Nekromanti Spelledarskärm 24 mars

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Nu har vi fått både datum och bild på SL-skärmen! Head on to RiotMinds hemsida och ta en titt på den. www.riotminds.com Nerosuferoth ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
MMMmmmmmmm...

Hoppas den kommer att se ut så där...

JAG ÄÄLLSSKKAARR, när alla böcker och moduler och allt vad de heter till samma spel har samma utseende. Precis som SL-skärmen och grundboken. Det är så fucking jävla snyggt.

ps. ville bara säga att Peter Bergtings teckning på "Lärd" i Grundboken rullar så jävla fett, den e så as coolt snygg. ds.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Ser fint ut. Ett måste att att införskaffa när den kommer.

"Soylent Green is people!"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Instämmer fullt

JAG ÄÄLLSSKKAARR, när alla böcker och moduler och allt vad de heter till samma spel har samma utseende.

Jag också. Ska bli kul att se vad som händer med Jorges Bestiarium. Den preliminära bilden har ingen DoD-logo, så någon ändring är väl att räkna med.

ville bara säga att Peter Bergtings teckning på "Lärd" i Grundboken rullar så jävla fett, den e så as coolt snygg.

Det är den verkligen, men den klår ändå inte halvlängdsmannen!

Undrar förresten om det var medvetet att välja den 24 som releasedatum. Alla nya DoD-produkter är ju som en extra julafton:)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Så ska den INTE se ut! ...

Den ska se ut som den bild jag bifogar (99 kB).

/Dante
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Re: Instämmer fullt

Men mina herrar den av bergting tyngsta måste nästan vara
yrkena Krigare och Munk...

Jag hoppas att riotminds lyckas behålla Bergting genom de flesta av sina produkter...Hans illustrationer dominerar
Speciellt hans mörka.... skuggade bilder..

- The crest of the black lion -
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Så ska den INTE se ut! ...

Är det inte samma bild bara olika storlek?

"Soylent Green is people!"
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Instämmer fullt

Munk?, antar att du menar den grymme prästen. Han måste vara Gerbanis, eller?

"Soylent Green is people!"
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Re: Instämmer fullt

Precis..
Han ser ut som en gerbainpräst...kätterska varelse...
Må Gave ha förbarmande över hans själ.
( spelar en av nidendomens präster som just blivit
gått upp en nivå och blivit helig krigare av Siros Stjärnor,Pilgrimsorden )

- The crest of the black lion -
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Ehh... va?

Det ÄR samma bild, väl. Färgstyrkan är annorlunda, men det ser ut att var allt. När du skrev att den abslut INTE ser ut som på hemsidan blev jag lite kallsvettig. Tänk om de har hittat på något helkonstigt nu. Den ser jättebra ut.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Instämmer fullt

Och du ska tala om kättare, i vilseledda. Vi får se vem som står under gudarnas förbarmande när den yttersta prövningen står. Be för att Storme inte ska bestraffa din själ här och nu.

(Jag är en präst hängiven Gerbanis, om det inte framgår. När jag har avslutat min träning i Järnhandsorden så kommer jag för att ta dig...)

Ismaril

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Instämmer delvis

Men snälla nån... Teckningarna I D&D6 är ju ingenting jämfört med alverna i Monster bok 2 i Monsterboxen.
Tyckar att de flesta bilder i de senare upplagorna har bara blivit sämre och sämre. Tror jag hittade 2-3 snygga bilder i D&D6. Jag menar.. det är nästa bara svart och vit, vart tog nyanserna vägen? Och vill ni ha ett mästerverk så kålla på sista sidan av Drakboken '91. Vattnet och det blöta håret på den bilden är så vacker tecknat att det är sanslöst. Tillbaka med de gamla teckanrna till de nya böckerna säger jag bara.

/Umi Ryozaki
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Instämmer delvis

Att bilderna blir sämre och sämre håller jag inte med om. Peter Bergting är de svart-vita tuschteckningarnas mästare, och hans alster i DoD6 håller hög klass. Bilden i Drakar som du nämner kan väl inte vara någon annan än den med en badande alv, och då är det en utav mina favoriter också. Bilderna från Monsterbok II kommer jag inte ihåg hur de ser ut, det var ungefär tre år sedan jag öppnade ett DoD 4 tillbehör senast:-/ Är det Håkan Ackegård som gjort dom också? Om du inte har något emot det så berätta gärna vilka 2-3 bilder du gillar. Jag blev lite nyfiken nu...

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Men...

Först får du stryk, sen dör du, och sedan händer inget mer. En annan lever ju vidare i någon helig form:)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 
Top