Solo-rollspel

Bra tips!
Ja jag vill gärna ha så mycket som möjligt att slå tärningar på…
Spelar ”Little town” nu men tänkte övergå till något mer komplext snart. Dä blir det mythic gm 2ed och möjligtvis ”Chock”,”Call of Cthulhu” eller ”Traveller”.

Laddade ner Quick rules till ”Traveller”, laddade upp pdf’n till Gemini ai och skapade därefter en karaktär. Helt ok mör ai sköter ordningen. Blev lättare att fokusera… har några gratis äventyr jag tänkte köra solo också… får se vad jag tycker om Traveller sen…

Testar just nu strider mode till The One Ring 2e. Har inte hunnit så långt men gillar det helt klart. Lagom komplicerat, bra prompter, systemet funkar superbra.

Spelade Death station ett par timmar. Fick påminna ai om att INTE avslöja något, INTE ge några förslag eller hintar. Gick bra efter en stunds inmatningar av instruktioner. Jag försöker fokusera på rollspelandet hela tiden när det blir en ny scen. Testar olika lösningar och så…
Skriver gärna egen analog loggbok. Samtidigt som jag ber ai att hålla logg också.
Försöker att bara lösa en del av miljöbeskrivningen och sen fantisera ihop vad karaktären gör. Skriver vad jag gör och låter ai hålla koll på reglerna till viss del.

Någon som vet några gratis äventyr man kan ladda ner till Traveller? (inte piratkopior eller liknande olagligt).
Har bara hittat Death station

Back