Nekromanti Spelarklanterier

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Och hur kan jag veta att du inte ser ut som en krigsförbrytare även innan du har rakat dig?

Det kan du inte. Det är den mästerliga delen av min konspiration, se. Och vad ska man nu med ett skägg till? Det kommer ju bara bli ärtsoppa och gröt och stuff i det. Klumpar och klet. Urk, säger jag, urk!


Storuggla, ovårtig
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Och vad ska man nu med ett skägg till? Det kommer ju bara bli ärtsoppa och gröt och stuff i det. Klumpar och klet."

Men det är perfekt om man inte orkar laga middag någon dag eller blir hungrig när man är ute på stan. Tänk så mycket pengar du sparar. Sedan så finns det massor av olika sorters skägg. Jag kan föreställa mig att du skulle passa utmärkt med ett vaxat, rosafärgat bockskägg. Du låter som en sådan typ helt enkelt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Men det är perfekt om man inte orkar laga middag någon dag eller blir hungrig när man är ute på stan.

Nej tvi, krubb i barret, blä. Man ska ju värma maten också, och man kan ju inte koka skägget ute på stan! Ju!

Jag kan föreställa mig att du skulle passa utmärkt med ett vaxat, rosafärgat bockskägg. Du låter som en sådan typ helt enkelt.

Nej nu... /images/icons/mad.gif Hörru du! Om jag någonsin skulle skaffa ett skägg, då skulle det banne mig vara ett helskägg som skulle på Karl Marx att resa sig ur sin grav och dansa masurka! Ner till navlen minsann! Inga halvmesyrer här inte! Och inte rosa. Au naturell.


Storuggla, spinkig
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Man ska ju värma maten också, och man kan ju inte koka skägget ute på stan! "

Klart man kan. Man använder sig av en navkapsel, en cigarettändare och lite fantasi.

"Ner till navlen minsann! Inga halvmesyrer här inte! Och inte rosa. Au naturell"

Jag som trodde att rosa var din naturliga hårfärg. Hade annars passat bra ihop med ditt shackrutiga ansikte./images/icons/laugh.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vafalls? Ska man sitta och bli kallad schackrutig mitt i natten? Nej tvi på dig, din sjunde gradens gigolo från Venedig! Och fula hängslen har du också! /images/icons/wink.gif

Nej du, varför ha skägg när man istället kan ha en majestätisk kroppsmåling på hakan?


Storuggla, ser på film
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nåd

Ber om ursäkt gode moderatorn. Jag kan inte rå för det. Fingrarna slinter liksom av sig själv. Slå mig inte goe herrn. Jag har tre barn och en trasig gungstol att försörja./images/icons/sad.gif

Allvarligt talat: jag ska ta mig själv i kragen. Det verkar vara lite lättare att smyga iväg på OT grejor så här dags dessutom.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Alternativt:

Av vissa kan liknande saker kallas hjältemod. Vissa säger också att hjältemod och idioti är typ samma sak.. Själv? Jag säger hjältemod med beundran i rösten.. :)

I Warhammer Fantasy Roleplay hade jag en grupp på fem personer, som blev jagade av 250 Skavens + 1 Grey Seer i ett tunnelsystem.. en i gruppen, killen som var en 17-årig pojke, gatubarn, som drömde om hjältedåd, stannar i trappan och drar sitt svärd, skrikandes "Spring! Rädda er själva! Spring!".. Han var ju ganska så dödsdömd, men kan man göra nåt annat än att beundra en sån sak? Allt bara för att köpa några dyrbara sekunder till sina vänner.. Jag var ju tvungen att låte honom överleva, även om det var på ett lite annorlunda sätt.. han blev tagen levande, och började sakteligen förvridas till en Skaven via Warpstone som opererats in precis innanför huden på honom..otäckt.. Men hans vänner lyckades rädda honom från det..
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Spelarbesvärjelsen "Gnällförvrängning"[OT]

I de flesta spelgrupper finns det en speciell sort av spelare. Denna spelaren har tillgång till IRL besvärjelsen gnällförvrängning, som är mäkta användbar i de flesta situationer. Det är denna sort av spelare som också dör på de mest korkade och hjärndöda sätt som, och inte tål detta.

Då använder de besvärjelsen gnällförvrängning. Med den uttråkar de spelgruppen och spelledaren till gränsen för vad ett bräckligt mänskligt medvetande tål, och tvingar spelledaren att förändra det som hänt, bara för att han/hon ska sluta utöva magi mot honom. Och vips... spelarens rollfigur lever visst igen.../images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/spook.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: Spelarbesvärjelsen "Gnällförvrängning"[OT]

"Och vips... spelarens rollfigur lever visst igen.."

NEJ!!! NEJ!!!

Ni får inte göra så...jag blir så ledsen.....:(

Annars tänkte jag berätta om ett tillfälle.
Spelarna är jagade av maffian, (vi går inte in på varför), just de här killarna (maffian) är kända för att skjuta först o prata sen (om nån fortfarande lever), eller snarare, tortera sen.

Vid ett tillfälle i äventyret då det inte händer något utan spelarna har tid att fundera o vila ut lite så säger de nåt i stil med:
-vi åker hem till dig o väntar på dom så det blir lite action!

Vad ska jag göra? De har fått ganska tydliga varningar om att inte åka tillbaka hem (det är hem till killen som maffian vill ha tag på)....

Lägenheten var minerad o blåste ut det mesta av den våningen plus lite rollpersonsgegga ut på gatan....
 
Top