Spela polis i cyberpunk-värld

Oscar Silferstjerna

Kajsa Kavats okände bror
Joined
28 Nov 2006
Messages
1,505
Location
Nirvana
RoboCop har huvud skurkarna sysslande m värdetransport rån, allmänna rån, droghandel, prostitution (visas inte men nämns), fungera som svart "problemlösare" åt en av megakorpens ordförande. Vi ser också RoboCop gå efter våldtäktsmän, gisslantagare, o butiksrånare.

Dredd så är det droghandel, mord o troligen någon typ av beskyddar verksamhet som Ma-Ma klanen sysslar med + mutande av judges. Men vi ser också jagande av bildårar, mordutredning, intagande av uteliggare som inte flyttat på sig efter tillsägning. I mångt o mycket det vi har idag (till skillnad från serien där en massa normala saker är illegala), även om en del av straffen är hårdare o judges är full rätt att vara polis, domare o bödel i ett.

I Blade Runner ser vi trafikpoliser o sedan specialist-spanare vars uppgift är att jaga rymda replicanter (officiellt p.g.a. att de är psykotiska o mordiska). Men känsla av filmen (för mig) är att polisen, vid sidan av blade runners, överlag sysslar med mer eller mindre samma sak som de gör idag.

I Judge Dredd serietidningen är alla typer av simulanter illegalt (kaffe, socker o sånt), och en massa andra saker som vi idag ser som fult normalt.

I Minority Report ser vi mord, misshandel och illegal droghandel, bytande ut av ögon (som är folks ID i nuläget, så det e motsvarigheten till att ge folk falska ID-handlingar), förstörande av egendom gäller nog också men kommer inte upp.

I Neotech Edge grund modul PRD så finns det ingen egentlig lag, PRD området är uppdelat i zoner där varje zon har sin egen säkerhetsfirma/medborgargarde som ser till att de regler de har fått betalt för att hålla efter inte bryts. Det som är olagligt är för det mesta en fråga om saker som rubbar lugnet än något annat, där nivån av "lugn" varierar från zon till zon. Sedan har rikare personer (eller de som lägger pengarna på säkerhet) bättre kontrakt vilket gör att om något händer i närheten av dem skickas en vectorjet med ett SVOT + läkare team till där de är och tar hand om hotet/tar kontrakttagaren därifrån. Resten av världen presenteras också som väldigt drogliberal så en massa droger som e illegala idag är över större delen av världen helt legala.

Yakuzan i Johnny Mnemonic fungerar som en av megakorparnas attackhundar, vilket troligen är illegalt eftersom korpen använder yakuzan istället för egna säkerhetsstyrkor. I Newark verkar flertalet cybernetik vara illegalt eftersom Just Johnny maskerar sitt Mnemonic kurir implantat som ett dyslexi protest implantat o det görs en kommentar om att det är en av de tillåtna implantaten. Vi ser inga poliser i filmen men det är en känsla av att de finns, o att flertalet av sakerna vi ser göras e illegala, de bara inte finns i närheten.

Ghost in the Shell har manipulerande av folks minnen som något illegalt.
Ja, precis. Och i Gibsons Neuromancer, ett portalverk i genren, är den organiserade brottsligheten inspirerad av Londons tjuvgillen på 1800-talet (tror jag det var). I det här fallet behövs något som är hyfsat specifikt för just Mogadishu.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
2,141
Location
Stockholm
Om vi försöker närma oss trådens ämne - att spela polis i en cyberpunk-värld - från ett annat håll så kan man lika gärna fråga sig: vilka är brottslingarna i denna värld? Förmodligen handlar det om organiserad brottslighet i någon form och förmodligen kontrollerar dessa syndikat hela kvarter i den stora staden som är miljön. Hur dessa syndikat tjänar sina pengar, var de finns, intrigerar med varandra, och vem eller vilka som leder dem och hur de förhåller sig till polisen är centralt. Klassiskt världsbyggande helt enkelt.
Följdfråga: Vad för nya brott är det som finns? Vad är det som är illegalt idag som är tillåtet i framtiden? Vad är set som är legalt idag som är illegalt imorgon?

