Nekromanti Spel på DanCon IX

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Cissi said:
Jag är mest ledsen just nu över att jag inte under några omständigheter kommer hinna spela allt jag vill... :gremfrown:
Jag kommer vilja vara med överallt hela tiden!

Nåja, det kanske löser sig på plats.
Du kommer bara gå runt och prata med alla och inte hinna spela någonting alls - och när du kommer hem igen börjar du blanda ihop vem som är vem av de du träffat... :gremsmile:

been there, done that
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
anth said:
Cissi said:
Jag är mest ledsen just nu över att jag inte under några omständigheter kommer hinna spela allt jag vill... :gremfrown:
Jag kommer vilja vara med överallt hela tiden!

Nåja, det kanske löser sig på plats.
Du kommer bara gå runt och prata med alla och inte hinna spela någonting alls - och när du kommer hem igen börjar du blanda ihop vem som är vem av de du träffat... :gremsmile:

been there, done that
Säga vad man vill om mig men detaljer om folk kommer jag ihåg!
Det ska mycket till innan jag börjar blanda ihop namn, nick och ansikten. :gremwink:

Men ja, det finns en risk att jag mest kommer mingla...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tar med mig Apocalypse World och Dungeon World.

Är det någon som vill köra en fet jävla omgång Twilight Imperium?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Figurspel

Jag kommer att ta med mig prylar för ett litet introspel till figurspelet Mordheim. Cissi har bokat en plats redan, men om någon mer är intresserad så kan denna ta den andra platsen så står jag bredvid och instruerar allt eftersom.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag skulle gärna spela AW (eller något hack) med folk jag inte brukar spela med, men jag vet hur lite jag brukar få spelat när jag väl är på konventet så jag är lite tveksam till att boka upp mig på något, speciellt när jag nu ska spela Haragada också. Men jag är klart intresserad!
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Arvidos MC said:
Jag tar med mig Apocalypse World och Dungeon World
Jag spelar gärna aw med dig igen, jag har mycket positiv minne från sist.

Sedan håller jag med dimfrost om att spela med folk man annars inte spelar med, och har fått för mig att jag vill försöka spela nåt med elmrig, om möjligheten skulle komma upp.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Du kommer bara gå runt och prata med alla och inte hinna spela någonting alls - och när du kommer hem igen börjar du blanda ihop vem som är vem av de du träffat... smile
Varför känner jag att denna mening är ganska applicerbar på mig när det gäller konvent, fortfarande... :gremwhistle:
Med tillägget att jag hinner med LITE spel...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
gizmo said:
Sedan håller jag med dimfrost om att spela med folk man annars inte spelar med,
Sant talat!

Jag vill förstås spela med er VARENDA EN, men jag vill speciellt försöka hamna i ett pass med Elmrig (som pushat så bra för att vi ska spela tillsammans), Vimes och Recca (som jag varulvade med), ingen utav er har jag ju fått chansen att träffa förut.

Elmrig said:
Jag plockar gärna en plats så länge det inte krockar med Haragandalirandet!
På tal om krockar, som jag förstår det så spelar vi under lördagen och slängs ut efter söndagsfrullen. Stämmer det?

Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Hänger väldigt gärna på något AW/hack-spel.

Finns det plats hänger jag gärna på Haragada också.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
JonasM said:
Som jag skrev i anmälningstråden tar jag med mig Sagas of the Icelanders – typ "Korpen flyger" med Apocalypse World-motorn. Förhoppningsvis är några sugna på att testa det.

Ser själv fram emot att testa något jag aldrig spelat förut.
Jag är jättesugen, och tillsammans är nog det en enkel sak att ordna ett gäng. :gremsmile:

(Yay!)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Bunny said:
JonasM said:
Som jag skrev i anmälningstråden tar jag med mig Sagas of the Icelanders – typ "Korpen flyger" med Apocalypse World-motorn. Förhoppningsvis är några sugna på att testa det.

Ser själv fram emot att testa något jag aldrig spelat förut.
Jag är jättesugen, och tillsammans är nog det en enkel sak att ordna ett gäng. :gremsmile:

(Yay!)
Det är jag också sugen på, om tid finns. :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Arvidos MC said:
Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
Låter som en plan!
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Bunny said:
JonasM said:
Som jag skrev i anmälningstråden tar jag med mig Sagas of the Icelanders – typ "Korpen flyger" med Apocalypse World-motorn. Förhoppningsvis är några sugna på att testa det.

Ser själv fram emot att testa något jag aldrig spelat förut.
Jag är jättesugen, och tillsammans är nog det en enkel sak att ordna ett gäng. :gremsmile:

(Yay!)
Det är jag också sugen på, om tid finns. :gremsmile:
jag med.. också om tid finns..
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Elmrig said:
Arvidos MC said:
Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
Låter som en plan!
Jag är också sugen på att hänga kvar en stund på söndagen men det är lite beroende på när bilen går hemåt. Måste prata med Dimfrost och Walium om det...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Cissi said:
Elmrig said:
Arvidos MC said:
Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
Låter som en plan!
Jag är också sugen på att hänga kvar en stund på söndagen men det är lite beroende på när bilen går hemåt. Måste prata med Dimfrost och Walium om det...
Post-Dancon Linköping/Norrköping söndags-häng?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Eller för att förtydliga: Jag, Dimfrost och Elmrig har uttryckt sug på att spela AW eller Haragada tillsammans. Om du, Walium eller Recca också är intresserade och det finns plats i bilen så kan jag ju hänga med er för ett pass i Östergötland innan jag tågar hem till västkusten.
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
gizmo said:
Dimfrost said:
Bunny said:
JonasM said:
Som jag skrev i anmälningstråden tar jag med mig Sagas of the Icelanders – typ "Korpen flyger" med Apocalypse World-motorn. Förhoppningsvis är några sugna på att testa det.

Ser själv fram emot att testa något jag aldrig spelat förut.
Jag är jättesugen, och tillsammans är nog det en enkel sak att ordna ett gäng. :gremsmile:

(Yay!)
Det är jag också sugen på, om tid finns. :gremsmile:
jag med.. också om tid finns..
Fint! Då får vi hoppas att tid finns. :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Cissi said:
Elmrig said:
Arvidos MC said:
Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
Låter som en plan!
Jag är också sugen på att hänga kvar en stund på söndagen men det är lite beroende på när bilen går hemåt. Måste prata med Dimfrost och Walium om det...
Vi är inte helt säkra på att vi är sugna på det. Sedan vet vi inte hur det är med platser i bilen hemåt heller, men det får vi väl se hur det blir med det ...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Arvidos MC said:
På tal om krockar, som jag förstår det så spelar vi under lördagen och slängs ut efter söndagsfrullen. Stämmer det?

Eftersom jag åker upp från Götlaborg så gör jag gärna det mesta av helgen! Är det någon som vill spela ett pass med mig i annan lokal på söndagen också? Kanske på Lekbergs Board Game Day eller hos en snäll forumit. Då blir det ju inte lika tajt att få spela med alla!
Jag tänkte själv dra till Lekbergs BGD på söndan, så det låter väl som en bra idé. Det är dessutom hyfsat nära där jag bor.
 
Top