Sömniga Isaac
Rollspelsinkvisitor
Jo precis, känns mer som ett utslag av samhällsstruktur än ett utslag av biologiskt arv.Att de …
..känns mest onödigt fördomsfullt.
Jo precis, känns mer som ett utslag av samhällsstruktur än ett utslag av biologiskt arv.Att de …
Jo precis, känns mer som ett utslag av samhällsstruktur än ett utslag av biologiskt arv.
Att de …
inte [är] "the best and the brightest"
Påminner mig om det gamla skämtet:"Gong farmers" (lite olika uppgifter på vad Gong syftar på, antingen "to go" eller passage/gång)
Kan funka som bakgrund för en rollperson. Värre än till och med Ratcatchern.
Graeme Davis har såklart byggt en Gong Farmer-career till WFRP.
![]()
The Gong Farmer: A Career for All Editions of Warhammer Fantasy Roleplay
Updated Feb. 22nd, 2020. With thanks to the following commenters: Onno Maat and Peter Tracey (WFRP 4th edition group, Facebook); Simon Landry and Ricky (via WordPress); and @RoderiHamilt (Twitter).…graemedavis.wordpress.com
Så vitt jag minns: i boken Bombi Bitt och jag är valackaren på Kiviks marknad ur resandefolket.Åtminstone i Skåne på 1700- och 1800-talet var det också resandefolk som tog hand om detta.
Aha, är det därifrån tabut kommer från början. Sedan verkar det blivit husdjurstabu, i alla fall för en del. På De klomp här i Linköping där jag är delägare serveras hästkött när sådant finnes. Även Bondens marknad brukar ha hästkött. En lokal ridklubbsstyrelse valde att ha middag i samband med årsmöte på De klomp och åt häst och drack ölen Dead pony. Det gick inte väl hem i alla kretsar men De klomp och föreningen fick reklamEtt fascinerande exempel är vilka som slaktade och tog hand om döda hästar i Sverige. Det fanns en kraftig tabu i Sverige just kring döda hästar och hästkött pga kopplingen till tidigare hedniska riter.
Inte alltid, så vitt jag kan förstå.Åtminstone i Skåne på 1700- och 1800-talet var det också resandefolk som tog hand om detta.
Väldigt Minecraft på något sätt.Trappbrunnar förekommer tydligen framför allt i västra Indien, och är i princip ett tjusigt hål i marken så att man kan komma ner och hämta grundvatten. Men de ser otroligt häftiga ut.
![]()
Länk till wikipedia
Inte bara det, är min förståelse, utan de kan också agera reservoar, därav att konstruktionen ser ut som den gör.Trappbrunnar förekommer tydligen framför allt i västra Indien, och är i princip ett tjusigt hål i marken så att man kan komma ner och hämta grundvatten. Men de ser otroligt häftiga ut.
Även här finner vi ett yrke i samhällets utkant i form av Hästflåare (mustigt namn, smaka på den). Termen användes även som förolämpning.