Varulv [Snapphanarna] Runda 2.2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
(Blir detta uppdrag sabbat kommer jag sluta dyrka Genesis som vore han en gud nedstigen från Olympen, men till dess... )
Jag har ju blivit mäskad, och kommer knappast rösta danskt offentligt även om jag är röd. Men ja, sabbas detta har jag ju skickat en snapphane på uppdrag, och är därmed ovärdig din dyrkan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Nu är jag tillbaka från kursen! Väntar fortfarande på att Sidd ska förklara vad han menade med att jag och Vimes skulle duellera.
Trodde det var uppenbart vad jag menar och fiskar efter.
Men visst vi har ju 3 snapphanar som tydligen ligger så lågt de bara kan och inte vågar sticka ut hakan med teorier och dra på sig uppmärksamhet.

Väntar fortfarande tålmodigt på @Andersson 😇

Jag lyfter det nu snart men ser gärna att du @Genesis och @Vimes spånar lite om närmaste movsen👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Ja ja det verkar ju vara typ en av mina sämsta egensakper det här med att försöka hålla andra i ovisshet om mina funderingar.
Förlåt.
Mitt poppcornlarv var om att för mig är det uppenbart att bollen nu ligger i @Genesis och @Vimes händer.

Genesis är nu Korpral och den jag mer litar på är grön MEN är ju ett nytt namn i vår trio som lyckat genomförde ett uppdrag.
Du har nu strålande lagt fram ett förslag som jag stödjer och jag hoppas du även genomför det.

Vimes sitter tydligen på det här märkliga Kungabrevet och säger sig stödja det MEN kan ju kaosa här nu.
Att ha Basse inblandad i den här sörjan har ju inte direkt höjt Vimes aktier.

Att ni 2 inte verkar/låssas se denna situation där ni är huvudpersonerna förvånar.

Sen så om uppdraget sabbas så har vi ju @Andersson på tur att ta över taktpinnen med förmågor så denne har ju nu även seglat upp som en viktig Kronobergare.

Hoppas jag har fel om mina nojjor om er för då ser det ju strålande ut och då vill jag vara med på kramkalaset.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
om Vimes skulle sabba uppdraget med brevet är ju 2 av 3 fläsksvålar inringade, tror inte att brevet används även om Vilse i pannkakan är röd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
om Vimes skulle sabba uppdraget med brevet är ju 2 av 3 fläsksvålar inringade, tror inte att brevet används även om Vilse i pannkakan är röd
När ska det användas då?
Varför tror alla att Snapphanarna vinner nåt på att inte ta chansen att sabba ett uppdrag?
Visst de bränner en spelare men de är ju 3 och behöver 3 misslyckade uppdrag för att vinna så det är ju inte tokkris för snappisarna att en avslöjjas.

Vimes som ”älskar” Genis och inte värst verkar bry sig om detta uppdrag kommer självklart sabba detta.

Ingen av er tror väl på att @Basenanji ”glömde” dela ut brevet.

Jäklars @RasmusL att ”lotta” brevet till SnapphaneVimes.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Kungabrevet är ju något som framförallt är bra för snapphanar, men det är heller inte superbra i sig. Låter vi en omröstning gå till fjärde rundan är det farligt, så det bör vi undvika. Tredje rundan kan ju också vara farlig om det gör att en snapphane får korpralskapet i fjärde, men då bränner de två hanar på en kupp, så främst en risk om de redan vunnit två uppdrag.

Och ja, jag känner att det absolut är troligt att brevet lottades ut. Däremot undrar jag om @Vimes tänker att brevet är särskilt användbart för en lojalist? Det är bara när du tror dig veta bättre än majoriteten, eller?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
När ska det användas då?
Varför tror alla att Snapphanarna vinner nåt på att inte ta chansen att sabba ett uppdrag?
Visst de bränner en spelare men de är ju 3 och behöver 3 misslyckade uppdrag för att vinna så det är ju inte tokkris för snappisarna att en avslöjjas.

Vimes som ”älskar” Genis och inte värst verkar bry sig om detta uppdrag kommer självklart sabba detta.

Ingen av er tror väl på att @Basenanji ”glömde” dela ut brevet.

