Snyder cut spoiler tråden!

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Sen kanske jag minns den första versionen lite dåligt, men det kändes som Wonder Woman gått upp en level eller två emellan den och den här.
Ja, hon är absolut snabbare och starkare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag snackade i soffan ungefär halvvägs i filmen och sa att de får fixa sausage-fest problemet, iom att det bara är Wonderwoman i laget som är en brud. Mera är såklart ett alternativ, men många av DCs andra hjältinnor är på för låg power-nivå för att vara intressanta i den set-up de kör med nu. Typ Batgirl gör bara vad Batman redan gör, Black Canary kan sparka rätt så bra och skrika ännu bättre, men inte på samma nivå som Wonderwoman eller Flash.

Supergirl hade jag älskat, men annars tänkte jag på Big Barda. Också bara BAM, två timmar senare står Granny Goodness där på ett hörn. Säger ingenting, och rätt svår att se. Tror Granny Goodness var 100% CGI, de har nog inte bestämt vem de vill casta än. Men är Granny Goodness med så vore det ett slöseri att inte ha med hennes squad också.
Det hade varit fett om skrukarna i en uppföljare (om det kommer en) var the Female Furies och Granny Goodnes och att vi inte hoppar rakt till Darkseid.

De skulle kunna ha med Zatanna. Hon har också andra krafter än de andra som redan är med.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Det hade varit fett om skrukarna i en uppföljare (om det kommer en) var the Female Furies och Granny Goodnes och att vi inte hoppar rakt till Darkseid.

De skulle kunna ha med Zatanna. Hon har också andra krafter än de andra som redan är med.

Ja, Zatanna är ett coolt val som gör saker väldigt annorlunda jämfört med resten av teamet. Helst hade jag velat se en Zatanna/Supergirl film först, som en mellanakt till nästa film. Om de dessutom nu går ned i onda Superman-storyn som dessutom är allierad med Dark Seid så tror jag de behöver lite förstärkningar på nivån Supergirl/Zatanna. Kanske en Green lantern skulle funka också, eftersom de hade med dem i en flashback. Då är ju Jessica Cruz ett alternativ.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Zatanna och Hawkgirl.

Jag har inte sett filmen, och kommer nog inte göra det. Ingen film ska vara 4 timmar lång, någonsin.

Jag ville mest påminna folk om att Hawkgirl finns.

lika mycket som jag skulle vilja se Zatanna och Hawkgirl på film så vill jag inte att Snyder är den som gör det.
Låt någon som verkar gilla hjältarna han filmer få göra filmerna istället .

Je mig en film om en stålman som vill vara stålmannen och inte hatar mänskligheten.
och om du vill göra hopplösa, grymma filmer om Nihilistiska hjältar gör det med nya hjältar inte med barn vanliga figurer som Batman och Stålmannen.


Jag genuint gillar Snyders superhjälte filmer, men hatar vad han gör med karaktärer jag redan gillar och bryr mig om.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
barn vanliga figurer som Batman
Alltså… Va?

När har Batman varit "barnvänlig", egentligen? Han har väl varit grimdark i årtionden? OK, Adam West-Batman var ju barnvänlig, men där snackar vi ju en överdriven parodi också.


För egen del tycker jag ju att det finns en poäng i att göra olika variationer av existerande figurer. Visst kan man göra ett genomskinligt reskin, som när The Autority hade Apollo (inte-alls-stålmannen) och Midnighter (inte-alls-batman), men det gör ju egentligen ingen skillnad. Hela det intressanta där är ju att vi alla vet, och är överens, om att Apollo är Stålmannen och att Midnighter är Batman. Och genom att både ha stories där Batman är Adam West och där Batman är Batfleck (eller för den delen fascist-Batman i Nolans filmer).

Nu är inte jag så investerad i (någon version av) just DC-karaktärerna, men jag vill understryka att jag tycker exakt likadant om karaktärer jag gillar.

Jag tänker att det är lite som Enter the Spider-verse. Det är intressant att se både en Spiderman Noir och en Spider-Pig. Att de finns ger fler perspektiv, lite som skrattspeglar eller ett kaleidoskop.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
När har Batman varit "barnvänlig", egentligen? Han har väl varit grimdark i årtionden? OK, Adam West-Batman var ju barnvänlig, men där snackar vi ju en överdriven parodi också.
40 års serietidningar?
barnförbjuden Batman är ett rätt moderns koncept

Jag ska förtydliga jag säger inte att Batman måste för 6åringar, men jag tycke inte Batman ska ha 18års gräns

Burton kunde göra sina filmer på pg-13gräns
samma sak med Nolan
Det är jag okej med
 
Last edited:

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
40 års serietidningar?
barnförbjuden Batman är ett rätt moderns koncept

Jag ska förtydliga jag säger inte att Batman måste för 6åringar, men jag tycke inte Batman ska ha 18års gräns

Burton kunde göra sina filmer på pg-13gräns
samma sak med Nolan
Det är jag okej med

Hoppa till 1.40 för faktiska ämnet
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Sett klart den nu, delade upp den i två kvällar.
Den är ju helt klart bättre, men den är ju inte bra.
Jag tycker fortfarande att återuppliva stålmannen är en jättekonstig grej rent dramaturgiskt i filmen. Filmen handlar om att sätta ihop ett team och få dem att jobba ihop, men sen funkar inte det så skitsamma, låt oss återuppliva Stål-Henrik.