Några exempel (lite återanvändning av vad jag skrev tidigare):
Ghost in the Shell tycks alla klassiska brott finnas men man kan också hacka o manipulerande av folks minnen, ta över robotar/drönare/självstyrande bilar, o till o med ta över folk. Militära robotar o drönare kan användas i brott - mins inte om det sägs rakt ut men mitt intryck är att GitS jorden nyligen har gått igenom en rejäl omstörtning så det finns en massa militär utrustning på svarta marknaden.

Blade Runner tycks alla klassiska brott finnas men vi har också replicanter som officiellt sett inte tillåts på jorden (om jag minns rätt) o om de tar sig till Jorden så är det ett tecken på att de har gått mentalt obalanserad (officiellt) o är psykotiska o mordiska. Replicanterna i sig själva är fysiskt sett bättre än människor som standard med vissa av dem supermänskligt starka.

I Judge Dredd serietidningen är alla typer av simulanter illegalt (kaffe, socker o sånt), och det samma gäller en massa andra saker som vi idag ser som fult normalt.

Minority Report har att man har löst mord genom användandet av prekogar som förutser om ett mord ska ske, en insatsstyrka sickas då genast till platsen och förhoppningsvis lyckas stoppa mordet innan det begåtts och haffar då den framtida mördaren som om mordet hade skett. Bytande ut av ögon som är folks ID i nuläget, så det e motsvarigheten till att ge folk falska ID-handlingar, finns. Vi ser inte någon göra det men det borde gå att hacka de självstyrande bilarna. O i övrigt tycks alla klassiska brott finnas.

Johnny Mnemonic (film) har att i Newark verkar flertalet cybernetik vara illegalt eftersom Just Johnny maskerar sitt mnemonic kurir implantat som ett dyslexi protest implantat o det görs en kommentar om att det är en av de tillåtna implantaten. Tas inte upp men det känns som i övrigt tycks alla klassiska brott finnas. Man kan också få sitt medvetande överfört till en AI-form, vissa länder (Schweiz nämns)ger dessa uppladdad personer medborgarskap, o vi har den uppladdad personen vi ser blir mördad genom att hon sönder-hackas. Vi har också att upplyfta delfiner finns, den vi ser är en tränad kriminell/rebell hacker, vi vet inte hur många fler sådan finns men det öppnar upp en helt ny väg av undervattens krigsföring och brottslighet.

Folk får gärna ge fler exempel.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,492
Location
Barcelona
Låt oss göra en lista med media där huvudpersonerna är poliser/liknande i cyberpunk-ish miljö:

Vid sidan av mer eller mindre all GitS media har vi:
- Appleseed
- All Judge Dredd media
- Blade Runner
- RoboCop
- I, Robot (filmen)
- Domino Tank Police - har ett riktigt bra intro förresten
- Alita, Battle Angel - polis verkar inte finnas i den världen utan använder sig av licensierade prisjägare med både Dr. Dyson Ido o Alita varande sådana.
- Fantomen 2040 - inte Fantomen själv men Sagan e polis. (Jag är villig att betala ockerpris för en samling av den här tv-serien på svenska)
- AD Police Files
- Minority Report
- Cyber City Oedo 808
- Angel Cop
- Old City Blues
- Mann And Machine
- Total Recall 2070
- Almost Human
- Synergia
Altered Carbon
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,492
Location
Barcelona
Jag funderar på hur det här funkar ihop med cyberpunkens allmänna tematik. En av grundpelarna är ju på något vis att världen är degenererad – det är en dålig framtid som målas upp, en dystopi som vi vill undvika. Om man i en cyberpunkmiljö går runt och tycker att tillvaron har blivit sämre kan man ju göra det av många helt legitima skäl, vilka inte alls behöver ha med fascism att göra.
Ja, du sa det jag ville säga. Vem som helst kan ju tycka, med större eller mindre rätta, att världen är stadd i förfall, av mer eller mindre goda anledningar och med mer eller mindre konstruktiva idéer om hur det ska åtgärdas. Det är knappast unikt för fascismen. Det finns ju ett starkt sådant narrativ inom vänstern, att samhället går mot större och större moraliskt förfall i form av skenande ojämlikhet osv, och en del av den vänsterideologiska världsbilden är väl just vad som ger cyberpunkgenren sin nerv. Betrakta för övrigt Roman om ett brott-sviten med dess vänstersosse-poliser som uppgivet bevittnar samhällets förfall.

