Nekromanti snygg folder

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
hur länge?

visst är eons strider fantastiskt mycket roligare än dod, men den aktuella frågan är hur länge är det roligare?

jag kommer ihåg en av mina första strider i Eon. Spelledaren var iochförsig relativt grön, men ändå. jag låg och vilade i vänta på att SL ropade "din tur nu!". Det tog en sån himla lång tid att räkna ut alla skador fram och tillbaka.

min första strid i dod varade en betydligt kortare tid, än en gång var anledningen till att SL var grön - fast i dod är det mycket lättare att bara hoppa över regler. I princip stod vi och slog på varandra tills min antagonists KP hade sjunkit till 0. Quick and painless, som de säger.

//marcus
äventyrsbanken - länkar till 36 eon-äventyr!
http://hem.passagen.se/pratchet/eon/
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
ÅHHH!!

Infomell? Informitativ? Informationsbar? imformerande? Informgivande? Infoaktiv? Imformitativ? informallesabackluns?

Heter det verkligen inte informell?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: ÅHHH!!

Informell = motsatsen till formell.
Informativ = innehåller mycket information.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Re: TI-83

Faktum är att jag gör det för hand.....Har inte skaffat ngn graflink än. Men det tar inte så jättelång tid ändå, är så pass lätt.


It's no meaning to live, if you don't feel alive.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Re: TI-83

Grejer nog det själv, men tack ändå. Kan dessutom inga programmeringsspråk för datorn. Det är ju mer praktiskt med en liten räknare som dessutom inte är en alls lika stor stämningsdödare :gremwink: . (rätta mig om jag har fel eller om jag helt enkelt bara missuppfattat nåt.)




It's no meaning to live, if you don't feel alive.
 
Top