Steppenwolf är fortfarande bara en snubbe med yxa, lite mer motiveringar men not really.
Filmen är ju alldeles för lång, många scenenr som inte tillför nåt. Behöver vi verkligen veta att Barry ska utbilda sig inom kriminalrätt för att fria sin oskyldigt dömda far? Ger det något? Sånt kan man lämna till en solo Flash film.
Så det blir en 2 av 5, vilket är samma som jag skulle ge förra, vilket kan tyckas konstigt eftersom denna är bättre, men ska man göra en nyverision så ska den vara mycket bättre för att det ska vara värt det.

Kände lite samma med senaste x-men filmen som typ var en remake på x-men3. Ska man göra ett nytt försök så får det fan vara riktigt bra. Det var den inte och inte heller znyder cut
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Såg jag fel eller tappar Green Lantern som är med i början av filmen sin ring på jorden när han dör?
Och ingen plockar upp den??
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Såg jag fel eller tappar Green Lantern som är med i början av filmen sin ring på jorden när han dör?
Och ingen plockar upp den??
I serierna är rymdsektorn Jorden ligger i fylld med en massa andra befolkade planeter. Så den flyger antagligen iväg till en av dem för att hitta en ny bärare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Sett klart den nu, delade upp den i två kvällar.
Den är ju helt klart bättre, men den är ju inte bra.
Jag tycker fortfarande att återuppliva stålmannen är en jättekonstig grej rent dramaturgiskt i filmen. Filmen handlar om att sätta ihop ett team och få dem att jobba ihop, men sen funkar inte det så skitsamma, låt oss återuppliva Stål-Henrik.

Steppenwolf är fortfarande bara en snubbe med yxa, lite mer motiveringar men not really.
Filmen är ju alldeles för lång, många scenenr som inte tillför nåt. Behöver vi verkligen veta att Barry ska utbilda sig inom kriminalrätt för att fria sin oskyldigt dömda far? Ger det något? Sånt kan man lämna till en solo Flash film.
Så det blir en 2 av 5, vilket är samma som jag skulle ge förra, vilket kan tyckas konstigt eftersom denna är bättre, men ska man göra en nyverision så ska den vara mycket bättre för att det ska vara värt det.

Kände lite samma med senaste x-men filmen som typ var en remake på x-men3. Ska man göra ett nytt försök så får det fan vara riktigt bra. Det var den inte och inte heller znyder cut
Det är lite märkligt att ett tema är ” Jobba tillsammans” när det sedan är tydligt att Stålmannen hade löst det här själv. Han spöar ju skurken som om Supes var en skolgårdsmobbare och Steppenwolf hade både polio och astma.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Det är lite märkligt att ett tema är ” Jobba tillsammans” när det sedan är tydligt att Stålmannen hade löst det här själv. Han spöar ju skurken som om Supes var en skolgårdsmobbare och Steppenwolf hade både polio och astma.
Ja verkligen, sen försöker de göra som att alla jobbar ihop för att spöa steppenwolf efter stålis har dykt upp men det är ju uppenbart att stålmannen inte behöver nån hjälp
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Angående gestaltningen av karaktärerna tycker jag att blev lite mer rätt i Justice League än i Snyders tidigare tidigare filmer, men jag får liksom känslan av att han egentligen inte tycker om, eller förstår, Batman och Superman. Och jag har egentligen inget emot att man gör nya tolkningar av superhjältar, det görs ju hela tiden, men jag tycker inte att Snyder ersätter det som finns med något intressant. Batman mördar människor och Superman tjurar hela tiden (mer i BvS än i Justice League ska dock sägas, vilket gör den senare filmen oändligt mycket bättre), men det finns liksom inget bakom än att Snyder tycks tycka att det är lamt annars. Det känns lite som att filmerna är gjorda av en snubbe som aldrig läst serierna utan bara efter hörsägen tycker att Superman är en tönt och att Batman är mesig för att han inte dödar. Som sagt, mer i BvS än i denna film dock.

