. det var dåligt formulerat.

OK det var inget direkt angrepp mot Någon speciell teknare, men jag gillar Ackegård som han tydligen heter. Jag menar.. jag har ingen koll på vem som gör vad, jag gillar bara bilder jag ser och bedömmer bild efter bild. Det kanske är fel och så, men så gör jag.

Bilder ajg gillar i DoD6;
Flickan med fågeln, sid 37
Introbilderna till kapitlen är väl rätt OK antar jag.
Draken på sida 160
Sedan inte så mycket mer...
Inte bilder jag gillar direkt, inge illa menat till någon, bara min åsikt.
/Umi Ryozaki
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Jag?

Japp så var det =).

Det var ju trevligt. Jag hoppas att du inte tror att jag smörar bara för att du är här på forumet, jag menar vad jag skriver. Jag tycker mycket om bilden till spelledarskärmen, den är en stämningsfull uppföljare till regelboken, men fokuserad på mystiken istället. Jag väntar ivrigt på skrivbordsbakgrunden. De som ogillar högkontrasten i dina svart-vita bilder (det är precis det jag tycker om!) råder jag att ta en titt på ankan på din hemsida. Fast den finns inte kvar kom jag på, bilden tycks ha ramlat bort från din server. Om du inte har märkt det innan så vet du det nu:)

Keep up the good work!

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Re: Jag?

Just ja.. framsidan är snygg, det säger jag då inte emot.. även om jag saknar Alver...

(Jag är Alv kåt, jag vet)
/Umi Ryozaki
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Spelledarskärmen ser helt underbar ut. Den tillintetgör mig.
Kommer den att vara tre- eller fyrdelad? Kommer det att finnas tabeller på framsida!? *hatar tabeller på framsidan.*
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Ok.. det var dåligt formulerat.

Det kanske är fel och så, men så gör jag.

Jag tycker inte att det är fel. Det är inte särskilt sannolikt att en och samma person tycker om ALLA bilder som en tecknare har gjort. Det är väl snarare så att olika bilder ska tilltala en oavsett signatur. Men om man har hittat en favorit så blir det nog svårare att var kritisk eftersom tecknaren i fråga har gjort massvis med bilder man gillar.

Även jag gillar bilden med flickan och kråkan. Och bilden på sidan 82, en magiker som ger mig nekromantikervibbar. Och på sidan 103 (det är något speciellt med spetsiga öron). Draken är faktiskt en bild som jag tror gör sig bättre i färg. För en tid sedan kunde man på Bergtings hemsida läsa att den skulle bli skrivbordsbakgrund. Jag hoppas att det fortfarande är tänkt så.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Jag?

(Jag är Alv kåt, jag vet)

Kåt låter lite färgstarkt, men det är utan tvekan min favoritras:)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
Re: Varför då?

Tycker att samtliga tecknare som har gett upphov till en trevligare stämmning under våra spelkvällar borde ha en klapp på ryggen :gremsmile: eller åtminstone påökt :gremsmile: så det blir lite fler fyllebilder ;)
De spel som omtalas här har enligt mig en ricktigt vas biton vad det gäller konst... (anser de flesta ha rätt stämning) Själv tenderar jag att jämföra saker med Boris Valejo(då jag råkar ha en lite välnött 'bilderbok' från denne) samt att jag inte har fått ta del av de omdiskuterade bilderna för DoD6 kanske jag borde svamla någon annan stans (finns det någon sajt med materialet?)
Men hursomhelst, fler bilder kunde behöva färg. Och då i stil med den helt utomordentligt gjorda framsidan på spel ledar skärmen. MERA SÅNT till folket :)

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 
Top