Nekromanti Spel på DanCon IX

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj på er.
Det finns redan en DanCon-tråd om vilka som kommer - men den har blivit ganska stor och svåröverskådlig.

Den här tråden är mer specifikt för vilka spel folk kommer att ha med sig. Och vad folk vill spela.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har lovat att spelleda Rappan Athuk med Sword & Wizardry-regler - och det ska jag hålla om jag så bryter ryggen på vägen (bara boken väger över 2 kg).

Jag tänkte ta med Fat Fays knarkspel Reality som man kan läsa mer om här.

Och så släpar jag med mig Gigantoskops kortspel Badaboom - för det är kul och går snabbt att spela.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag tar med en del obskura tyska indiespel:

<ul style="list-style-type: disc">[*]Ratten! [*]NIPAJIN
[*]The Club
[*]Gnome Hunters[/list]

Om jag hinner läsa igenom dem innan DanCon är dock en annan fråga.

Men jag tar med dem iaf, så kan vi se om någon har lust att improvisera något.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
anth said:
Jag har lovat att spelleda Rappan Athuk med Sword & Wizardry-regler - och det ska jag hålla om jag så bryter ryggen på vägen (bara boken väger över 2 kg).
Om du tar med dig det så lovar jag i min tur att spela det.

/Anders
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Organ said:
anth said:
Jag har lovat att spelleda Rappan Athuk med Sword & Wizardry-regler - och det ska jag hålla om jag så bryter ryggen på vägen (bara boken väger över 2 kg).
Om du tar med dig det så lovar jag i min tur att spela det.

/Anders
Tänkte tillägga att jag tänkte spelleda en del av Rappan Athuk som heter Zelkor's Ferry / Mouth of Doom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
anth said:
Jag tänkte ta med Fat Fays knarkspel Reality som man kan läsa mer om här.
Det vill jag spela! Ett stycke samtidshistoria ju.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
I vanlig ordning tänker jag att i så hög utsträckning som möjligt undvika att spela saker; jag kommer för att umgås. Med det sagt är det inte uteslutet att jag får med mig någon form av More than Humanscenario, eller åtminstone kan låta folk testa skapa rollpersoner. Och Null State kommer helt garanterat att få följa med. Kanske VÄRMEDÖD också.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
anth said:
Halloj på er.
Det finns redan en DanCon-tråd om vilka som kommer - men den har blivit ganska stor och svåröverskådlig.

Den här tråden är mer specifikt för vilka spel folk kommer att ha med sig. Och vad folk vill spela.
Jag fattar inte att folk gnäller om hur svårt det är att ordna konvent i Stockholm.

Det är ju bara att säga »kom på konvent« så strömmar det in gäster och arrangörer från alla håll och kanter.

:gremsmirk:
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Som jag skrev i anmälningstråden tar jag med mig Sagas of the Icelanders – typ "Korpen flyger" med Apocalypse World-motorn. Förhoppningsvis är några sugna på att testa det.

Ser själv fram emot att testa något jag aldrig spelat förut.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Min plan var från början att spelleda Rappan Athuk, men då Anth också ska göra det känns det lite kaka på kaka att ha två sessioner av samma äventyr igång. Så jag ditchar nog spelledandet i år.

Jag funderar lite på att ta med Dungeon Command, men det hänger på att det finns någon mer som har spelet och som vill spela det.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Vitulv said:
Jag funderar lite på att ta med Dungeon Command, men det hänger på att det finns någon mer som har spelet och som vill spela det.
Lämpligt nog har jag nyligen införskaffat en låda, så jag tycker absolut att du ska ta med det.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Dante said:
Vitulv said:
Jag funderar lite på att ta med Dungeon Command, men det hänger på att det finns någon mer som har spelet och som vill spela det.
Lämpligt nog har jag nyligen införskaffat en låda, så jag tycker absolut att du ska ta med det.
Fett!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Stövelkatten said:
Tror minsann att jag ska ta och köpa det också.
Gört! Vill du vara ball så köper du inte Sting of Lolth, för den har jag.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Vitulv said:
Stövelkatten said:
Tror minsann att jag ska ta och köpa det också.
Gört! Vill du vara ball så köper du inte Sting of Lolth, för den har jag.
Eller Curse of Undeath, för den har jag.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag och/eller walium kommer att spelleda Haragada, den kommande nyversionen av vårt arabiskinfluerade Sword & Sorcery-spel. Elmrig och Simon har uttryckt intresse för att vara med, men vi kan säkert ta ett par personer till.

I övrigt kan jag ta med Ascension med några expansioner, Kingdoms, Race for the Galaxy och Seven Wonders, men jag får se vad jag får lust med.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag är mest ledsen just nu över att jag inte under några omständigheter kommer hinna spela allt jag vill... :gremfrown:
Jag kommer vilja vara med överallt hela tiden!

Nåja, det kanske löser sig på plats.
 
Top