Nekromanti Spel på DanCon IX

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
anth said:
Halloj på er.
Det finns redan en DanCon-tråd om vilka som kommer - men den har blivit ganska stor och svåröverskådlig.

Den här tråden är mer specifikt för vilka spel folk kommer att ha med sig. Och vad folk vill spela.
Jag kommer att köra Wilhelm-äventyr. Denna gång med ett äventyr som stomme men med samma potential till vansinne för dem som så önskar.

WFRPv2 om någon undrar.

/M
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
Jag kommer att köra Wilhelm-äventyr. Denna gång med ett äventyr som stomme men med samma potential till vansinne för dem som så önskar.
Wilhelm vill jag också gärna spela! Eftersom jag alltid missar det annars.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Om jag över huvud taget får tid att faktiskt spela något efter att ha uppfyllt mina plikter som värd funderar jag på att köra lite gammaldags grottkräl med Äventyr som regelsystem.
 
G

Guest

Guest
Dyker upp runt tresnåret på lördag och kommer att ta med mig Dungeon World med ett eller två preppade dungeons.

Därtill tar jag med mig ett überstrategiskt hexahedron monsterstridskaos-spel - Quarriors.
Lite som Dominion fast med tärningar.

Och så mitt hemmagjorda spel "Soffan".
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Magnus Seter said:
Jag kommer att köra Wilhelm-äventyr. Denna gång med ett äventyr som stomme men med samma potential till vansinne för dem som så önskar.

WFRPv2 om någon undrar.

/M
Åh! Det här vill ju jag vara med på!

Nedräkning: 10
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Fragglarna

Det blir ett premiäräventyr till Fraggelrollspelet jag skrivit! Om vi kan klämma in det, någonstans =)

Kanske under natten =)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu börjar jag få en överblick över DanCon - eller mer korrekt; börjar inse att det kommer att finnas så många spel att det inte går att få en överblick.

Jag SKA: spelleda Rappan, spela Reality, spela Dungeon World.

Jag VILL: spela Tsianphiels nyckelringsrollspel, spela Äventyr, spela Daughters of Verona eller Montsegur 1244, spela något tyskt indiespel, spela Fraggelrollspelet, spela Wilhelm, spela Soffan, spela Sea Dracula,...

Sedan tänkte jag förvarna Dante om att jag tänkte bosätta mig i hans hus i en vecka tills jag hunnit spela allt jag vill. :gremsmile:
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag tarmed mig själv. Och sen får vi se vad mer jag har plats för. Känns som att varje spel jag tar med blir ett mindre av era jag hinner spela, så jag tar nog med så lite som möjligt för att få spela så mycket som möjligt.
 
Top