Nekromanti Spelarklanterier

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jaha. Nu har jag sett allt som finns att se.
Mina spelare sitter runt bordet och smuttar på sin amerikanska slisksockerdricka medan jag på den gråa sidan av skärmen klunkar i mig mitt Formosa Oolong te och väntar på deras definitiva plan.
De har bestämt sig för att kidnappa dottern till en person de tror är skum och utöva lite utpressning gentmot den stackars patriciern (gubben är inte elak alls, men jag brukar aldrig låta småsaker som mina förutfattade meningar förstöra spelarnas idéer eller nöjen).
Allt går ganska bra, de snor en bil, byter registreringsplåtar på den, målar om den och skitar sedan ner den lite granna. Jag är imponerad, tidigare har de tagit sina egna bilar till brottsplatserna.
Efter att ha slagit sina kloka huvuden ihop kommer de på att förklädnader vore i sin ordning. Nu börjar skräcken.
Av någon anledning får de för sig att hyra förklädnaderna. "Vore ju dumt om polisen hittade mina pjuck i min garderob och det var samma fotspår som vid brottsplatsen ju," säger en av dem och deklarerar högt och tydligt att han går till en maskeradfirma och hyr en förklädnad.

Jag tittar upp över skärmen, blinkar lite förvånat och säger: "Va?"
Spelaren tittar på mig som om jag vore från Mars. "Ja, på en maskerad känner man juinte igen folk. Och det är ju det jag vill."
"Men det är ju inte riktigt så att de är diskreta, va?" försöker jag förgäves.

Allt till ingen nytta. Klockan åtta på morgonen hoppar en Rabbi, en Kardinal och en Astronaut ut ur en skitig Ford och kidnappar en skrikande kvinna utanför ett köpcentrum.

Vad faan ska man göra? /images/icons/hairy.gif


Storuggla, saknade cowboyen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Vad faan ska man göra?

Skratta tills man svimmar skulle jag tro.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Skratta eller gråta, det är frågan (NT)

Nicht Text! Keine worten auf deisen... ... hauptbahnhof! Bayern-München! Bundestag!
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Det är helt klart så att man blir lite skraj här. Slog det aldrig dom att polisen kan kolla vilka firmor som har Astronaut, Kardinal och Rabbi ytstyrslar? Dessutom borde det ju ha slagit dom att deras ansikten är synliga om dom väljer sådan kostymer. Vet inte om jag tycker att deras plan är något bra........
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Från början verkade den ganska hyffsad.

Får man fråga ifall det är några från forumet??
I vilket fall, mobba dem inte föööör allvarligt...
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Spelare =idioter (sant ibland)

Alla SL har väl haft spelare som gör den där riktigt korkade handlingen.

En av mina spelare, Marcus heter stackaren, dör oftast av alla. Han blir också argast och skyller allt på SL, dvs mig. Jag och övriga spelare tycker dock att han får skylla sig själv. Tex: Markus dvärg hade blivit upplyft av en odöd jättefågel. När han var på 10 m höjd försökte han bara komma loss. Han lyckades inte så när han var på 100 m höjd bytte han teknik: "Jag slår fågeln med min stridshammare" Vi tappade alla hakan och flera sa : "VA?" Men han stod på sig trots allt och hackade sönder den odöda fågeln och likt Ikaros föll han mot sin död. Marcus har också ensam stormat fram mot en armé skelett som var på väg förbi gruppen som hade gömt sig. Halvvägs fram märker han att de andra också springer, men åt andra hållet. De hade insett att 5 mot 1000 är alltid dåliga odds. Marcus RP åter R.I.P.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Näe, vad jag vet så håller de inte till här. Kanske som ohemula lurkare, men inte aktivt. En av dem har skägg också! *blänger menande på Walium*


Storuggla, rekommenderar detta
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Spelare =idioter (sant ibland)

Du, han verkar ju inte så klyftig... har han släkt i Söderort?