Sen undrar jag om inte Snyders politiska ståndpunkt krockar såpass mycket med mina egna att det skaver lite extra. Han är ju objektivism vilket lyser igenom rätt mycket i hans filmer. När Martha Kent säger "Be their hero, Clark. Be their angel, their monument, be anything they need you to be. Or be none of it. You don't owe this world a thing... you never did." är jag liksom inte med längre, det är verkligen motsatsen till "With great powers comes great responsibility". Eller när Cyborgs pappa förklarar alla hemska grejer som cyborg kan göra om han vill. Varför inte fokusera på alla amazing saker han kan göra istället. Budskapet tycks vara att vi ska vara tacksamma för att superhjältarna inte är riktiga asshosles, och att de hade varit deras rätt att vara det om de velat.

Med det sagt så menar jag absolut inte att det är fel att göra en superhjältehistoria byggd på objektivistisk filosofi, eller att det inte kan göras bra. Om något är sugen på superhjältehistorier byggd på objektivistisk filosofi skulle jag varmt rekommendera Snyders filmer. Det är bara inte riktigt för mig. Tycker dock att såpass mycket annat i Justice League är underhållande att jag ändå kan se den med behållning.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Batman mördar människor
Det är något jag har problem med inte bara i Snyders filmer, utan även i Marvels motsvarigheter. Superhjältarna dödar folk till höger och vänster, trots att ett av de utmärkande dragen för superhjältar (i serier) är att de inte dödar om det inte är absolut nödvändigt. Pulphjältar och äventyrshjältar dödar skurkar, men inte superhjältar.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Angående gestaltningen av karaktärerna tycker jag att blev lite mer rätt i Justice League än i Snyders tidigare tidigare filmer, men jag får liksom känslan av att han egentligen inte tycker om, eller förstår, Batman och Superman. Och jag har egentligen inget emot att man gör nya tolkningar av superhjältar, det görs ju hela tiden, men jag tycker inte att Snyder ersätter det som finns med något intressant. Batman mördar människor och Superman tjurar hela tiden (mer i BvS än i Justice League ska dock sägas, vilket gör den senare filmen oändligt mycket bättre), men det finns liksom inget bakom än att Snyder tycks tycka att det är lamt annars. Det känns lite som att filmerna är gjorda av en snubbe som aldrig läst serierna utan bara efter hörsägen tycker att Superman är en tönt och att Batman är mesig för att han inte dödar. Som sagt, mer i BvS än i denna film dock.

Sen undrar jag om inte Snyders politiska ståndpunkt krockar såpass mycket med mina egna att det skaver lite extra. Han är ju objektivism vilket lyser igenom rätt mycket i hans filmer. När Martha Kent säger "Be their hero, Clark. Be their angel, their monument, be anything they need you to be. Or be none of it. You don't owe this world a thing... you never did." är jag liksom inte med längre, det är verkligen motsatsen till "With great powers comes great responsibility". Eller när Cyborgs pappa förklarar alla hemska grejer som cyborg kan göra om han vill. Varför inte fokusera på alla amazing saker han kan göra istället. Budskapet tycks vara att vi ska vara tacksamma för att superhjältarna inte är riktiga asshosles, och att de hade varit deras rätt att vara det om de velat.

Med det sagt så menar jag absolut inte att det är fel att göra en superhjältehistoria byggd på objektivistisk filosofi, eller att det inte kan göras bra. Om något är sugen på superhjältehistorier byggd på objektivistisk filosofi skulle jag varmt rekommendera Snyders filmer. Det är bara inte riktigt för mig. Tycker dock att såpass mycket annat i Justice League är underhållande att jag ändå kan se den med behållning.
Det finns ju flera referenser till Ayn Rand Fountainhead i Snyder cuten. Båten Aquaman räddar heter samma sak som byggnaden i boken tex. Så den objektivistiska vinkeln är supertydlig. Vilket jag avskyr för Stålmannen jättemycket, men som liksom fungerar för Batman? Det känns för mig som att Snyder gillar Batman. Batman är en misslyckad John Galt som verkligen försöker leva upp till sina ideal men han är inte moraliskt eller fysiskt stark nog. Det är en intressant versi9n av karaktären. De borde gjort honom till Owlman i typ den här filmen dock, det hade varit ett perfekt ställe att gå till med karaktären.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Det är något jag har problem med inte bara i Snyders filmer, utan även i Marvels motsvarigheter. Superhjältarna dödar folk till höger och vänster, trots att ett av de utmärkande dragen för superhjältar (i serier) är att de inte dödar om det inte är absolut nödvändigt. Pulphjältar och äventyrshjältar dödar skurkar, men inte superhjältar.
Det är så onödigt dödande också! Var de tvungna att lägga till blodiga fläckar där folket Wonder Woman kastade på banken huvuden träffade väggarna?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Tyckte också det var sjukt konstigt att Wonder Woman slog ut hela väggen på banken... Är man så snabb att man kan blocka kulor så kan man också hinna springa fram till snubben och smälla till honom medans han laddar om.
Känns som jag kollar på Hancock typ.
 
Top