Nekromanti Sovjets fall

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Har du stängt av visning av smilies?

Det fanns faktiskt en :gremgrin: på slutet...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Jag tycker att det vore intressant...

Det där kan man ju starta en ny tråd om. Intressant... vad är viktigast, miljön och rädda männoskoliv på lång sikt eller rädda människoliv NU? Om man nu orkar med en sån där filosofiflummig tråd..

Hursomhelst, jag har inget bra svar på den frågan.

Jag antar att du läst "Tyst vår" med flera böcker?

Fast nu kör du sånt där konspirations-nys igen (varför är jag inte förvånad?)... :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Jag tycker att det vore intressant...

Intressant... vad är viktigast, miljön och rädda männoskoliv på lång sikt eller rädda människoliv NU?
Inte speciellt intressant, eftersom det inte finns några studier som visar att DDT har miljöpåverkan (utöver de kryp den ska slå ut). Tvärtom är den mycket snällare än de mindre effektiva preparat som används istället.

Du ställer alltså upp ett dilemma som inte existerar.

Alternativen är dessutom dyrare, eftersom DDT numera är pubkic domain och lättare att framställa, vilket är en viktig faktor för fattiga länder.

Jag antar att du läst "Tyst vår" med flera böcker?
Tyst vår, nej. Med flera, ja, däribland handhavandemanualer för bekämpningsmedel.

Fast nu kör du sånt där konspirations-nys igen (varför är jag inte förvånad?)...
Googla lite och se vilka som står bakom ett återinförande av DDT. Det är inte konspirationsnissar, det är ansedda namn publicerade i ansedda publikationer.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Jag tycker att det vore intressant...

Ja men då är det ju bara att producera skiten om den är "public domain"... vem hindrar dom? Om inte annat kan de väl köpa det av kineserna som verkar sälja vadsomhelst till vemsomhelst för att få lite politiskt inflytande. :gremgrin:

Eventuella svar vill jag helst ha i en ny tråd.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Jag tycker att det vore intressant...

a men då är det ju bara att producera skiten om den är "public domain"... vem hindrar dom?
Det finns inga restriktioner på produktion eller ägande, bara användande. Det hindrar dem.

Eventuella svar vill jag helst ha i en ny tråd.
Nog bättre att bryta ut deltråden i så fall.
 
Top