Storuggla, boogie-woogie
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
YMCA!!!

Det är väl bara att le, sätta på YMCA på stereon och köra en skithäftig biljakt inklusive dussintals krockande amerikanska polisbilar!

:)

/Bjorn
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Underbart

Vilka underbara spelare... Och vilken underbart urballad idé... Och vilka underbara vittnesrapporter polisen kommer att få in..

"Jo det var asså, en austronat som slängde sig ut från förarsidan, sedan kom det en Rabbi som såg mustig och mystisk ut, sist men inte minst en påve eller en kardinal"...

Och vilka konspirationsteorier: Nasa är allierat med vatikanstaten och den Judeiska folkfronten och försöker pressa ut pengar ur skumma typer....
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Underbart

Vilka underbara spelare... Och vilken underbart urballad idé... Och vilka underbara vittnesrapporter polisen kommer att få in..

"Jo det var asså, en austronat som slängde sig ut från förarsidan, sedan kom det en Rabbi som såg mustig och mystisk ut, sist men inte minst en påve eller en kardinal"...

Och vilka konspirationsteorier: Nasa är allierat med vatikanstaten och den Judeiska folkfronten och försöker pressa ut pengar ur skumma typer....

Underbart
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Jasså det är SÅÅ...

Jasså, det är SÅÅ som vitsarna kommer till. En Rabbin, en Kardinal och en Astronaut går in på en pub...

Allt det här låter i alla fall bättre än vissa av MINA idéer! /images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
". En av dem har skägg också! *blänger menande på Walium*"

....och du är avundsjuk på hans framgång med det motsatta könet? Vad kan jag säga? Det är bara att börja odla eller vill du kanske stanna kvar i förtvivlans och obetydlighetens jämmerdal?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,523
Location
Helsingborg
Berätta för spelarna hur dumt det ser ut och garva

Fick inte plats med [NT] så jag berättar en egen anekdot från senaste spelmötet.

Tre ungdomar har brutit sig in i ett "övergivet" hus för att utforska det av nyfikenhet. De upptäckte att det bodde en skum familj därinne och blev upptäckta.
De samtalar lite och ynglingarna vill bege sig därifrån. En böjer sig ner och säger till sin bror som gömt sig framgångsrikt under soffan: "Vi ska väl gå hem nu? Våra föräldrar kanske börjar bli oroliga nu."

Spelaren under soffan skakade bara på huvudet.

/[color:448800]Han</font color=448800> som undrar om det verkligen lät så kul som det var när vi spelade
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Ha! Framgångar med det motsatta könet? Ha! Jag säger bara det, Ha! Mannen är i ofrivillig celibat och drar sitt skägg mot mikrofonen i sin telefon, den lymmeln!


Storuggla, gillar inte skäggning av lurar
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Kom igen erkänn nu. Du har klen skäggväxt. Det är det som är problemet. Lugn bara, det finns lösskägg. Jag säger ingenting om inte du gör det. När de märker skillnaden så har du dem redan på kroken./images/icons/wink.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hörredudu, for your knowledge så ser jag ut som en lömsk krigsförbrytare i nyllet tio timmar efter jag rakat mig. Och det är just hur man agnar kroken som ungår mig. Jag har prövat med att gräva en sådan där lekgrop som akvariefiskar gör, men inte funkade det inte.


Storuggla, med spade
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Hörredudu, for your knowledge så ser jag ut som en lömsk krigsförbrytare i nyllet tio timmar efter jag rakat mig. "

Det där har jag hört förr. Bara så du vet det så räknas inte vårtor och finnar som skäggstubb. Och hur kan jag veta att du inte ser ut som en krigsförbrytare även innan du har rakat dig? Nä just det.

"Jag har prövat med att gräva en sådan där lekgrop som akvariefiskar gör, men inte funkade det inte."

Funkar inte skägget så kan man med framgång använda en klubba eller en elektrisk kofösare.
 
Top