Konvent Spelkongress 25 - 18/10 Gamla Riksarkivet

Bokat in mig här också! Återförenas Hyrsvärden inför SM-i-DoD-guldrushen i år igen @Simsalabim @Professor T ? Satte 16-18 för det passet (misstänker låg aktivitet på paneler då).

Bra med ca 30 min mellan spelpassen denna gång. Då hinner man avrunda passet, hitta nästa spelgäng, fylla på energinivåer, kanske till och med sticka in näsan i ngt panelrum.

Biljett fixad!

Bokat in 16-18 för DoD-SM och håller tummarna panelgudarna är med mig. Förra året blev det ju totalknas och omplanering för undertecknad när schemat släpptes.

Nu är även paneltiderna ute sedan en tid.
Tycker det vore en bra idé om dessa kunde spelas in och finnas tillgängliga för kongressbesökare efteråt.

PANELSAMTAL​

10.30: Framtiden för Symbaroum – vad kommer efter Krönikan om Törnetronen?
Mattias Johnsson Haake

11.00: Trilogin av ungdomsromaner i Drakar och Demoners värld avrundas med boken Slutet – möt författaren
E.P. Uggla

11.30: Svavelvinter är tillbaka – klassiskt äventyr till Drakar och Demoner gör comeback
Erik Granström, Svante Landgraf, Tomas Härenstam

12.00: Att uppträda med hjälp av rollspel – komikern och skådespelaren Anders Jansson berättar
Ellinor DiLorenzo, Anders Jansson

13.00: Coriolis The Great Dark – klassiskt svenskt science fiction-rollspel i ny skrud
Kosta Kostulas, Nils Karlén

13.30: Mina mardrömmars stad – premiär för ny kampanjbok om Stockholm till Nordiska väsen-rollspelet
Kiku Pukk Härenstam, Anton Vitus

14.00: Fria Ligan gör superhjältespel – Invincible Superhero Roleplaying
Tomas Härenstam

14.30: Designing games in Middle-earth – möt skaparen av The One Ring and War of the Rings
Francesco Nepitello

15.00: Nyheter & frågestund med Fria Ligan
Tomas Härenstam, Mattias Johnsson Haake, Nils Karlén, Kosta Kostulas

16.00: Hemlig punkt

16.30: Tredjepartsmaterial till Drakar och Demoner– hur gör man?

Tomas Härenstam, Andreas Lundström, Daniel Lehto

17.00: Johan Egerkrans – prisbelönt illustratör och skaparen av konstboken Nordiska väsen
Johan Egerkrans

17.30: The Effekt: Podcasting about Free League games and publishing using the Year Zero Engine license
Matthew Tyler-Jones, Dave Semark

18.30: Prisutdelning för SM i Drakar och Demoner

Back