Grejen med fascism är väl då kanske snarare att den konceptualiserar förfallet på ett visst sätt och tillhandahåller en viss lösning på problemet. Men fascismen skulle ju knappast kunna få fotfäste om inte upplevelsen av att saker är på väg utför redan fanns hos människor. Själva konceptet "förfall" kan ju knappast i sig vara fascistiskt.
 

Franz

Myrmidon
Joined
4 Dec 2010
Messages
3,723
Neotech har tabeller för just det så det lär gå utmärkt!
Ja, då går det säkert att göra en lokal variant, anpassad för just Mogadishu.
Då jag skriver på östra Afrika-modulen där Mogadishu (Eller Megadiahu som staden döpts om till i Neotechs värld) så tänkte jag bara förtydliga en grej så att ni inte får fel uppfattning om modulen. Det kommer finnas med tabeller för olika saker, men förmodligen inte för zoner i Megadishu. Det kommer dock finnas utrymme för att hitta på egna zoner om man vill, och i de andra länderna som beskrivs förutom Somalia kommer det finnas ännu mer utrymme för egna påhitt 🙂 Och gillar man tabeller kommer det att finnas för att slå fram annat kul 🙂
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
411
Från mitt gamla snutspel i framtiden; vad som utmärker dig; du är en mordutredare i kavaj, skjorta och slips; slit den med hälsan.

d100:

01. A postcard from one of the colonies; blue sand, the ocean, three moons, and the words; ”Don’t follow me, please.”

02. The handle of your service pistol is intricately ornamented with motives carved from abalone.

03. An expensive cigar, rolled with tobacco from the greenhouses on the moon Io, saved for the right moment.

04. Earrings, small or large, made from lapis lazuli — a blue precious stone from Old Earth.

05. You struggle to grow a garden on the balcony of your apartment.

06. You only drink sparkling water.

07. You sleep on the floor, without even a mattress.

08. You go out dancing alone at clubs on the weekends, not to take someone home, just to… dance.

09. Small green booklet: ”The case for Sunni-Marxism, by Dr Abdullah Haussman”.

10. A wedding ring you should no longer wear -- but wear.

11. Three small plastic bags of extra-extra-hot sauce; you put that stuff on everything.

12. You wear black t-shirts and expensive necklaces instead of the normal shirt and tie.

13. Migraine pills.

14. A paper-back novel about crime in ancient Russia.

15. A bullet that almost killed you.

16. Antique, small hourglass that measures 3 minutes.

17. A single chess piece: a black bishop.

18. Small, silver unicorn statue.

19. A deck of cards with various space-ships printed on them; used to train Colonial Rangers to identify hostiles and friendlies.

20. Expensive coat with grey marble-pattern and an asymmetrical cut.

21. Thick, golden eye-shadow.

22. A scar makes part of your hair white.

23. Licorice cherry-blossom chewing gum.

24. A single, real pearl, with hole for a thread.

25. You spend more money on an accountant to avoid paying taxes, than what the actual taxes would cost you — ”But it’s the principle”.

26. A single, blue feather.

27. You own several pairs of the same tennis-shoes, and wear them with everything.

28. You are allergic to some chemical in the Martian rain; if you don’t seek shelter, it makes your hair fall of. You always have a kufi or baseball hat handy.

29. You take your deceased spouse, parent or child to a restaurant, on the persons birthday, or, it it’s your spouse, on your wedding day.

30. A small, ornamented brass medallion with a mirror inside.

31. A half-finished roll of the particular cookies you always eat.

32. Ancient bedouin silver ring, inherited.

33. Dog-tags, not yours.

34. A piece of dark, alien amber, with a small eight-legged, ghostly white insect encased in it.

35. Insomniac, you are awake playing on several advanced, mechanical pinball-like games that you have in your apartment.

36. You practice smiling infront of a mirror in the mornings.

37. ”Rubik’s Octahedron”, unsolved (8-sided: red, green, yellow, blue, white, black, grey, magenta).

38. A discreet metal pin, championing some obscure but provocative political cause.

39. Illegible handwriting.

40. You always feel too cold.

41. You always feel too hot.

42. Perfume, imported from the colonies, so expensive people don’t believe it when they are told what it costs.

43. Different colored eyes.

44. Latest issue of a dinosaur/ caveman-fantasy comic-book.

45. Half-smoked pack of cigarettes that you haven’t touched since you quit many years ago, but keep for when you have a really bad day.

