Nekromanti snygg folder

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Nu har jag fått <a href="http://www.neogames.se/e2folder.htm">Gratisfoldern</a> om eon 2 i min brevlåda... Måste säga att den är mycket välgjord. Upplägget är litet lustigt, med förklaringen av vad rollspel är först på sidan fem men annars är den mycket bra.

Jag opponerar mig naturligtvis mot:
Eon har ett unikt stridssystem, som i grunden är mycket enkelt men ändå mycket realistiskt och dessutom snabbspelat
... men jag vet att inte alla delar denna åsikt /images/icons/wink.gif
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Beröm..

Jag känner att även jag måste ge lite beröm till neogames. Framförallt för Consaber, men även lite i allmänhet. Det har nämeligen blivit lite väl mycket negativ kritik på det senaste. Sedan så vill jag påpeka att Eons stridssystem är riktigt bra, med tanke på all realism som ligger bakom..

Tack neogames.

Ezping Orm
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Fast Play Rules?

En sak som verkar bli mer och mer vanligt bland olika spelföretag är att lägga ut snabbspelsregler, kraftigt förenklade och nedbantade, på nätet. Det kanske vore något för Neogames?

En bantad version tillsammans med ett välgjort introäventyr skulle kanske tilltala nybörjare mer än hundratals sidor med regler?

Sedan så vill jag påpeka att Eons stridssystem är riktigt bra, med tanke på all realism som ligger bakom..

Det snällaste jag kan säga är att det fungerar rätt OK för att vara ett så enormt detaljerat system. /images/icons/smile.gif
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Beröm..

"Sedan så vill jag påpeka att Eons stridssystem är riktigt bra, med tanke på all realism som ligger bakom.."

Beror ju lite på vilken realism du tänker på. Är det skadorna så ok...men är det snabbhet...hmmm, sedan när tog det två timmar att få en liten strid överstökad i verkligheten mellan två-tre kombatanter?

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Snygg: ja. informell: nej!

Den enda informationen om Eon II som fanns i foldern, var den som redan finns att läsa på hemsidan (i en något finputsad form). I övrigt var den fylld med texter som jag redan har läst på åtminstone två andra ställen tidigare. Ganska magert för att vara en informationsfolder om Eon II.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Beröm..

"Är det skadorna så ok...men är det snabbhet...hmmm, sedan när tog det två timmar att få en liten strid överstökad i verkligheten mellan två-tre kombatanter?"

Vad gör du när du rollspelar? Jagar tärningar under soffan 90% av tiden? /images/icons/wink.gif

En sådan strid bör vara klar på tio minuter, om inte spelledaren är totalt grön och har noll disciplin.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Kjölle

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
23
Location
Linköping
Re: Snygg: ja. informell: nej!

Den kanske inte är riktad till oss inbitna, utan kanske till en potentiell marknad som inte är lika insatt som oss. Det bästa med foldern som jag ser det är erbjudandet om Eon II billigt.

/Per
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Beröm..

"Vad gör du när du rollspelar? Jagar tärningar under soffan 90% av tiden?"

Snudd på :))

Nej då, inte riktigt så, det var lite överdrivet...men att få en realistisk strid tidsmässigt är lite svårt, och skall man det, så blir man tyvärr tvungen att dra ner på detaljerna något...det har både är både på gått och ont

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
TI-83

Det här gäller nog inte speciellt många av er här, men förhoppningsvis några.

Jag håller just nu på att skriva ett program till en TI-83 (miniräknare), som beräknar skadorna (enligt det gamla systemet) och visar upp alltihopa. Träffområden, extraskador mm.

Om det är någon som är intresserad så kan ni väl skriva =)




It's no meaning to live, if you don't feel alive.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Beröm..

Jag måste säga att jag tycker inte att striderna tar speciellt mycket mer tid än DoD (förutom när det var löjliga slaktfighter). Jämför man hur kul det är att strida i Eon jämfört med DoD så är tidskillnaden klart försumbar.

C
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Mitt rekord

8 mot 9, varav 13 var SLP:er. Det tog 3-4 timmar att fullborda, och vi skar ner ganska mycket på reglerna efter hand :)

Numer har jag känslan av att strider går segt kvar, men antagligen går striderna rätt snabbt. Och de är underhållande.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Slp vs Slp?

8 mot 9, varav 13 var SLP:er.

Grundtipset här är att aldrig använda regler för strider SLP mot SLP. Det innebär bara att man tvingar spelarna titta på när man slåss mot sig själv. Föga värdefullt IMHO :)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Fast Play Rules?

Var det inte snack för ett tag sedan om ett "Eon Lite" som skulle vara en kraftigt nedbantad version av Eon, med avsevärt mer tyngdpunkt på action och så? "Hjältarnas tid" tror jag de kallade det... försvann det ur planeringen eller?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Snygg: ja. informell: ?

Du tyckte den var informell? Jag måste säga att jag tyckte den var formell.

...att den sedan inte var så informativ är ju en annan sak! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Beröm? Nej!

Personligen måste jag säga att jag har jävligt svårt att berömma Neogames så länge de har kvar en så sagolikt dålig illustratör som John Hellervik. Det har gått så långt att han förstör stämningen i modulerna för mig nu- iaf drog hans illustrationer kraftigt ned mitt betyg för Consaber, en modul jag även i övrigt är lite besviken och har vissa klagomål på. Men det tar vi en annan gång- en helt ok modul var det trots allt, trots utebliven information och Hellerviks vämjeliga "0/1d10 sanity-loss"-illustrationer.

- Ymir, saknar Ackegård.
 
Top