Varulv [Snapphanarna] Runda 2.2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
karta r2.png


Observera att korpraler i samma huvudrunda som det redan röstats "NEJ" en gång (1.1, 1.2, 1.3) EJ får tillgång till nya förmågor, detta ges endast i varje ny huvudversion av runda (2, 3, 4, 5)!

Tack vare korpral Sidds rättrådiga val av gruppmedlemmar, (eller Snappaharnas ovilja att röra om i grytan?), når ni säkert fram till fronten! UPPDRAGET HAR LYCKATS!
Ni är delaktiga i en rad skärmytslingar men beordras sedan skicka soldater till byn Loshult för ett viktigt uppdrag, krigskassan måste vaktas! Ni måste nu utse en trupp på fyra soldater som ska ge sig av från fronten i förväg för att hinna före eventuella danska banditer! Fortfarande har ni TRE av NIO medlemmar i er trupp som i själva verket är förklädda Snapphanar!

Korpal @Basenanji får inte gehör för sitt förslag och surar i tältet en stund innan han åter är på benen och redo att jaga SNAPPHANAR!!!
Därefter är det @BiobunkerVII:s tur att bli ratad av mannskapet! Sicken soppa! Förväntansfulla blickar vänds nu mot den en gång ståtlige (nåja) @Genesis! Kan denne bli hjälten som får tummen ur och räddar krigskassan i Loshult!?


I Runda 2.2 är @Genesis korpral!

Rundan börjar med att Korpral ska nominera fyra soldater att vakta krigskassan. När korpral lagt fram sitt förslag på formen:

FÖRSLAG: [spelare 1], [spelare 2], [spelare 3], [spelare 4]

...röstar ni på följande form:

RÖST: JA - Vilket innebär att ni stödjer korpralens förslag.
RÖST: NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er korpralens förslag.

Rundan pågår fortfarande till torsdag kväll kl 22:00 och fram till dess kan ni rösta hur många gånger som helst MEN Korpralen kan när som helst välja att avsluta rundan om alla deltagare har lagt minst en röst. Det går INTE att rösta blankt!

Korpralen får endast lägga fram ett förslag en gång, lagt förslag ligger.


Korpral Basenanji har även han ett par äss i rockärmen!

1. Smygkikare! @Basenanji har ovanan att för sitt eget höga nöjes skulle smyga runt i bara mässingen och spionera på sina kamrater när de är i lägret, det ger honom insikt i soldaternas vanor och betéende. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat, @Basenanji får veta dennes fraktionstillhörighet.

2. Ett brev från kungen. Kungen har skickat brev med obegripliga order som kan användas för att skapa förvirring i befälsordningen. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat som får hålla i brevet. Den som håller i brevet kan efter en genomförd lyckad omröstning om trupp att skicka på uppdrag ogiltiggöra beslutet och tvinga fram korpralsbyte. Om detta sker den fjärde omröstningen i samma uppdragsrunda misslyckas uppdraget automatiskt.
(EJ ÄNNU ANVÄND)


Turordningen med vilken korpralskapet kommer att rotera är som följer:

korpral r2.2.png

Inget citerande av PM, inget snack utanför tråden om spelledaren inte ger er förmågan att göra det.

PM är standardiserade och ser (med reservation för slarvfel när jag skickat iväg) ut såhär:


Gröna

Du är en soldat i Kronobergs regemente trogen Sverige. Ditt mål är att lyckas med tre uppdrag

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.


Röda

Du är en Snapphane förklädd till svensk soldat i Kronobergs regemente. Ditt mål är att få tre uppdrag att misslyckas.

Snapphanar får inte kommunicera utanför tråden förutom när spelledaren anger detta samt vilka villkor det får göras under.

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

De tre snapphanarna är:

1

2

3

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.