46. Here’s what you do… listen: you keep photos of all the victims whose deaths you’ve investigated, but in the photos they are all alive, busy with living and forgetting what is to come for you all; the photos are framed, spread around your apartment — visitors always mistake them for your family. Healthy.

47. A butterfly from Old Earth, encased in plastic resin; antique.

48. An experimental energy-weapon in the hands of some kid or thug burnt your eyes; the whites are black; a slightly terrifying look.

49. Paper card with stamps from the best green-tea joint in the city; buy six, get the seventh for free.

50. Some knife-trick, performed to impress, pass the time, intimidate.

51. Always a bow-tie made from kimono-fabric instead of a tie.

52. Cauliflower ears — only if you have the Skill Close-combat.

53. Always ties with subtly humorous or ironic motives.

54. A small marble painted like the moon Ganymede, from some game.

55. A grey titanium front tooth.

56. You like to walk around barefoot when given the opportunity — you take of your shoes and socks as soon as you sit down at the desk — helps you relax.

57. You build plastic models of the starships you saw in the war, or wished that you had seen.

58. You practice archery twice a week, strictly as a sport; you go to a shooting range with all the equipment and everything.

59. You still watch the hololith shows from your childhood, while eating your breakfast cereal; it’s the only thing that makes you laugh.

60. A silver oyster-amulet, containing a bleached photo of the first of your ancestors to settle on Mars; a smiling couple in spacesuits.

61. An intricate, samurai-like haircut, with parts of the head shaved.

62. Key to a house that no longer exists.

63. A heavy, black ceramic wristwatch, worn by Colonial Navy Pilots.

64. A shopping-list for mundane items — bread, coffee, sugar — wrinkled up, falling apart: it is ten years old.

65. The cyphers and enigmas section of todays newspaper, ”Impossible Level”.

66. Three chemical-patches, exchanged daily, that releases caffeine, nicotine and anti-oxidants into your blood, making you barely functional.

67. A comb carved from bone.

68. Two six-sided, loaded dice, neon pink.

69. You hair is kept in a tightly braided pony-tail.

70. You make a point to only expose yourself to culture — films, music, books — produced before the turn of the millennium, i.e. before the year 2000 — ”for spiritual reasons”.

71. You eat pills that makes your skin tone very dark black, almost blue, for purely esthetic reasons; it makes you look Sudanese, Tuareg…

72. Stress ball.

73. Paper-back: ”Therapist to The Destroyer of Worlds: The memoirs of a machine-psychiatrist”.

74. An exquisite silver set of knife and fork that you take out when it’s time to eat the sloppy street-food the job forces on you — ”Makes every meal a banquet”.

75. Red sand in your pockets — it gets in everybody’s pockets, but you seem to have an abundance of it, all the time.

76. A pair of deer-skin gloves.

77. A black, hyper-thin umbrella that unfolds from a small black rectangle, no larger than a credit-card.

78. You constantly open and close your fists, crack your fingers, stressing people around you out.

79. Business cards for a restaurant you put your life savings into a few years back; it went bankrupt in two months, but you can’t get yourself to get rid of the cards.

80. Dark suit-pants with a yellow stripe.

81. A single domino, double six.

82. A one-way ticket to one of the colonies, bought many years ago, but open-ended and probably still valid.

83. Ceramic combat knife.

84. Menus to twenty different take-out joints around the city.

85. Membership card, The Marrows Striking Gym; only if you have the Skill Close-combat.

86. You have a Bangladeshi flag on the wall at home; some ancestor came from there, and you like the colors.

87. You photograph street art and consider yourself somewhat of a connoisseur.

88. A mechanical pocket-watch on a silver chain, an exact replica of the ones the Officers in The Ottoman Empire had made by French watch-makers Longines.

89. A shuriken.

90. Burns from a laser-blast across the chest and up the neck.

91. A great cook.

92. A thin, transparent raincoat with reflex-stripes; folds up to fit in your pocket.

93. Long hair intricately held up by hair-pins.

94. Beautiful, thin geometric scar-tattoos on your face.

95. A coat normally worn by outland workers; it is rugged and heavy, and the shearling collar has a breathing-filter built into it, to be used in case of sand-storms.

