Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Halo;n70201 said:Som anledning till det sa han att det blir ganska tråkigt i strid, han slår samma tärningar om och om igen tills striden är över. I Pathfinder och liknande spel finns det, i hans tycke, lite val han måste göra som spelare. Ni vet, om jag rabblar lite från mitt dåliga minne, back stabs, power attack, charge, flera olika manövrar som ger en del plus och minus.
Det finns sådana möjligheter i Leviathan om man använder stridskonflikter. Det blir en del tärningsslag, men de modifieras utifrån två faktorer. Först och främst kan situationen påverkas utifrån hur handlingen beskrivs. Sedan har spelaren möjlighet att använda sig av olika manöver för att ytterligare modifiera utgången. Använder man sig av konfliktkortleken så får man dessutom en tydligare, taktil känsla vid själva spelbordet (utöver att det blir mindre kaotiskt att hålla reda på manövrarna). Plus att man kan sitta och planera i förväg medan andra gör sina handlingar.