OM det visar sig att spelet drar iväg väldigt i tid kommer jag att ingripa och minska antalet omröstningar per uppdragsrunda som får göras från fyra till tre. Detta påverkar balansen något men om vi tillsammans tar ansvar för att inte dra ut spelet i onödan så slipper vi det <3

Varsågoda att börja rundan!
@Sidd
@Basenanji
@BiobunkerVII
@Genesis
@Andersson
@Martin3
@Vimes
@Octagonal
@Impetigo

FÖRTYDLIGANDE: KORPRAL AVSLUTAR RUNDAN GENOM PM TILL MIG NÄR/ OM DENNE VILL!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
RÖST: JA

Popcornmemes är konstiga men inte nödvändigtvis rödande.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Litar ju inte riktigt på Sidd. Gillar iallafall att han ger svar på tal och gett anledningar till varför jag har fel, även om jag inte riktigt köper dessa.
Vad det gäller popcornmemesen kan det ju vara orädd svensk som vill ha kul eller ännu oräddare snapphane som inte kan bli utröstad och har en go plan med sina kompisar.
En sak jag inte är riktigt bekväm med är att Sidd flera gånger om vill gröna sig själv med argumentet att första uppdraget gick igenom eller iallafall säger att han visst tror att snapphanarna skulle sabbat första uppdraget vilket indirekt betyder att alla som deltog är gröna.
För att reda ut just det är det kanske lika bra att skicka iväg samma skara igen. Skulle vi lyckas med detta uppdrag blir samtliga, inklusive Sidd självkalrt klart mer gröna än innan.
Så första trion plus Genesis är kanske lika bra.

RÖST: JA
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
RÖST: NEJ

Tillbakakaka? Nä, snarare att jag undrar varför det här förslaget inte gilldes när jag (som är grönare än Irland) är med men tydligen ska fungera med Genesis i gruppen.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Genesis får mitt bonusdrinktips!

SWEAT OF THE LOGIC
100cl mäsk
*inget garnityr*

Drick direkt ur behållaren i en enda klunk!

(I morgon är det fredag @BiobunkerVII och då får vi väl lön? Dags att fira lite tycker jag, var redo med checkhäftet!)
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Röst: nej

både Genesis och Sidd känns som vansinne. Då lämnar jag det hellre åt Andersson.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
(Och ja, nu sticker jag och tränar plus årsmöte med min tyngdlyftningsklubb. Styr upp det här nu, vi ses i morgon!)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag skulle jättegärna få in @Andersson mer i matchen nu.
Du är ”typ” viktigaste Kronobergaren just nu.
Jag vill bolla en diskussion med dig👍
Hur ser du på oss andra glada?
Vad tycker du om Genis förslag?

/Korpral Sidd den Rättrådige
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Så inväntar vi Vimes och Andersson då som alltså tycker det är till byns fördel att ligga lågt eller?

@Genesis
Vänta med att stänga tråden tills jag fått ur mig några funderingar.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
I och med att SL i pre-game bekräftat att brevet slumpades ut när dansken inte använde det.
Det grönar ju Vimes något att det inte var en kupp.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Eftersom jag numer ändrar mig och tror att Genesis är grön (som Imse Vimsan sa: stäm mig) tycker jag han grönas något av att Pölse-Basse tvingar i honom mäsken - alltså han bränner mäsken på en grön spelare, eller tänker jag fel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag hade gärna bytt Sidd mot mig själv, men eftersom att jag litar 100 gånger mer på Genesis än Andersson och Martin3 så blir jag nog tvungen att okeja detta.

Röst: JA
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ni som inte tycker Genesis spelat grönt får ju ta och kamma er ordentligt.

(Blir detta uppdrag sabbat kommer jag sluta dyrka Genesis som vore han en gud nedstigen från Olympen, men till dess... )
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
I och med att SL i pre-game bekräftat att brevet slumpades ut när dansken inte använde det.
Det grönar ju Vimes något att det inte var en kupp.
Håller motvilligt med men skulle inte förvåna ett dugg om SL var på förrädarnas sida.
@RasmusL erkänn att du inte helt slumpade detta😇

Det nojjiga e att Basse inte skulle tveka att hitta på nåt sånt här snajdigt å slänga ulvakompis från murkrönet på Hönjarums Skans.

Vi vet i å med brevtjafsett typ inget om Vimes status.

Det vi vet är att Vimes nu spelar på ett helt annat sett än denne brukar.
Kortare poster, ovanligt ickegrävande utan att provocera som byboVimes brukar.
Försiktigt.
Älskar Genis, jagar inte Sidd, nämner ej Basse osv
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Nu är jag tillbaka från kursen! Väntar fortfarande på att Sidd ska förklara vad han menade med att jag och Vimes skulle duellera.
 
Top