Soloäventyr

Soloäventyr var min inkörsport till rollspelshobbyn. EV1 "Flykt undan mörkret" såg jag i nån leksakskatalog i mitten på 80-talet och fick den i julklapp i samma veva. Bytte borg någon av böckerna (EV2 tror jag) med en klasskamrat (tror det var i början på mellanstadiet).
Ropade hem samtliga 12 böcker på Tradera runt 2005 och hade dem fram till förra året då jag sålde av dem till förmån för Cancerfonden. En samlare i Los Angeles och jobbade för filmstudios köpte flera av dem (bl.a. 11 och 12 för totalt 3000kr).

Silverstjärnan var en annan samling jag verkligen gillade. Kände sorg i första boken när en av Silverstjärnans vänner dog pga något monster och jag minns att jag försökte backa i berättelsen för att komma runt det innan jag insåg att det var "hårdkodat" in i berättelsen. Tog väldigt många år (kanske först runt 2005 när jag ropade hem dem samtidigt som EV) innan jag spelade sista delen (Trollkarlarnas kamp har jag för mig att den henne, och orkar inte google:a).

Spelade också de två Chock soloäventyren samt Falken-triologin, men minns egentligen ingenting från dem.

Back