96. You build tiny, clockwork insects — beetles, dragonflies, praying mantises — that walk, jump, and even fly in little circles; you actually have a small workshop in your drawer at the station — ”helps me think to tinker with something”. You sell them, give them as gifts, keep them in the window at home.

97. You have cat’s or snake’s eyes, due to gene-splicing one of your great-great grandparent must have done, before the Alphabet, when such procedures were cheaper, and cheaper to reverse using nano-technology.

98. Breath mints.

99. Antique bill from Old Earth, ”In God We Trust”; you put it up on the inside of the windshield of your lift-car, with a piece of gum, every time you ride out.

00. Paper-back novel, Don Quixote, The Knight of the Sorrowful Countenance.
 

Oscar Silferstjerna

Kajsa Kavats okände bror
Joined
28 Nov 2006
Messages
1,505
Location
Nirvana
Då jag skriver på östra Afrika-modulen där Mogadishu (Eller Megadiahu som staden döpts om till i Neotechs värld) så tänkte jag bara förtydliga en grej så att ni inte får fel uppfattning om modulen. Det kommer finnas med tabeller för olika saker, men förmodligen inte för zoner i Megadishu. Det kommer dock finnas utrymme för att hitta på egna zoner om man vill, och i de andra länderna som beskrivs förutom Somalia kommer det finnas ännu mer utrymme för egna påhitt 🙂 Och gillar man tabeller kommer det att finnas för att slå fram annat kul 🙂
Ok. Det handlar alltså om länder i vår tids mening och inte om jättestäder med ödsliga wastelands kring? Jag hade föredragit det senare eftersom genren är cyberpunk, men jag förstår också att du kanske har fått utgå ifrån ett redan spikat ramverk. Är inte heller alls insatt i Neotechs lore, utan mer ett fan av dystopier i stort. Jag gillar dock genren cyberpunk även om jag funderar på hur den kan fräschas upp från sina 80-talsrötter.
 
Last edited:

Franz

Myrmidon
Joined
4 Dec 2010
Messages
3,723
Ok. Det handlar alltså om länder i vår tids mening och inte om jättestäder med ödsliga wastelands kring? Jag hade föredragit det senare eftersom genren är cyberpunk, men jag förstår också att du kanske har fått utgå ifrån ett redan spikat ramverk. Är inte heller alls insatt i Neotechs lore, utan mer ett fan av dystopier i stort. Jag gillar dock genren cyberpunk även om jag funderar på hur den kan fräschas upp från sina 80-talsrötter.
Om du letar efter cyberpunk som fräschar upp genren så finns det goda chanser att du skulle gilla Neotech. Spelet försöker göra genren relevant för nutiden, och hur stad kontra wasteland funkar tycker jag är en del i det (åtminstone i det materialet jag skriver). I cyberpunken på 80-talet var det ofta så (men absolut inte alltid, det finns många undantag) att världen bestod av enorma städer omgivna av farlig ödemark. I Neotech är det inte så uppdelat. För att ta Cyberpunk-Somalia som exempel, det finns stora städer absolut men offgrid är inte övergivet. Där finns mindre samhällen, många bebodda av folk som vill lämna städerna för att bygga sitt eget paradis, exempelvis religiösa extremister eller nationalistiska nostalgiker som vill gå tillbaka till nomadlivet som fanns förr. Det finns enorma biodomes som odlar droger och andra eftertraktade växer. Det finns enorma motorvägar och järnvägar. Och mycket mycket mer. Det är inte riskfritt att vara där bar för att det är bebott, klimatkrisen har absolut satt sina spår: Det är såpass varmt att du inte kommer överleva länge utan inbyggt kylsystem i kläderna, du kan råka ut för extremväder i form av skurar av svart hagel med bitar stora som tegelstenar, stormar innehållande knivskarp sten som slits bort från bergen etc. Samtidigt så är offgrid och det farliga klimatet inte bara en bakgrundsfond i städerna, utan städernas utformning av arkitektur är ofta en direkt konsekvens av det extrema klimatet.

Nu blev ju detta väldigt OT så jag kommer inte att diskutera detta vidare här, men om du vill så kan vi antingen starta en egen tråd eller skriva PM. Det är en jättespännande diskussion!
 