Jäklars @RasmusL att ”lotta” brevet till SnapphaneVimes.
tja, på rak arm skulle jag nog inte som ulv bränna mig själv på andra uppdraget.
Vore det R4 skulle jag kissa ner mig av rädsla för att Vimes ska dra brevet
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
tja, på rak arm skulle jag nog inte som ulv bränna mig själv på andra uppdraget.
Vore det R4 skulle jag kissa ner mig av rädsla för att Vimes ska dra brevet
Det förutsätter ju att Andersson OCKSÅ är skurk. Om Vimsan viftar med kungabrevet blir det Andersson som får lägga fram ett nytt förslag, och är han grön kan han ju helt enkelt lägga fram samma förslag igen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Det förutsätter ju att Andersson OCKSÅ är skurk. Om Vimsan viftar med kungabrevet blir det Andersson som får lägga fram ett nytt förslag, och är han grön kan han ju helt enkelt lägga fram samma förslag igen.
Därav är jag ju intresserad av hur mr andersson ser på spelet.

Scumt att inte Vimes och Andersson vågar lägga ut texten och berätta hur de ser påt.

Om de nu är gröna och släpper igenom uppdraget finns ju inget att vara skrajsen för att diskutera👍
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Lite orolig över att det är så lugnt. När alla är tysta är danskarna nöjda? Eller så är det redan avgjort att denna tropp åker och alla bara väntar på nästa runda, kanske? Hoppas på det.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Det förutsätter ju att Andersson OCKSÅ är skurk. Om Vimsan viftar med kungabrevet blir det Andersson som får lägga fram ett nytt förslag, och är han grön kan han ju helt enkelt lägga fram samma förslag igen.
jag var otydlig, jag menade uppdrag4
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Lite orolig över att det är så lugnt. När alla är tysta är danskarna nöjda? Eller så är det redan avgjort att denna tropp åker och alla bara väntar på nästa runda, kanske? Hoppas på det.
Både Vimes och Octo har väl röstat ja så det är väl en solid majoritet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Hörrni, chilla. Jag har brevet. Jag är grön och snoppisarna vet att jag är grön. Hamnar vi i ett läge där
Ja ja det verkar ju vara typ en av mina sämsta egensakper det här med att försöka hålla andra i ovisshet om mina funderingar.
Förlåt.
Mitt poppcornlarv var om att för mig är det uppenbart att bollen nu ligger i @Genesis och @Vimes händer.

Genesis är nu Korpral och den jag mer litar på är grön MEN är ju ett nytt namn i vår trio som lyckat genomförde ett uppdrag.
Du har nu strålande lagt fram ett förslag som jag stödjer och jag hoppas du även genomför det.

Vimes sitter tydligen på det här märkliga Kungabrevet och säger sig stödja det MEN kan ju kaosa här nu.
Att ha Basse inblandad i den här sörjan har ju inte direkt höjt Vimes aktier.

Att ni 2 inte verkar/låssas se denna situation där ni är huvudpersonerna förvånar.

Sen så om uppdraget sabbas så har vi ju @Andersson på tur att ta över taktpinnen med förmågor så denne har ju nu även seglat upp som en viktig Kronobergare.

Hoppas jag har fel om mina nojjor om er för då ser det ju strålande ut och då vill jag vara med på kramkalaset.
Sorry. Jag fattar fortfarande inte vad det är för duell jag och Genesis ska ägna oss åt. Jag har brevet, visst, jag kommer ju enbart bränna det om jag tycker det är självklart att byn torskar om jag inte gör det. Vi har i detta läge 1-0 till byn. Återkom om brevet när det står 2-2. Om det någonsin gör det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Har tyvärr suttit trångt till från i eftermiddags. Ledsen för passiviteten. Förslaget är väl ok även om jag inte är helt säker på Sidd. Hade hellre sett Vimes. Men jag stöder förslaget ändå och hoppas på det bästa.
RÖST: JA
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Med majoritet för "JA" kommer uppdraget att genomföras av deltagarna i @Genesis förslag:

@Genesis, @Impetigo, @BiobunkerVII, @Sidd


Ni fyra skickar till mig i PM huruvida ni arbetar för att uppdraget ska lyckas eller för att det ska misslyckas. Jag behöver få in allt deltagande innan jag kan starta nästa runda så chop chop! Även soldater trogna Sverige måste skicka ett PM till mig <3
 
Top