Oscar Silferstjerna

Kajsa Kavats okände bror
Joined
28 Nov 2006
Messages
1,505
Location
Nirvana
Om du letar efter cyberpunk som fräschar upp genren så finns det goda chanser att du skulle gilla Neotech. Spelet försöker göra genren relevant för nutiden, och hur stad kontra wasteland funkar tycker jag är en del i det (åtminstone i det materialet jag skriver). I cyberpunken på 80-talet var det ofta så (men absolut inte alltid, det finns många undantag) att världen bestod av enorma städer omgivna av farlig ödemark. I Neotech är det inte så uppdelat. För att ta Cyberpunk-Somalia som exempel, det finns stora städer absolut men offgrid är inte övergivet. Där finns mindre samhällen, många bebodda av folk som vill lämna städerna för att bygga sitt eget paradis, exempelvis religiösa extremister eller nationalistiska nostalgiker som vill gå tillbaka till nomadlivet som fanns förr. Det finns enorma biodomes som odlar droger och andra eftertraktade växer. Det finns enorma motorvägar och järnvägar. Och mycket mycket mer. Det är inte riskfritt att vara där bar för att det är bebott, klimatkrisen har absolut satt sina spår: Det är såpass varmt att du inte kommer överleva länge utan inbyggt kylsystem i kläderna, du kan råka ut för extremväder i form av skurar av svart hagel med bitar stora som tegelstenar, stormar innehållande knivskarp sten som slits bort från bergen etc. Samtidigt så är offgrid och det farliga klimatet inte bara en bakgrundsfond i städerna, utan städernas utformning av arkitektur är ofta en direkt konsekvens av det extrema klimatet.

Nu blev ju detta väldigt OT så jag kommer inte att diskutera detta vidare här, men om du vill så kan vi antingen starta en egen tråd eller skriva PM. Det är en jättespännande diskussion!
Det är värt en egen tråd! Vad som finns utanför de stora metropolerna känns spontant konceptuellt viktigt. Både för genren cyberpunk och för vad som beskrivs inom ramen för en urban sandbox (om det nu är sandbox du är ute efter).

Jag får en känsla av att premissen är att man i cyberpunk-spel inte (?) ska besöka några Wastelands och att det därför heller inte finns några (eller väldigt få) verktyg för att stödja det. Borde det inte vara tvärtom? Dystopisk cyberpunk-landsbygd (i östra Afrika dessutom) känns verkligen inte som något som är gjort. Hur ser de beboeliga platserna ut? Vilka är aktörerna där? Hur tar man sig mellan olika platser? Det kan ju vara något att diskutera i ny tråd.
 
Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
2,141
Location
Stockholm
Yeah! Överlag refereras det alldeles för lite till Snow Crash när folk pratar cyberpunk!
Vilket är lite intressant eftersom det är ju den boken alla i Silicon valley har läst.

Från mitt gamla snutspel i framtiden; vad som utmärker dig; du är en mordutredare i kavaj, skjorta och slips; slit den med hälsan.
Slips? Retro mannen.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
2,141
Location
Stockholm
Minority Report hade också att polisen kunde ta över drönarbilen huvudpersonen åkte i när han började fly.
Eller fick företaget som driver drönarbilarna att ta över drönarbilen huvudpersonen åkte.

Där teknologiskt utvecklade måste undvikas, för det korrumperas snabbare än allting annat 😅
besserwisser här, MC har faktisk inte att teknologiskt utvecklade måste undvikas, det finns en massa exempel i böckerna på teknologi som presentera som ny-/nyligen utvecklad. Problemet är med elektronisk teknologi, som den Mörka Symetrin kan korrumpera o ju mer avancerad desto lättare/mer kan den korrumperas. Alla megakorparna ska ha lager med ritningar på all den nu omöjliga teknologin (o exempel på dem m sladden utdragen) som de bara väntar på att kunna använda så fort man har besegrat Symmetrin/hittat ett sätt att avskärma elektroniken från den, det är varför ingen litar fult på Cybertronic eftersom de på något sätt kan använda den teknologi de andra inte kan utan att den verkar bli korrumperad o de berättar inte hur de gör det.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
2,141
Location
Stockholm
Jag är besvikna med folk här (inklusive mig själv) att ingen har ännu nämnt Dominion Tank Police

Hade sitt eget rollspel som använde Tri State systemet
1667988109744.png
 
Top